Métrica

24 de junho de 2020

DIFFERENT VIBES - Vibes Point Of View 2


HIP HOP
2018
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 43 min

DES'REE - Supernatural


POP MUSIC
1998
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Foi após o regresso de uma estada de três anos em Barbados, que Des’ree soube, que no futuro, a música lhe estava destinada. Na altura, com catorze anos, estudava poesia e não tardou em começar também a escrevê-la, levando para a música uma mistura de experiências do dia-a-dia e de aspectos da sua cultura, que ainda hoje caracterizam as suas letras. Des’ree  cresceu no sul de Londres e a apetência para a música foi-lhe transmitida pelos pais que, ao trocarem o sol das Caraíbas pelo nevoeiro londrino, trouxeram na bagagem os sons das ilhas, incutindo na filha o gosto pelos ritmos reggae, calypso e jazz, assim como pelo brit- pop. Em casa, Des’ree ouvia nomes como Duke Ellington, Bob Marley e Stevie Wonder, enquanto se imaginava uma Gladys Knight em cima do palco, a actuar para uma plateia reduzida, composta pela família e pelos amigos da cantora. Em 1994, as dimensões da plateia aumentaram consideravelmente com o sucesso alcançado pelo seu segundo álbum de originais, intitulado “I Ain’t Movin’”. Ao contrário de “Mind Adventures”, o seu álbum de estreia, editado dois anos antes, que passou completamente despercebido, “I Ain’t Movin’” tirou a cantora do anonimato e lançou-a nos Estados Unidos. Tal aconteceu graças ao êxito do single “You Gotta Be”, que se tornou no teledisco mais rodado no canal de televisão britânico VH1. Após um período de 80 semanas ainda figurava nas tabelas de “air-play” da Billboard. O tema foi igualmente responsável pelo alto volume de vendas de “I Ain’t Movin’” que, ao todo, vendeu mais de um milhão e seiscentas mil unidades por todo o mundo. O impacto do tema foi tão grande, que “You Gotta Be” foi incluído no álbum de homenagem à Princesa Diana. O culminar do sucesso da cantora ocorreu durante a digressão norte-americana que levou a cabo em parceria com Seal, em 1995, e que se tornou na mais popular digressão desse ano realizada nos Estados Unidos. Outro ponto alto na carreira de Des’ree foi a actuação no primeiro concerto alguma vez realizado no Vaticano, ao qual se seguiu uma audiência com o Papa, que abençoou a cantora. O intervalo compreendido entre a edição de “I Ain’t Movin’” e “Supernatural” foi preenchido com algumas incursões pelo mundo da sétima arte. Des’ree participou na banda sonora do filme “Clockers”, realizado por Spike Lee, assim como de “Set It Off” e, mais recentemente, de “Romeu e Julieta”, para o qual interpretou o tema “Kissing You”. Este filme marcou também a estreia da cantora no grande écran, a convite do realizador Baz Luhrmann. “Kissing You” foi incluído em “Supernatural”, editado em 1998, e é mais um caso de sucesso no percurso musical da cantora, em grande parte, devido ao êxito obtido com o single “Life”, que conquistou os mercados europeu e norte-americano durante o Verão desse ano. O mais recente álbum de Des’ree revelou-se uma fusão de estilos, resultado de um acumular de experiências reais, entre os quais, se contam passagens pelos universos reggae, funk e folk, misturadas com algumas baladas e uma versão do tema “Fire”, de Bruce Springsteen. [Fonte: lastfm/florlaranjeira]

It was after returning from a three-year stay in Barbados, which Des'ree knew that in the future, the music it was intended. At the time, fourteen, studying poetry and was quick to also get to write it, taking the music a mixture of experiences of day-to-day and aspects of their culture, which still characterize their letters. Des'ree grew up in south London and the appetite for music was to him transmitted by parents who, by exchanging the Caribbean sun by the London fog, have brought along the sounds of the islands, instilling in the child the taste for reggae rhythms, calypso and jazz, as well as the brit- pop. At home, Des'ree heard names like Duke Ellington, Bob Marley and Stevie Wonder as he envisioned a Gladys Knight on stage, acting for a reduced audience, composed by family and friends of the singer. In 1994, the audience of the dimensions have increased considerably with the success achieved by his second studio album, entitled "I Is not Movin '". Unlike "Mind Adventures", their debut album, released two years ago, which went completely unnoticed, "I Is not Movin '" took the singer from obscurity and cast it into the United States. This happened thanks to the success of the single "You Gotta Be", which became the most filmed music video in the British television channel VH1. After an 80-week period also figured in the tables "air play" Billboard. The theme was also responsible for the high volume of sales of "I Is not Movin '" which, in all, sold more than one million six hundred thousand units worldwide. The theme of the impact was so great that "You Gotta Be" was included in the tribute album to Princess Diana. The culmination of the success of the singer took place during the North American tour that carried out in partnership with Seal in 1995 and which became the most popular tour this year held in the United States. Another high point in Des'ree's career was the performance in the first concert ever held in the Vatican, which was followed by an audience with the Pope, who blessed the singer. The interval between the release of "I Is not Movin '" and "Supernatural" was filled with some forays into the world of the seventh art. Des'ree participated in the soundtrack of the movie "Clockers," directed by Spike Lee, as well as "Set It Off" and, most recently, of "Romeo and Juliet," for which he played the theme "Kissing You". This film also marked the debut of the singer on the big screen at the invitation of director Baz Luhrmann. "Kissing You" was included in "Supernatural", published in 1998, and is another success story in the musical career of the singer, largely due to the success obtained with the single "Life", which won the European markets and North -American during the summer of that year. The latest Des'ree album proved to be a fusion of styles, the result of an accumulation of real experiences, among which are counted passes through universes reggae, funk and folk, mixed with a few ballads and a version of the theme "Fire "by Bruce Springsteen. [Source: lastfm / florlaranjeira]

Total Time: 51 min

17 de junho de 2020

CASA DI CABOCLO - Poético, Etílico e Ritmado


ALTERNATIVE
2011
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

As portas estão se abrindo lhe convidando para uma experiência única. No fim do corredor o grito dos bambas preenche os cômodos, as paredes trazem escritas de um repertório que unifica o samba, o rap e as ruas paulistanas. A cada degrau que se sobe a escuridão desaparece, o berço de idéias irradia e intensifica a luz. O raciocínio se torna mais claro, o coração bate mais forte, o sangue segue a pulsação e as boas almas lhe observam proporcionando um momento de reflexão em uma fração de segundo. Vozes lhe perseguem por todos os lados, os banheiros inundam-se de sonoridade juntamente com uma combinação perfeita de batidas que lhe guiam por um labirinto sem fim. Seja bem-vindo ao nosso lar, a Casa di Caboclo. Crespo, fundador do coletivo, tem as rimas nas veias. Hoje, sua música brota da poesia do cotidiano jovem urbano, mas desde o tempo de criança já era envolvido com a efervescência da cena musical por meio do samba. Filho do compositor Barbosa, autor do samba “Embaixada de sonho e de bamba” da Mocidade Alegre (vencedor do carnaval de 1980 e eleito em 2000 o melhor samba enredo do Séc.XX de S.P), ele convivia com bambas do calibre de Noite Ilustrada, Geraldo Filme, Isaias do Bandolin, Bráulio de Castro, Nando Cordel entre outros. Os acordes da música brasileira ressoam nos dias de hoje como uma influência central ao jovem M.C, que adiciona aos vocais de rap influências que vão do samba ao funk, passando é claro por nomes consagrados do próprio Hip-Hop. Em seu currículo, o Casa di Caboclo já tem algumas aparições importantes, como a participação no palco alternativo do festival de Hip-Hop Hutuz, RuaSp (Rede Urbana de Arte em São Paulo), Zoeira hip- hop (sendo o recorde de público de 2008), no SEBAR (Seletiva Estadual de Basquete de Rua), apresentando-se no intervalo dos jogos, além de uma série de outros shows e participações pela cidade de São Paulo. Batidas envenenadas por Léo Cunha, o produtor do grupo, que emprega com utilidade samples de Chico Buarque, Jorge Ben, Thelonious Monk, Wilson Simonal, Fela Kuti, Abril Despedaçado (Walter Salles), agregados a colagens de João Nogueira, Racionais Mc’s, Seu Jorge e Xis executadas por Dj Cris, responsável pelos scratchs e o comando das pick-ups do grupo, que faz bonito com seus riscos e performance. Atualmente o grupo se apresenta ao vivo com o apoio de uma banda completa. Casa di Caboclo tem alma, tem personalidade, o envolvimento com a música quando seus ouvidos se depararam com ela é inevitável e o prazer da boa música brasileira é contemplado. [Fonte:casadicaboclo]

The doors are opening inviting you to a unique experience. Down the hall the cry of wobbly fills the rooms, the walls bring written a repertoire that unites samba, rap and São Paulo streets. Every step you go up the darkness disappears, the birthplace of ideas radiates and intensifies the light. The reasoning becomes clearer, the heart beats faster, the blood follows the pulse and the good souls observe providing you with a moment of reflection in a split second. Voices persecute him on all sides, the flood is sounding bathrooms along with a perfect mix of beats that guide you through an endless maze. Welcome to our home, Casa di Caboclo. Crespo, founder of the team, has the rhymes in the veins. Today, his music springs from the poetry of the young urban daily life, but since the child time was already involved with the effervescence of the music scene through the samba. Son of the composer Barbosa, author of Samba "Embassy dream and tight" the Youth Alegre (1980 Carnival winner and elected in 2000 the best plot samba SP XX century), he lived with wobbly Night gauge Illustrated Geraldo Film, Isaiah's Mandolin, Braulio de Castro, Nando Cordel among others. Chords of Brazilian music resonate today as a central influence the young MC, which adds to the vocal rap influences ranging from samba to funk, from course by established names in Hip-Hop itself. In your resume, Casa di Caboclo already has some major appearances, such as participation in the alternative scene of Hip-Hop Hutuz festival, RuaSp (Network of Urban Art in São Paulo), hip-hop Zoeira (being the public record 2008), in SEBAR (Selective State Street Basketball), appearing in the games range, plus a number of other shows and participation by the city of São Paulo. Poisoned Beats by Leo Cunha, the producer of the group, which employs with samples utility Chico Buarque, Jorge Ben, Thelonious Monk, Simonal, Fela Kuti, Behind the Sun (Walter Salles), aggregates the collages of John Nogueira, Racionais Mc's, Your Jorge and Xis performed by Dj Cris, responsible for scratches and command of the pick-ups of the group, which is beautiful with its risks and performance. Currently the group performs live with the support of a full band. Casa di Caboclo has soul, has personality, involvement with the music when his ears were faced with it is inevitable and the pleasure of good Brazilian music is contemplated. [Source: casadicaboclo]

Total Time: 44 min

14 de junho de 2020

CIDADE NEGRA - Negro no Poder


REGGAE MUSIC
1992
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Um dos maiores nomes do reggae brasileiro, a banda Cidade Negra surgiu, ainda nos anos 80, sob a alcunha de Lumiar. Após alguns shows e a mudança de nome, a banda formada por Da Gama (guitarra), Bino (baixo), Lazão (bateria) e Ras Bernardo (voz) assinou o primeiro contrato e estreou no mercado fonográfico em 1991, com o álbum “Lute Para Viver”. O ‘hit’ “Falar a Verdade” deixou-os bastante conhecidos no país e garantiu a gravação do segundo trabalho “Negro no Poder”. Em 1994 se iniciou uma nova fase para a banda, foi quando Toni Garrido entrou no lugar do vocalista Ras Bernardo, trazendo apenas benefícios ao som do grupo. “Sobre Todas as Forças”, fez com que a Cidade Negra se tornasse uma das bandas mais tocadas nas rádios, graças a sucessos como “Onde Você Mora?” e “A Sombra da Maldade”. A solidificação do sucesso do grupo veio com “O Erê”, o quarto trabalho do Cidade Negra, que vendeu 750 mil cópias. Os destaques do álbum foram “Firmamento” e “Simples Viagem”. Em 1998, a banda lançou “Quanto Mais Curtido, Melhor” que, puxado pela música “Sábado à Noite” foi um sucesso de vendas e de shows. Estabelecido em longas excursões pelo Brasil, o Cidade foi solidificando também uma presença regular por palcos da Europa. “Enquanto o Mundo Gira” foi o álbum lançado em 2000, no qual a banda inovou com ritmos e sonoridades inéditos para o grupo, mas ainda dentro do contexto político e social que envolve todos os trabalhos do Cidade Negra. Após 4 anos sem gravar nenhum material inédito, o grupo voltou em 2004 com “Perto de Deus”, que contou com a participação especial do jamaicano Anthony B na faixa-título. Outro convidado do disco foi o rapper Happin’ Hood. Outros destaques do trabalho são “Se Alguém Jah Amou”, “Sinais” e “Eu Sei Que Ela”. [Fonte:territorioterra]

One of the biggest names in Brazilian reggae, the band Black City emerged, still in the 80s, under the name of Lumiar. After a few shows and the name change, the band formed by Da Gama (guitar), Bino (bass), Lazão (drums) and Ras Bernardo (voice) signed the first contract and debuted in the music market in 1991 with the album " Fight to Live ". The 'hit' "Speak the Truth" left them well-known in the country and assured the recording of the second album "Black in power." In 1994 he began a new phase for the band was when Toni Garrido came on the singer Ras Bernardo, bringing benefits only to the sound of the group. "About All Forces," he made the Black City became one of the most played band on the radio, thanks to hits like "Where You Live?" And "The Shadow of Evil". The group's success solidification came with "The Ere," the fourth work of the Black City, which sold 750,000 copies. Highlights of the album were "Firmament" and "Single Trip". In 1998, the band released "The Most Liked, Best" that pulled the song "Saturday Night" was a success of sales and shows. Established in long excursions by Brazil, the City was also solidifying a regular presence on stages in Europe. "As the World Turns" was the album released in 2000, in which the band broke new ground with unpublished rhythms and sounds for the group, but still within the political and social context that involves all the work of the Black City. After four years without recording any new material, the group returned in 2004 with "Next to God," which featured the special participation of Jamaican Anthony B on the title track. Another guest of the disc was the rapper Happin 'Hood. Other highlights of the work are "If anyone Jah Loved," "Signs" and "I Know It." [Source: territorioterra]

Total Time: 45 min

DIRE STRAITS - Love Over Gold


CLASSIC ROCK
1982
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 41 min

10 de junho de 2020

DENNIS BROWN - Light My Fire


ROOTS REGGAE
1994
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 54 min

CANGAIA DE JEGUE - Na Pista Com A Cangaia - Ao Vivo


FORRÓ
2012
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 52 min

DAVID SANBORN - Inside


SMOTH JAZZ
1999
Bitrate 320 kbps
[cd quality]+

Ganhador de seis prêmios Grammy e um dos campeões mundiais de vendagem no gênero instrumental com mais de sete milhões de cópias, David já acompanhou Albert King, David Bowie, James Brown, James Taylor, Stevie Wonder e o grupo The Eagles, entre outros. Sanborn nasceu em Tampa, Flórida e cresceu em Kirkwood, Missouri. Ele sofria de poliomielite em sua juventude, e começou a tocar saxofone devido a um conselho médico para reforçar os músculos enfraquecidos do peito e melhorar sua respiração. Sanborn já tocava com os músicos de blues Albert King e Little Milton com a idade de 14, e continuou tocando blues quando ele ingressou na Paul Butterfield's band em 1967. Uma das primeiras aparições de Sanborn como convidado foi no álbum de David Bowie chamado Young Americans. Embora Sanborn está mais associado ao smooth jazz, ele explorou os horizontes do free jazz em sua juventude, estudando com Roscoe Mitchell e Julius Hemphill. Ele foi um músico altamente requisitado desde final dos anos 1960, tocando com uma série de artistas famosos, como Eric Clapton, Roger Daltrey, Stevie Wonder, Paul Simon, Jaco Pastorius, The Brecker Brothers, David Bowie, Little Feat, Bob James, James Taylor, Al Jarreau, George Benson, Joe Beck, Donny Hathaway, Elton John, Gil Evans, Carly Simon, Linda Ronstadt, Billy Joel, Roger Waters, Steely Dan, Ween, The Eagles, Michael Stanley, o grupo alemão Nena, e a pop star japonesa Utada Hikaru. Sanborn já ganhou vários prêmios Grammy, incluindo os prêmios por Voyeur (1982), Double Vision (1987) e o single instrumental Close Up (1988). Na televisão, Sanborn é conhecido pelo seu sax solo na música-tema para o sucesso da rede NBC L.A. Law. Ele também fez algumas participações em filmes como Máquina Mortífera (Lethal Weapon) e Os Fantasmas Contra-atacam (Scrooged). Em 1991 Sanborn gravou Another Hand, que o All Music Guide to Jazz descriveu como um "regresso de Sanborn ao seu real e verdadeiro amor: um sem adorno (ou apenas parcialmente adornado) jazz" que "a balanceia as escalas" com o seu material de smotth jazz. No álbum, produzido por Hal Willner, participam músicos de fora do cenário do smooth jazz, como Charlie Haden, Jack DeJohnette, Bill Frisell, e Marc Ribot. Seu álbuns mais recentes incluem Closer. Em 1994 Sanborn participou do A Celebration: The Music of Pete Townshend and The Who, também conhecido como Daltrey Sings Townshend. O evento, produzido por Roger Daltrey da banda inglesa de rock The Who, consisitia de duas noites de concertos no Carnegie Hall em comemoração do seu quinquagésimo aniversário. Em 1994, um CD e um vídeo VHS foram lançados e, em 1998 foi lançado um DVD. Sanborn trabalhou tanto no rádio quanto na televisão. Em finais dos anos 1980 ele foi convidado para ser membro regular da banda de Paul Shaffer no programa de entrevistas Late Night with David Letterman. A partir de 1988-89, ele co-organizou com Jools Holland um programa musical na NBC. O programa, Night Music, seguindo uma abordagem eclética do produtor Hal Willner, apresentou Sanborn junto a muitos músicos famosos, como Miles Davis, Dizzy Gillespie, Lou Reed, Santana, Youssou N'dour, Pere Ubu, Loudon Wainwright III, Mary Margaret O ' Hara e Curtis Mayfield. Durante os anos 1980 e 1990, Sanborn organizou um programa de rádio o The Jazz Show with David Sanborn. Em 2004, Sanborn ganhou uma estrela na calçada da fama de St. Louis. Sanborn também fez também uma turnê no Japão tocando na rede de restaurantes Blue Note em Nagoya, Osaka e Tóquio. [Fonte: wikipedia]

Winner of six Grammy Awards and one of the world champions of bandage in the instrumental genre with more than seven million copies, David has followed Albert King, David Bowie, James Brown, James Taylor, Stevie Wonder and the group The Eagles, among others. Sanborn was born in Tampa, Florida and grew up in Kirkwood, Missouri. He suffered from polio in his youth, and began playing the saxophone due to a medical board to strengthen the weakened muscles of the chest and improve your breathing. Sanborn was playing with blues musicians Albert King and Little Milton at the age of 14, and continued playing blues when he joined the Paul Butterfield's band in 1967. One of the first appearances of Sanborn was a guest on the album of David Bowie called Young Americans . Although Sanborn is most associated with smooth jazz, he explored the free jazz horizons in his youth, studying with Roscoe Mitchell and Julius Hemphill. He was a musician highly requested since the late 1960s, performing with a number of famous artists such as Eric Clapton, Roger Daltrey, Stevie Wonder, Paul Simon, Jaco Pastorius, The Brecker Brothers, David Bowie, Little Feat, Bob James, James Taylor, Al Jarreau, George Benson, Joe Beck, Donny Hathaway, Elton John, Gil Evans, Carly Simon, Linda Ronstadt, Billy Joel, Roger Waters, Steely Dan, Ween, The Eagles, Michael Stanley, the German group Nena, and the Utada Hikaru Japanese pop star. Sanborn has won several Grammy Awards, including awards for Voyeur (1982), Double Vision (1987) and the instrumental single Close Up (1988). On television, Sanborn is known for his sax solo on the theme song for the hit NBC LA Law network. He also made guest appearances in films like Lethal Weapon (Lethal Weapon) and Ghosts Counter-attack (Scrooged). In 1991 Sanborn Another Hand recorded, the All Music Guide to Jazz descriveu as a "return Sanborn to your real and true love: An unadorned (or only partially adorned) jazz" that "balances the scales" with your material smotth of jazz. On the album, produced by Hal Willner, participating musicians from outside the smooth jazz scene, as Charlie Haden, Jack DeJohnette, Bill Frisell, Marc Ribot and. His most recent albums include Closer. In 1994 Sanborn participated in A Celebration: The Music of Pete Townshend and The Who, also known as Daltrey Sings Townshend. The event, produced by Roger Daltrey of English rock band The Who, consisitia two concert nights at Carnegie Hall in celebration of his fiftieth birthday. In 1994, a CD and a VHS video were released, and in 1998 a DVD was released. Sanborn worked both in radio and in television. In late 1980 he was invited to be a regular member of the band Paul Shaffer on Late Night talk show with David Letterman. From 1988-89, he co-hosted with Jools Holland a music program on NBC. The program, Night Music, following an eclectic approach to producer Hal Willner, presented Sanborn together with many famous musicians such as Miles Davis, Dizzy Gillespie, Lou Reed, Santana, Youssou N'dour, Pere Ubu, Loudon Wainwright III, Mary Margaret O O'Hara and Curtis Mayfield. During the 1980s and 1990s, Sanborn hosted a radio program The Jazz Show with David Sanborn. In 2004, Sanborn got a star on the St. Louis Walk of Fame. Sanborn also also toured in Japan playing in chain restaurants Blue Note in Nagoya, Osaka and Tokyo. [Source: wikipedia]

Total Time: 48 min

DAVID BINNEY - Lifted Land


JAZZ
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 59 min