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11 de fevereiro de 2023
IL DIVO - Il Divo
VOCAL
2004
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Idealizado pelo britânico Simon Cowell, o quarteto de pop-ópera Il Divo, se formou no ano de 2004, por integrantes com consolidadas carreiras solo. David havia atuado em mais de 40 óperas e estava trabalhando na ópera La Bohème de Puccini na Brodway. Carlos cantava em musicais e óperas. Urs cantava na Ópera dos Países Baixos há 7 anos e Sébastien era um cantor popular na França. Consciente desta nova visão para vozes líricas e música clássica, Cowell decidiu formar um quarteto multinacional (com membros oriundos da Espanha, Suíça, França e Estados Unidos, sendo o nome em italiano) que tentava recriar o estilo de Os Três Tenores. Simon Cowell conduziu uma busca mundial por jovens cantores que estivessem dispostos a embarcar no projeto do Il Divo, que durou dois anos, de 2001 até dezembro de 2003. A formação bem estabelecida do Il Divo compreende em um renomado barítono espanhol Carlos Marín, dois tenores de formação clássica, o suíço Urs Bühler e o norte-americano David Miller, e um cantor pop francês, Sébastien Izambard. O Il Divo canta em inglês, italiano, espanhol, francês e latim. Possuidores de uma qualidade vocal impressionante, entrosamento e emoção, o quarteto conquistou multidões de fãs por onde passaram e atualmente consolida-se como um grande sucesso da música internacional. O primeiro CD foi um verdadeiro sucesso, vendendo mais de 5 milhões de cópias em menos de 1 ano, ultrapassando a marca de cantores mais conhecidos. [Fonte: cliquemusic]
Conceived by British Simon Cowell, the pop-opera quartet Il Divo, formed in 2004 by members with established solo careers. David had acted in more than 40 operas and was working in Puccini's La Bohème on Broadway. Carlos sang in musicals and operas. Urs singing in the Opera of the Netherlands for 7 years and Sébastien was a popular singer in France. Aware of this new vision for lyrical voices and classical music, Cowell decided to form a multinational quartet (with members from Spain, Switzerland, France and the United States, the name being in Italian) that tried to recreate the style of The Three Tenors. Simon Cowell conducted a worldwide search for young singers who were willing to embark on the Il Divo project, which lasted two years, from 2001 until December 2003. Well established formation of Il Divo comprises a renowned Spanish baritone in Carlos Marin, two tenors classically trained, Swiss Urs Bühler and American David Miller, and French pop singer Sébastien Izambard. Il Divo sings in English, Italian, Spanish, French and Latin. Possessed of an impressive vocal quality, meshing and emotion, the quartet won legions of fans passed by and now consolidates itself as a great success in international music. The first CD was a success, selling over 5 million copies in less than 1 year, surpassing the most popular singers. [Source: ABM]
Conceived by British Simon Cowell, the pop-opera quartet Il Divo, formed in 2004 by members with established solo careers. David had acted in more than 40 operas and was working in Puccini's La Bohème on Broadway. Carlos sang in musicals and operas. Urs singing in the Opera of the Netherlands for 7 years and Sébastien was a popular singer in France. Aware of this new vision for lyrical voices and classical music, Cowell decided to form a multinational quartet (with members from Spain, Switzerland, France and the United States, the name being in Italian) that tried to recreate the style of The Three Tenors. Simon Cowell conducted a worldwide search for young singers who were willing to embark on the Il Divo project, which lasted two years, from 2001 until December 2003. Well established formation of Il Divo comprises a renowned Spanish baritone in Carlos Marin, two tenors classically trained, Swiss Urs Bühler and American David Miller, and French pop singer Sébastien Izambard. Il Divo sings in English, Italian, Spanish, French and Latin. Possessed of an impressive vocal quality, meshing and emotion, the quartet won legions of fans passed by and now consolidates itself as a great success in international music. The first CD was a success, selling over 5 million copies in less than 1 year, surpassing the most popular singers. [Source: ABM]
Total Time: 50 min
7 de fevereiro de 2023
TAJ MAHAL - Mule Bone
BLUES
1991
Bitrate: 256 kbps
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Mahal é reconhecido mundialmente como músico de blues com dois prêmios Grammy, uma mistura de várias formas da world music em suas fronteiras. Um músico auto-didata, compositor de cinema que toca violão, banjo e gaita (entre muitos outros instrumentos),1 Mahal tem feito muito para elevar o som do blues ao longo de sua carreira de quase 50 anos, fundindo-a com as formas não-tradicionais, incluindo os ritmos do Caribe, África do Sul e do Pacífico.Durante quarenta anos Taj Mahal explorou as raízes do blues, ele revitalizou a tradição e preparou o caminho para uma nova geração de bluseiros. Assimilou diferentes ritmos e criou um blues que vai além do tradicional. Enquanto muitos afro-americanos decidiram evitar velhos estilos musicais durante a década de 1960, Taj Mahal mergulhou nas raízes de seu passado. Seus pais incutiram nele o sentimento de orgulho pela sua ancestralidade através de suas histórias. Seus pais também o incentivaram na música, iniciando-o com aulas de piano clássico. Ele também estudou clarinete, trombone e gaita. Também ouviu a música de todo o mundo na rádio de onda curta de seu pai e desenvolveu o seu amor pelo blues e pelos artistas Leadbelly e Lightnin 'Hopkins, e também pelo rock and roll de Chuck Berry e Bo Diddley e pelo jazz de Illinois Jacquet, Ben Webster, Charles Mingus, Thelonious Monk e Milt Jackson. Taj Mahal cresceu em Massachusetts, jovem ainda mergulhou no estudo da sua herança cultural. Aos dezenove anos de idade ele era capataz agrícola. Taj Mahal, o seu nome artístico, veio-lhe de um sonho que teve sobre Gandhi e a tolerância social. Ele começou a usá-lo em 1959, época que iniciou a Universidade de Massachusetts tornando-se um membro do ‘Future Farmers of America’, e com especialização em produção animal e em ciência veterinária e agronomia. Mahal decidiu tomar o caminho da música, em vez da agricultura. Ele participou do Newport Folk Festival no início dos anos 1960 e testemunhou as apresentações de grandes artistas do tradicional blues e do folk o que reforçou a sua decisão de tocar guitarra acústica. Após graduar-se em 1964 mudou-se para Los Angeles e formou o The Rising Sons com Ry Cooder e Jessie Lee Kincaid. O grupo assinou com a Columbia Records, mas a gravadora não tinha certeza quanto ao sucesso do grupo com um repertório que incluía blues country eletrificado e músicas folclóricas tradicionais. Embora o Rising Sons tenha lançado um single, o restante do material gravado permaneceu trancado nos cofres da gravadora até 1992. Ao romper com o grupo, Taj Mahal permaneceu com a Columbia e gravou seu auto-intitulado álbum de estréia, Taj Mahal. O álbum teve uma aceitação surpreendente e o álbum seguinte, The Natch'l Blues foi igualmente bem recebido como Giant Step, em 1969. Esses três registros construíram a sua reputação como um bluesman autêntico, único e moderno. [Creditos: wikipedia]
Mahal is recognized worldwide as a blues musician with two Grammy Awards , a mixture of various forms of world music into their borders. A self -taught musician, film composer who plays the guitar , banjo and harmonica ( among many other instruments ) , 1 Mahal has done much to elevate the sound of the blues throughout his career of almost 50 years , merging it with the forms nontraditional , including the rhythms of the Caribbean , South Africa and the Pacific. Forty years Taj Mahal explored the roots of the blues , he revitalized the tradition and paved the way for a new generation of bluseiros . Assimilated different rhythms and created a blues that goes beyond the traditional . While many african Americans decided to avoid old musical styles during the 1960s , Taj Mahal plunged the roots of his past. His parents instilled in him a sense of pride in their ancestry through their stories . Also his parents encouraged in music , starting with classical piano lessons . He also studied the clarinet , trombone and harmonica . Also heard music from around the world on shortwave radio from his father and developed his love for the blues and the artists Leadbelly and Lightnin ' Hopkins , and also by rock and roll Chuck Berry and Bo Diddley and the Jazz Illinois Jacquet , Ben Webster , Charles Mingus , Thelonious Monk and Milt Jackson . Taj Mahal grew up in Massachusetts , still young plunged into the study of their cultural heritage . At nineteen years of age he was farm foreman. Taj Mahal , his stage name , came to him in a dream he had about Gandhi and social tolerance . He began using it in 1959 , when they started the University of Massachusetts becoming a member of the ' Future Farmers of America ' , and specialized in animal production and veterinary science and agronomy . Mahal decided to take the path of music instead of agriculture . He attended the Newport Folk Festival in the early 1960s and witnessed the presentations of major artists from traditional blues and folk which reinforced his decision to play the acoustic guitar. After graduating in 1964 he moved to Los Angeles and formed The Rising Sons with Ry Cooder and Jessie Lee Kincaid . The group signed with Columbia Records , but the label was not sure about the success of the group with a repertoire that included electrified country blues and traditional folk songs . Although the Rising Sons has released a single , the rest of the recorded material remained locked in the vaults of the label until 1992 . By breaking with the group , Taj Mahal stayed with Columbia and recorded his self - titled debut album , Taj Mahal . The album had an amazing acceptance and following album , The Blues Natch'l was equally well received as Giant Step , in 1969 . These three records built its reputation as an authentic , unique and modern bluesman . [Credits : wikipedia ]
Total Time: 34 min
TEA AND SYMPHONY - Jo Sago
PROGRESSIVE FOLK
1970
Bitrate: 256 kbps
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Tea and Symphony foi um grupo musical britânico dos anos 1960 e início dos anos 1970 cujo estilo pode ser descrito como progressive folk. A partir de Birmingham, eles gravaram dois álbuns para Harvest Records. O grupo era geralmente um trio, embora às vezes complementada por músicos extras. Seus membros incluíam: Jeff Daw (vocal, guitarra, flauta), James Langston (guitarra, vocal), Nigel Phillips (teclados, vocal, percussão, deixou 1969), Jonathan Benyon (se juntou em 1968 deixou 1969), Dave Carroll (guitarra, baixo , violino, vocal, juntou-se 1970), Bob Wilson (guitarra, teclados, juntou-se 1969) Peter Chatfield (bateria, se juntou em 1970), Tom Bennison (guitarra baixo, trompa, se juntou em 1970), Mick Barker (bateria, se juntou em 1971) e Stewart Johnson (guitarras, vocais, se juntou em 1971). [Fonte: wikipedia]
Tea and Symphony was a British music group of the 1960s and early 1970s whose style can be described as progressive folk. From Birmingham, they recorded two albums for Harvest Records. The group was usually a trio, though sometimes supplemented by extra musicians. Its members included: Jeff Daw (vocals, guitar, flute), James Langston (guitar, vocals), Nigel Phillips (keyboards, vocals, percussion, left 1969), Jonathan Benyon (joined in 1968 left 1969), Dave Carroll (guitar , bass, violin, vocal, joined 1970), Bob Wilson (guitar, keyboards, joined 1969) Peter Chatfield (drums, joined in 1970), Tom Bennison (bass guitar, horn, joined in 1970) Mick Barker (drums, joined in 1971) and Stewart Johnson (guitars, vocals, joined in 1971). [Source: wikipedia]
Total Time: 45 min
UB40 - The Best Of (Volume One)
REGGAE
1987
Bitrate: 256 kbps
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1987
Bitrate: 256 kbps
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O grupo surgiu em 1978 numa fila de Seguro Social Britânica e extraiu o seu nome de um impresso do fundo de desemprego, designado por Unemployment Benefit 40 (Benifício de Desemprego). O grupo fez sua estréia ao vivo em fevereiro de 1979 e passou o restante do ano compondo músicas e apresentando-se ao vivo em pubs e clubes locais. Sua formação multi-racial reflete o meio de onde emergiram os seus membros. Formado pelos irmãos Ali (voz e guitarra) e Robin Campbell (guitarra), Earl Falconer (baixo), Mickey Virtue (teclados), Brian Travers (saxofone), Jim Brown (bateria) e Norman Hassan (percussão), o UB40 popularizou ritmos jamaicanos entre os ingleses brancos de classe operária, agregando um forte caráter político-social.Ali Campbell abandonou os UB40 em 2009, depois de 30 anos como vocalista da banda britânica. [Fonte:wikipedia]
The group emerged in 1978 in a row of British Social Security and drew its name from a printed unemployment fund, called Unemployment Benefit 40 (Benifício Unemployment). The group made their live debut in February 1979 and spent the rest of the year writing songs and performing live-in local pubs and clubs. His multi-racial formation reflects the environment where its members emerged. Formed by brothers Ali (vocals and guitar) and Robin Campbell (guitar), Earl Falconer (bass), Mickey Virtue (keyboards), Brian Travers (saxophone), Jim Brown (drums) and Norman Hassan (percussion), UB40 popularized rhythms Jamaicans among white British working class, adding a strong political character social.Ali Campbell UB40 abandoned in 2009 after 30 years as lead singer of the British band. [Source: wikipedia]
The group emerged in 1978 in a row of British Social Security and drew its name from a printed unemployment fund, called Unemployment Benefit 40 (Benifício Unemployment). The group made their live debut in February 1979 and spent the rest of the year writing songs and performing live-in local pubs and clubs. His multi-racial formation reflects the environment where its members emerged. Formed by brothers Ali (vocals and guitar) and Robin Campbell (guitar), Earl Falconer (bass), Mickey Virtue (keyboards), Brian Travers (saxophone), Jim Brown (drums) and Norman Hassan (percussion), UB40 popularized rhythms Jamaicans among white British working class, adding a strong political character social.Ali Campbell UB40 abandoned in 2009 after 30 years as lead singer of the British band. [Source: wikipedia]
Total Time: 73 min
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