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Métrica
23 de outubro de 2021
22 de outubro de 2021
THE GUFS - The Gufs
ROCK
1996
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+
Os Gufs começou como uma banda de Eastside Milwaukee em 1988, com estudantes da Universidade de Wisconsin - Milwaukee Goran Kralj e Scott Schwebel. Kralj e Schwebel, companheiros de quarto e companheiros de equipe na equipe de futebol de UWM, recrutaram o irmão de Kralj mais jovem, Dejan Kralj e o amigo de escola Tony Luna, completar o quarteto no baixo e guitarra. A banda tirou seu nome de um lugar onde a alma de um bebê vem antes que a criança nasce, uma frase usada de Demi Moore no filme The Seventh Sign. Depois de alguns anos tocando em bares locais de Milwaukee Eastside, a formação da banda mudou, Luna deixou em 1990 para seguir a carreira de engenheiro de som, abrindo o caminho para estudante da Universidade Marquette Milwaukee e a nativa Morgan Dawley para preencher a vaga. A banda logo ganhou força, realizando shows com mais freqüência ao longo Milwaukee. A banda também contou com o percussionista Brian Pettit em todos os seus álbuns pela Atlantic Records até o Lançamento de " Os Gufs ". Após o lançamento do álbum e turnê, Brian deixou a banda para perseguir outros interesses. A banda ficou em segundo lugar em um concurso de bandas da Universidade de Marquette, em 1991. A banda lançou vários discos de gravadoras independentes e ganha cada vez mais exposição nacional sobre rádio da faculdade, antes de assinar com a Atlantic Records. [Creditos: wikipedia]
The Gufs started as a band of Eastside Milwaukee in 1988 , with students from the University of Wisconsin - Milwaukee Goran Kralj and Scott Schwebel . Kralj and Schwebel , roommates and teammates on the football team of UWM , recruited younger brother Kralj , Dejan Kralj and school friend Tony Luna , completing the quartet on bass and guitar. The band took its name from a place where the soul of a baby comes before the child is born , a phrase used by Demi Moore in The Seventh Sign. After a few years playing in local bars in Milwaukee Eastside , the band's lineup changed , Luna left in 1990 to pursue a career as a sound engineer , paving the way for student from Marquette University and Milwaukee native Morgan Dawley to fill the vacancy . The band soon gained strength, doing shows more often over Milwaukee . The band also featured percussionist Brian Pettit on all their albums on Atlantic Records until the Release of " The Gufs " . After the album release and tour, Brian left the band to pursue other interests . The band came second in a band contest at Marquette University in 1991 . The band released several albums for independent labels and is increasingly gaining national exposure on college radio , before signing with Atlantic Records . [Credits : wikipedia ]
Total Time: 54 min
FAFÁ DE BELEM - Do Fundo Do Meu Coração
MPB
[Brazilian Popular Music]
1993
1993
Bitrate: 320 kbps
[cd quality]+
Veio de uma família de classe média alta da capital paraense, e desde criança se destacava nas reuniões familiares com sua voz afinada. Adolescente, fugia de casa à noite para ir encontrar com os amigos nos bares e cantar. Em 1973 conheceu o produtor do Quinteto Violado, Roberto Santana, que a incentivou a investir na carreira de cantora. Seguindo o conselho, se apresentou em alguns lugares no Rio de Janeiro, Salvador e em Belém. O sucesso veio em 1975, quando gravou "Filho da Bahia" (Walter Queiroz) para a novela "Gabriela", da TV Globo. Logo em seguida saiu o primeiro compacto, e em 1976 veio o primeiro LP, "Tamba Tajá", com destaque para o carimbó "Este Rio É Minha Rua". O disco seguinte, "Água", de 1977, consagrou Fafá de Belém, vendendo cerca de 100 mil cópias, a bordo de sucessos como "Foi Assim" e "Pauapixuna" (ambas da dupla paraense Paulo André e Ruy Barata), "Raça" e "Sedução" (ambas de Milton Nascimento/ Fernando Brant). Apresentando-se descalça, com suas interpretações exageradas e se vestindo de maneira a realçar suas formas voluptuosas, conquistou uma legião de fãs. Em 79, lançou "Sob Medida" (Chico Buarque) no eclético LP "Estrela Radiante", onde se equilibrava entre números regionais e urbanos. Na década de 80 Fafá consagrou-se principalmente como cantora romântica, mas nunca deixou de gravar outros estilos, como forró, bolero, guarânias. Em 82, gravou com sucesso "Bilhete" (Ivan Lins/ Vitor Martins). Em 84 ficou famosa como "Musa das Diretas", durante a campanha política pelas eleições diretas, gravando o "Hino Nacional Brasileiro", no ano seguinte, mesmo LP em que incluía um pot-pourri de lambadas, ritmo que se tornaria coqueluche no final daquela década. No fim dos anos 80 dedicou-se à carreira internacional, principalmente em Portugal, onde é bastante popular. Gravou até mesmo um disco só de fados, "Meu Fado", em 92. Em 96, Fafá voltou a gravar cançôes de apelo mais regional como a toada de boi-bumbá de Parintins, "Vermelho" (Chico da Silva), obtendo enorme sucesso no ano seguinte. Outros Sucessos: "Dentro de Mim Mora Um Anjo" (Sueli Costa/ Cacaso), "Bicho Homem" (Milton Nascimento/ Fernando Brant), "Aconteceu Você" (Guilherme Arantes), "Menestrel das Alagoas" (Milton Nascimento/ Fernando Brant), "Memórias" (Leonardo), "Coração do Agreste" (Moacyr Luz/ Aldir Blanc). [Fonte: cliquemusic]
He came from a family of high state capital of middle class, and from child excelled at family gatherings with her sharp voice. Teenager ran away from home at night to go meet up with friends in bars and sing. In 1973 he met the producer of the Quintet, Roberto Santana, who encouraged her to invest in a singing career. Following the advice turned out in some places in Rio de Janeiro, Salvador and Belém Success came in 1975 when he recorded "Son of Bahia" (Walter Queiroz) for the novel "Gabriela," Globo TV. Soon after came the first compact, and in 1976 came the first LP, "Tamba Taja", highlighting carimbó "This River Is My Street". The next album, "Water", 1977, consecrated Fafa de Belém, selling about 100,000 copies, the board hits like "How" and "Pauapixuna" (both double Para Paulo André Barata and Ruy), "Race "and" Seduction "(both of Milton Nascimento / Fernando Brant). Presenting barefoot, with their exaggerated interpretations and dressing in order to enhance their voluptuous forms, won a legion of fans. In 79, released "Bespoke" (Chico Buarque) in the eclectic LP "Radiant Star", which was balanced between urban and regional figures. In the 80 Fafá devoted himself primarily as a romantic singer, but never stopped recording other styles like forro, bolero, guarânias. At 82, has successfully "Tickets" (Ivan Lins / Vitor Martins). In 84 became famous as "the Muse Direct" during the political campaign for direct elections, recording the "National Anthem", the following year, the same LP that included a potpourri of lashes, a rhythm that would become the end pertussis that decade. In the late 80s he devoted himself to international career, especially in Portugal, where it is quite popular. Even recorded an album only fado, "My Fado" in 92. At 96, Fafa resumed recording songs more regional appeal such as ox-tune bumbá Parintins, "Red" (Chico da Silva), getting huge success the following year. Other Achievements: "Lives Within Me An Angel" (Sueli Costa / Cacaso), "Bug Man" (Milton Nascimento / Fernando Brant), "You happened" (Guilherme Arantes), "Minstrel of Alagoas" (Milton Nascimento / Fernando Brant ), "Memories" (Leonardo), "Heart of the Wasteland" (Moacyr Light / Anja Blanc). [Source: ABM]
He came from a family of high state capital of middle class, and from child excelled at family gatherings with her sharp voice. Teenager ran away from home at night to go meet up with friends in bars and sing. In 1973 he met the producer of the Quintet, Roberto Santana, who encouraged her to invest in a singing career. Following the advice turned out in some places in Rio de Janeiro, Salvador and Belém Success came in 1975 when he recorded "Son of Bahia" (Walter Queiroz) for the novel "Gabriela," Globo TV. Soon after came the first compact, and in 1976 came the first LP, "Tamba Taja", highlighting carimbó "This River Is My Street". The next album, "Water", 1977, consecrated Fafa de Belém, selling about 100,000 copies, the board hits like "How" and "Pauapixuna" (both double Para Paulo André Barata and Ruy), "Race "and" Seduction "(both of Milton Nascimento / Fernando Brant). Presenting barefoot, with their exaggerated interpretations and dressing in order to enhance their voluptuous forms, won a legion of fans. In 79, released "Bespoke" (Chico Buarque) in the eclectic LP "Radiant Star", which was balanced between urban and regional figures. In the 80 Fafá devoted himself primarily as a romantic singer, but never stopped recording other styles like forro, bolero, guarânias. At 82, has successfully "Tickets" (Ivan Lins / Vitor Martins). In 84 became famous as "the Muse Direct" during the political campaign for direct elections, recording the "National Anthem", the following year, the same LP that included a potpourri of lashes, a rhythm that would become the end pertussis that decade. In the late 80s he devoted himself to international career, especially in Portugal, where it is quite popular. Even recorded an album only fado, "My Fado" in 92. At 96, Fafa resumed recording songs more regional appeal such as ox-tune bumbá Parintins, "Red" (Chico da Silva), getting huge success the following year. Other Achievements: "Lives Within Me An Angel" (Sueli Costa / Cacaso), "Bug Man" (Milton Nascimento / Fernando Brant), "You happened" (Guilherme Arantes), "Minstrel of Alagoas" (Milton Nascimento / Fernando Brant ), "Memories" (Leonardo), "Heart of the Wasteland" (Moacyr Light / Anja Blanc). [Source: ABM]
Total Time: 57 min
OZÉIAS DE PAULA - Grandes Momentos
GOSPEL
1985
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+
Ozeias de Paula é natural da cidade de Muriaé, Minas Gerais. É filho do pastor Antônio de Paula e irmão mais novo da conhecida e saudosa dupla Otoniel e Oziel. O contato de Ozeias com a música começou em sua infância, sendo antecedido por seus irmãos. Sua carreira profissional começou em 1969 quando Otoniel e Oziel o convidaram para uma participação em um dos discos deles, "Oásis do Amor". Depois disso Ozeias começou a cantar em igrejas, congressos, e outros eventos evangélicos, até que em 1971 gravou seu LP solo, intitulado Gozo da Salvação. Pouco tempo depois de gravar este LP, Ozeias foi convidado por Matheus Iensen, proprietário da gravadora "Estrela da Manhã", a gravar com ele. O resultado foi o seu mais aclamado álbum, "Cem Ovelhas" 1973, gravado em Curitiba. No decorrer de sua carreira, Ozeias de Paula passou por diversas gravadoras. [Fonte: wikipedia]
Ozeias Paula is born in the city of Muriaé, Minas Gerais. He is the son of the pastor Antonio de Paula and younger brother of known and nostalgic double Othniel and Oziel. The Ozeias contact with music began in his childhood, being preceded by his brothers. His professional career began in 1969 when Othniel and Oziel invited him to a stake in one of their albums, "Oasis of Love." After that Ozeias began singing in churches, conferences, and other evangelical events, until in 1971 he recorded his solo LP, titled Gozo Salvation. Shortly after recording this LP, Ozeias was invited by Matheus Iensen, owner of the label "Morning Star," the record with him. The result was his most acclaimed album, "One Hundred Sheep" 1973, recorded in Curitiba. Throughout his career, Paula Ozeias went through several record labels. [Source: wikipedia]
Total Time: 36 min
MONTGOMERY - Êxodo
ROCK NACIONAL
2005
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+
Tudo começou quando Eduardo Caldas (vocais) enviou uma nota para a revista Showbizz, na edição de março/99, onde buscava músicos de Natal para formarem um grupo de rock. Através desta nota, conheceu Gustavo Pereira (guitarra) e Aguimar Campêlo (guitarra). A proposta inicial do trio era tocar covers de bandas como R.E.M., Radiohead, U2 e Legião Urbana. Com a entrada de Márcio Xavier (contra-baixo) e Joab Quental (bateria) o grupo fez várias apresentações em Natal, além da abertura do ConSertão em Mossoró(RN) e um festival na UFPB em João Pessoa. Nesta época começaram a surgir as primeiras composições e logo em seguida a banda gravou seu primeiro CD Demo, com cinco musicas autorais, no Ícone Studio. Entre algumas apresentações esporádicas e entra-e-sai de músicos, a banda decidiu se concentrar apenas nas composições próprias. Em Fevereiro/Março de 2003 a banda gravou sua segunda Demo (Êxodo) no Megafone Estúdio com Daniel Carezzato na bateria, e Aguimar assumindo o contra-baixo. O disco recebeu boas críticas nas revistas Dynamite e Comando Rock. Em 2004, com Igor Santos nas baquetas, voltaram com força total aos shows em Natal, se apresentando também em Currais Novos (RN), Recife (PE) e João Pessoa (PB). No inicio de 2005 lançaram seu primeiro CD pelo selo potiguar Solaris Discos. O disco inclui a demo Êxodo mais 3 faixas inéditas. Em 2006 são seleconados para o MADA, um dos maiores festivais de música independente do país. A apresentação teve ótimas críticas da imprensa especializada. Nesse mesmo ano lançam o single da música "Fugas e Lamentos". O nome MONTGOMERY é uma referência ao ator americano dos anos 50/60, Edward Montgomery Clift, um grande admirador do Blues e do Jazz, que se tornou uma lenda por suas magníficas atuações e por, injustamente, nunca ter arrebatado uma estatueta. A banda é influenciada principalmente pelo britpop e grupos como U2, R.E.M., Legião Urbana e Ira!. Tem como proposta musical priorizar a melodia, os bons riffs, a poesia e as guitarras ora pesadas, ora dedilhadas. [Fonte: rockwave]
It all started when Eduardo Caldas (vocals) sent a note to Showbizz magazine in the March 1999 edition, where he was looking for Christmas musicians to form a rock group. Through this note, he met Gustavo Pereira (guitar) and Aguimar Campêlo (guitar). The initial proposal of the trio was to play covers of bands like R.E.M., Radiohead, U2 and Legião Urbana. With the entry of Márcio Xavier (bass) and Joab Quental (drums) the group made several presentations in Natal, as well as the opening of ConSertão in Mossoró (RN) and a festival at the UFPB in João Pessoa. At that time began to appear the first compositions and soon afterwards the band recorded its first CD Demo, with five musics copyright, in the Icon Studio. Between some sporadic performances and enter-and-go musicians, the band decided to focus only on their own compositions. In February / March 2003 the band recorded their second Demo (Exodus) in the Megaphone Studio with Daniel Carezzato on drums, and Aguimar taking on the bass. The album received good reviews in the magazines Dynamite and Comando Rock. In 2004, with Igor Santos on drumsticks, they returned with full force to the shows in Natal, also performing in Currais Novos (RN), Recife (PE) and João Pessoa (PB). At the beginning of 2005 they released their first CD by the label potiguar Solaris Discos. The disc includes the Exodus demo plus 3 unreleased tracks. In 2006 they are selected for MADA, one of the biggest independent music festivals in the country. The presentation received great criticism from the press. That same year they released the single of the song "Fugas e Lamentos". The name MONTGOMERY is a reference to the American actor of the 50s / 60s, Edward Montgomery Clift, a great admirer of the Blues and the Jazz, who became a legend for his magnificent performances and for unjustly never having snatched a figurine. The band is influenced mainly by britpop and groups like U2, R.E.M., Legião Urbana and Ira !. It has as musical proposal to prioritize the melody, the good riffs, the poetry and the guitars sometimes heavy, sometimes fingering. [Source: rockwave]
Total Time: 35 min
OS ABIMONISTAS - Só o Abimonismo Salva
ROCK NACIONAL
2003
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+
O nome Abimonismo surgiu sem qualquer significado especial das mentes doentias de Bruno e Guilherme em meados de 1998, quando começaram a formar a banda. Eles explicam que pensaram em uma série de nomes, a maioria sem sentido, como Luscofusco, até que Guilherme veio com essa: "um dia vão falar que isso era Abimonismo, a estética abimonista". "E nem tinha esse papo de Tribalismo na época", brinca Ângelo. "A gente acabou usando o nome, porque ele dava uma sensação de estranhamento e, de certa forma, era confortável, cômodo, porque a gente podia usar para definir qualquer coisa que a gente fizesse", completa Bruno. Os cinco estudaram juntos e tiveram uma banda, nas épocas de colégio, Os Chupins, na qual tocavam rock antigo, tipo Chuck Berry, Rolling Stones e tinham umas poucas músicas próprias, cantadas em inglês. "A banda acabou por uma série de divergências entre a gente. Aí, cada um foi para um lado, começou a fazer coisas diferentes, faculdade. Eu comecei a escrever umas letras. Conversei o Guilherme, que estava fazendo uns quadros e uns arranjos. Depois, o Felipe estava com umas músicas legais também. Achamos que estávamos fazendo coisas que tinham a ver umas com as outras e montamos a banda", lembra o vocalista. De início, a formação ainda não incluía Luiz, que entrou dois anos mais tarde, e Ângelo, que veio quando a banda já estava para gravar o disco, no começo de 2001. A família é tema de algumas canções. Mas, obviamente, não retratam a família feliz das propagandas de margarina. "Furo Na Testa" narra a história de um homem que se cansa de sua vidinha e um dia resolve que não vai trabalhar nem voltar para a casa da mulher; "Varas e Cruzes" fala de um garoto que foi levado pelos pais para o colégio interno onde foi abusado pelas freiras; "Jonas" é sobre um rapaz que foi abandonado pelo pai e passou a viver numa caverna. O sarcasmo não pára por aí. "A gente faz letras pesadas, falando de tabus, de famílias disfuncionais, perversões, pedofilia, prostituição, conformismo. Por exemplo, uma letra que fala de uma criança que sofreu abuso. Não tem nenhuma piada, mas as pessoas acham graça. É meio natural pra mim escrever sobre coisas pesadas, mas eu não consigo fazer isso de maneira séria", comenta Bruno. "Eu não vou fazer uma música falando 'eu te amo', ou de sol, praia. A gente até tem canções românticas. A história que a gente conta em 'Mil Razões Que Explicam Um Pouco Por Que Eu Te Amo Tanto' de fato existe. Foi tirada de uma carta de amor que o chefe de um amigo nosso mandou pra noiva. É uma música de amor sincera, mas parece que está tirando um sarro. O próximo disco vai ser mais leve. Mas a gente quer sempre evitar esse lado piegas da músicas de amor," conclui o vocalista. [Fonte: lastfm]
Rock sixties? Or seventies rock? Eighties with noventistas elements? It would be jazz? Mantras? It seems Mutants? Mere sadism? Only one certainty: only Abimonismo saved! The band: Bruno Torturra Nogueira (vocals), Angelo Kanaan (drums), Philip Nelson Crocco (guitar and bass), William Garbato (keyboards and saxophone) and Luiz Miranda (guitar and bass). The Abimonismo name came without any special meaning of the sick minds of Bruno and Guilherme in mid-1998, when they began to form the band. They explain that thought in a series of names, most meaningless, as Luscofusco until William came up with this: "one day will say that this was Abimonismo the abimonista aesthetic". "Nor was this talk of Tribalism at the time," jokes Angelo. "We ended up using the name because it gave a sense of strangeness and, in a way, was comfortable, convenient, because we could use to define anything we do," adds Bruno. The five studied together and had a band in college seasons, the Chupins, which played old rock, like Chuck Berry, Rolling Stones and had a few original songs sung in English. "The band turned out a number of differences between us. Then each went to one side, she began to do different things, college. I started to write some letters. I talked Guilherme, who was doing some paintings and some arrangements. Then Felipe had some nice songs too. We thought we were doing things that had to do with one another and set up the band, "recalls the singer. Initially, the training not included Luiz, which came two years later, and Angelo, who came when the band was about to burn the disc at the beginning of 2001. The family is the subject of some songs. But obviously not depict happy family of margarine advertisements. "Hole In The Forehead" tells the story of a man who is tired of his little life and one day decides that it will not work or go back to the woman: "Sticks and Crosses" tells of a boy who was taken by his parents to boarding school where he was abused by nuns; "Jonas" is about a boy who was abandoned by his father and lived in a cave. Sarcasm does not stop there. "We do hardcore lyrics, talking about taboos, dysfunctional families, perversions, pedophilia, prostitution, conformism. For example, a letter that tells of a child who has suffered abuse. It has no joke, but people find funny. It's kind natural for me to write about heavy things, but I can not do this in a serious way, "says Bruno." I will not make a song about 'I love you', or sunbathing on the beach. We even have romantic songs. The history we account in 'Thousand Reasons explain a little Why I Love You So much' actually exists. It was taken from a love letter to the head of a friend sent it to the bride. It is a sincere love music, but looks like it's taking the piss. The next album will be lighter. But we always want to avoid this side of mushy love songs, "concludes the singer. [Source: lastfm]
Total Time: 56min
BACKSTREET BOYS - Backstreet's Back
POP MUSIC
1997
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+
No dia 20 de Abril de 1993 na Flórida, Estados Unidos, surgia os Backstreet Boys, que se tornaria mais a frente a maior boyband pop de todos os tempos. Já venderam mais de 130 milhões de álbuns e singles, emplacando hits, batendo recordes jamais alcançados e conquistando milhares de fãs e admiradores pelo mundo inteiro. Entraram no Guinness Book por serem a maior boyband ativa e em vendas da história. Influenciaram o surgimento de grupos como *NSYNC, Westlife, O-Town, e Five . Os integrantes são: Nick Carter, Brian Littrell, Howie D, AJ McLean e Kevin Richardson. Destaque para os albuns Backstreet’s Back (vendas superiores a 30 milhões de cópias), Millennium (vendas superiores à 40 milhões de cópias) e Black & Blue (vendas superiores à 30 milhões de cópias). Após 3 grandes turnês mundiais e seus 4 primeiros e bem sucedidos álbuns, resolvem lançar em 2001 a primeira coletânea: Greatest Hits - Chapter One onde traziam o single inédito Drowning. Após a divulgação do single, o grupo entra em hiatus para projetos paralelos durante 4 anos. Após uma pausa de 5 anos sem lançar álbuns inéditos, lançaram o single Incomplete, no dia 28 de Março de 2005, que rapidamente ficou em 1° lugar tanto nos EUA quanto no resto do mundo. No dia 14 de Junho o álbum Never Gone foi lançado. Estreou em 3° lugar nos EUA com 291.000 cópias vendidas na primeira semana e 2,1 milhões ao redor do mundo. Foi número 1 no Japão, Alemanha, Índia, Chile, Brasil, Austrália e Coréia. Os BSB iniciaram a Never Gone Tour em Julho de 2005, na Flórida. O segundo single foi Just Want You To Know e o terceiro foi I Still…, que foi divulgado por todo o mundo, menos nos Estados Unidos, onde o single trabalhado foi Crawling Back to You. Em abril de 2005, foram homenageados com o Recording Academy Award, em Miami Beach, FL, que marcou seu sucesso na indústria da música. Eles cantaram a música Weird World e foram lembrados como a banda que lançou os maiores hits do mercado musical pop dos anos 1990. Em 26 de Junho de 2006, Kevin anunciou com uma pequena nota no site oficial que estava deixando os Backstreet Boys para se dedicar mais à família e a projetos solo... [Fonte: wikipedia]
On April 20, 1993 in Florida, USA, came the Backstreet Boys, which become more forward to most pop boy band of all time. Have sold over 130 million albums and singles, charting hits, knocking never achieved record and winning thousands of fans and admirers worldwide. They entered the Guinness Book for being the biggest boy band in history and active sales. Influenced the emergence of groups like * NSYNC, Westlife, O-Town, and Five. The members are: Nick Carter, Brian Littrell, Howie D, AJ McLean and Kevin Richardson. Especially the albums Backstreet's Back (sales in excess of 30 million copies), Millennium (sales in excess of 40 million copies) and Black & Blue (sales in excess of 30 million copies). After 3 major world tours and their 4/1 and successful albums, choose to cast the first collection in 2001: Greatest Hits - Chapter One which brought the unprecedented single Drowning. After the single's release, the group goes on hiatus for side projects for 4 years. After a break of 5 years without releasing unreleased albums, released the single Incomplete, on March 28, 2005, which quickly became 1st place in both the US and around the world. On June 14 the album Never Gone was released. Debuted in 3rd place in the US with 291,000 copies sold in the first week and 2.1 million around the world. Was number 1 in Japan, Germany, India, Chile, Brazil, Australia and Korea. BSB started the Never Gone Tour in July 2005, in Florida. The second single was Just Want You To Know and the third was I Still ..., which was released all over the world except the United States, where the single was worked Crawling Back to You. In April 2005, were honored with the Recording Academy Award in Miami Beach, FL, who scored his success in the music industry. They sang the song Weird World and were remembered as the band that released the greatest hits of pop music business year 1990. In June 26, 2006, Kevin said with a little note on the official website that he was leaving the Backstreet Boys to devote more family and solo projects ... [Source: wikipedia]
Total Time: 47 min
TOQUINHO - O Viajante do Sonho
MPB
[Brazilian Popular Music]
1982
Bitrate: 320 kbps
[cd quality]+
1982
Bitrate: 320 kbps
[cd quality]+
Começou a tocar violão na infância, em São Paulo, estudando com professores consagrados de clássico e popular e incorporando lições de harmonia e orquestração. Nos anos 60 começa a se apresentar ao lado de Chico Buarque, Taiguara, Sérgio Ricardo e outros. O primeiro compacto é gravado em 1964, com "Primavera" (C. Lyra/ V. Moraes) e "Só Tinha de Ser com Você" (Jobim/ A. de Oliveira). No ano seguinte, no Rio de Janeiro, trabalhou como violonista, acompanhando cantores, e musicou peças de teatro. Gravou um LP ("O Violão de Toquinho", 1966) e em 1969 foi para a Itália, onde passou seis meses e se apresentou com Chico Buarque e Josephine Baker. De volta ao Brasil gravou o segundo LP pela RGE, que inclui "Que Maravilha", parceria com Jorge Ben Jor. Nos anos 70 sua parceria com Vinicius de Moraes se consolidou, gerando cerca de 120 músicas, entre elas "Tarde em Itapoã" e "Regra Três". Toquinho gravou vários discos, entre os quais o antológico "Tom, Vinicius, Toquinho e Miúcha", gravado ao vivo em um show no Canecão, no Rio, e participou de diversos projetos no Brasil, América Latina, Europa e Japão. [Fonte: cliquemusic]
He began playing guitar as a child, in Sao Paulo, studying with renowned teachers of classical and popular and incorporating lessons of harmony and orchestration. In the 60 starts performing alongside Chico Buarque, Taiguara, Sérgio Ricardo and the other. The first single is recorded in 1964, with "Spring" (C. Lyra / V. Moraes) and "Just Had to Be with You" (Jobim / A. de Oliveira). The following year, in Rio de Janeiro, worked as a guitarist accompanying singers, set to music and theater. Recorded an LP ("The Guitar Toquinho", 1966) and in 1969 went to Italy, where he spent six months and performed with Chico Buarque and Josephine Baker. Back in Brazil recorded the second LP by RGE, which includes "What Wonder", Jorge Ben Jor partnership with. In the 70s his partnership with Vinicius de Moraes was consolidated, generating about 120 songs, including "Afternoon in Itapoã" and "Rule Three." Toquinho recorded several albums, including the anthology "Tom, Vinicius, Toquinho and Miúcha", recorded live at a concert in Canecão in Rio, and participated in several projects in Brazil, Latin America, Europe and Japan [Source.: ABM]
He began playing guitar as a child, in Sao Paulo, studying with renowned teachers of classical and popular and incorporating lessons of harmony and orchestration. In the 60 starts performing alongside Chico Buarque, Taiguara, Sérgio Ricardo and the other. The first single is recorded in 1964, with "Spring" (C. Lyra / V. Moraes) and "Just Had to Be with You" (Jobim / A. de Oliveira). The following year, in Rio de Janeiro, worked as a guitarist accompanying singers, set to music and theater. Recorded an LP ("The Guitar Toquinho", 1966) and in 1969 went to Italy, where he spent six months and performed with Chico Buarque and Josephine Baker. Back in Brazil recorded the second LP by RGE, which includes "What Wonder", Jorge Ben Jor partnership with. In the 70s his partnership with Vinicius de Moraes was consolidated, generating about 120 songs, including "Afternoon in Itapoã" and "Rule Three." Toquinho recorded several albums, including the anthology "Tom, Vinicius, Toquinho and Miúcha", recorded live at a concert in Canecão in Rio, and participated in several projects in Brazil, Latin America, Europe and Japan [Source.: ABM]
Total Time: 39 min
BILL BRUFORD - Master Strokes (1978-1985) [Recommended]
INSTRUMENTAL MUSIC
1986
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+
Bitrate 256 kbps
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William Scott "Bill" Bruford foi baterista do Yes, King Crimson, UK e Genesis, entre outros conjuntos de rock progressivo. Bill Bruford trouxe para o rock novos rudimentos, técnicas orquestrais e de jazz. Bruford foi um dos criadores do rock progressivo. Segundo a Digital Dream Door, Bruford é o sétimo maior baterista de rock de todos os tempos. [Creditos: wikipedia]
William Scott "Bill" Bruford was the drummer of Yes, King Crimson, Genesis and UK, among other sets of progressive rock. Bill Bruford brought new rudiments to rock, orchestral and jazz techniques. Bruford was one of the creators of progressive rock. According to Digital Dream Door, Bruford is the seventh largest rock drummer of all time. [Credits: wikipedia]
Total Time: 62 min
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