Métrica

12 de setembro de 2022

BRAGADÁ - Bragadá


AXÉ MUSIC
1995
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 37 min

SIGI MARON - He, Taxi


POP ROCK
1979
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 49 min

SIDONY BOX - Rules


JAZZ
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]

Total Time: 62 min

TATI QUEBRA BARRACO - Boladona


FUNK
2005
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 47 min

BUDDY KNOX - Buddy's Blues


BLUES
2010
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 46 min

CANNIBAL CORPSE - Eaten Back To Life


DEATH METAL
1990
Bitrate: 256 kbps 
[cd quality]+

Total Time: 40 min

JOHN COUGAR MELLENCAMP - Human Wheels


ROCK
1993
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 46 min

KZEE MCHUNU & DINGA - House on Steroids



ELECTRONIC
2018
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 87 min

10 de setembro de 2022

CRIS BRAUN - Atemporal


MPB
[Música Popular Brasileira]
2005
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 35 min

THE CLASH - London Calling


PUNK ROCK
1979
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Embora o punk rock britânico seja geralmente associado apenas ao Sex Pistols, tão importantes quanto estes na definição e difusão do estilo foi a banda The Clash, menos baseada em atitude e mais baseada em conteúdo que seus companheiros de alfinetes no nariz. Enquanto os Sex Pistols  pregavam anarquia pura e simples, o Clash mostrava em suas letras críticas sociais sutis e algum esquerdismo. Enquanto os Sex Pistols era apenas uma banda de rebeldes, o Clash era uma banda de rebeldes com uma causa. Musicalmente falando, o Clash foi capaz de evoluir bastante no decorrer de sua carreira, inclusive se aventurando em sonoridades diferentes do punk rock, flertando com o pop, reggae, ska e blues, abrindo caminho para a new wave. A banda que deu origem ao The Clash se chamava London SS, formada em 1975 pelos guitarristas Mick Jones e Keith Lavene (que mais tarde participaria do Public Image Limited de John Lyndow), o baixista Paul Simonon e o baterista Terry Chimes (Tory Crimes). Antes haviam passado pela banda o baterista Nicky Headon e o baixista Tony James (que mais tarde participaria das bandas Generation X e Sigue Sigue Sputnik). Chamaram para os vocais Joe Strummer (John Graham Mellor) que tocava com a banda 101'ers. O sexto homem da banda era o empresário Bernie Rhodes que sugeriu que a banda se apresentasse como guerrilheiros para chamar a atenção. A banda foi rebatizada de The Clash e logo convidada para abrir alguns shows dos Sex Pistols. Em 1977 foi gravado o primeiro disco pela CBS. No auge do movimento punk o álbum auto-intitulado rapidamente chegou ao topo das paradas inglesas. Com o segundo LP, Give 'Em Enough Rope de 1978, conseguiram finalmente alguma repercussão no mercado americano fazendo com que o primeiro LP fosse também lançado a nível mundial. Seguiram-se duas bem sucedidas turnês na América. A influência de novas sonoridades, principalmente o reggae, ficaria clara no terceiro LP, London Calling (curiosamente um LP duplo que foi vendido ao preço de LP simples, fato inédito até então). London Calling foi o maior sucesso comercial da banda. O experimentalismo foi ainda mais longe, incluindo instrumentos de sopro e eletrônicos. Enquanto a popularidade da banda crescia a nível mundial os fãs ingleses passavam a abandona-los e a banda consequentemente passava a se apresentar mais na América. Enquanto a popularidade do Clash declinava Mick Jones começava a despontar com sua nova banda, Big Audio Dinamite. Joe Strummer resolveu seguir o exemplo do ex-companheiro e acabar oficialmente com o The Clash, seguindo em carreira solo. Mais tarde viriam a trabalhar juntos novamente no Big Audio Dinamite. [Fonte: whiplash]

While the British punk rock is usually associated only with Fri Pistols, as important as those in the definition and dissemination of the style was the band The Clash, based less attitude and more content-based than his fellows of pins in the nose. While the Fri Pistols preached pure and simple anarchy, the Clash showed in his lyrics and some subtle social criticism leftism. While the Fri Pistols was just a band of rebels, the Clash was a band of rebels with a cause. Musically speaking, the Clash was able to evolve a lot in the course of his career, including venturing into different sounds of punk rock, flirting with pop, reggae, ska and blues, making way for the new wave. The band formed The Clash was called London SS, formed in 1975 by guitarists Mick Jones and Keith Lavene (who later would participate in the Public Image Limited John Lyndow), bassist Paul Simonon and drummer Terry Chimes (Tory Crimes) . Before the band had spent the drummer Nicky Headon and bassist Tony James (later participate bands Generation X and Sigue Sigue Sputnik). Called for vocals Joe Strummer (John Graham Mellor) who played with the band 101'ers. The sixth man was the band's manager Bernie Rhodes who suggested the band was presented as guerrillas for attention. The band was renamed The Clash and soon invited to open some shows for Fri Pistols. In 1977 the first album was recorded by CBS. At the height of the punk movement's self-titled album quickly topped the UK charts. With the second LP, Give 'Em Enough Rope 1978 finally achieved some impact on the American market making the first LP was also released worldwide. Followed two successful tours in America. The influence of new sounds, especially reggae, become clear in the third LP, London Calling (interestingly a double LP that was sold at LP single, unprecedented until then). London Calling was the most commercially successful band. The experimentation has gone even further, including wind instruments and electronics. While the band's popularity grew worldwide English fans spent abandons them and consequently the band went to perform more in America. While the declining popularity of the Clash Mick Jones began to emerge with his new band Big Audio Dynamite. Joe Strummer decided to follow the example of former teammate and officially end the Clash, following a solo career. Would later work together again in Big Audio Dynamite. [Source: whiplash]

Total Time: 66 min

GENIUS - A Rock Opera - Episode 3



METAL
2007
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 79 min

BACKLASH - Loud and Proud


ROCK
2017
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 60 min

NORTH MISSISSIPPI ALLSTARS - World Boogie Is Coming [Recommended]


BLUES
 2013
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 59 min

SALT-N-PEPA - Blacks' Magic


RAP
1990
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 52 min

SHORTIE - Worthless Smiles


ALTERNATIIVE
2003
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 37 min

SHINEHEAD - Best Of Shinehead


REGGAE
2017
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 68 min

SAVATAGE - The Wake Of Magellan


POWER METAL
1997
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Savatage é uma banda norte-americana de heavy metal fundada em Tampa, na Flórida, no final dos anos 70 com o nome de Avatar pelos irmãos Jon e Criss Oliva, do Metropolis. Em 1979, o baterista Steve Wacholz se junta à banda, e, após inúmeros baixista, o line-up estabiliza-se com Keith Collins. Após participar de algumas compliações, o Avatar lança de forma independente o EP City Beneath the Surface em 1982, mas abandona o nome para evitar futuros problemas legais. Assim, o Savatage inicia sua carreira seguindo uma linha mais tradicional, na veia do metal inglês, quando lança pela Par Records seus primeiros discos (Sirens, 1982, e o EP The Dungeons Are Calling, 1983), cujos destaques eram a voz única de Jon Oliva e os riffs agressivos de seu irmão Criss. Em 1984, o grupo assina com a Atlantic Records e lança no ano seguinte Power of the Night, produzido por Max Norman (Ozzy Osbourne, Megadeth) e excursiona pelos Estados Unidos. Após a turnê, o grupo despede Keith Collins e traz para o posto de baixista Johnny Lee Middleton (ex-Lefty). Em 1986, o grupo viaja a Londres para a gravação do novo disco, Fight for the Rock, lançado no mesmo ano. O álbum marca a primeira mudança no som do Savatage, aproximando-se mais do classic rock, por influência de seus empresários. O som menor vigoroso desagrada aos fãs e à própria banda, quase culminando em um precoce final devido ao descontentamento interno dos membros e à fraca vendagem. Após ver o Savatage ao vivo pela primeira vez em um show em que o grupo abria para o Motörhead em Londres, Paul O’Neill se interessa em trabalhar com a banda. Com uma mudança de empresariamento, o contrato com a Atlantic é renegociado e, em 1987, sai Hall of the Mountain King, redirecionado às raízes mais pesadas do conjunto, ao mesmo tempo apresentando uma aproximação da música clássica, com o uso da composição de Edvard Grieg na faixa-título e na instrumental “Prelude to Madness”. O trabalho é aclamado por crítica e público. Após extensa turnê pelos Estados Unidos e Europa, que conta com o guitarrista de apoio Chris Caffery tocando fora do palco, o grupo se reúne para dar início aos trabalhos do próximo disco. Durante as sessões de gravação e composição, Jon Oliva é internado numa clínica de reabilitação. Em 1990, sai Gutter Ballet, seguido por uma turnê que dura todo o ano no velho continente e pela América do Norte. Para os shows, Caffery é efetivado como membro do grupo. Gutter Ballet retoma a evolução iniciada em Hall of the Mountain King, aproximando-se mais, desta vez, dos musicais da Broadway - a faixa-título e “When the Crowds are Gone”, os dois vídeos lançados do disco, foram compostas após Jon Oliva assistir “Phantom of the Opera” na Broadway. O álbum também marca uma maior participação de Paul O’Neill no processo de composição das letras, função que viria a ser exclusivamente sua a partir de então.... Após a turnê européia no início de 2002, Jack Frost é demitido para um retorno nunca concretizado de Al Pitrelli, desempregado após o final abrupto do Megadeth. Para a turnê no verão do mesmo, citando compromissos assumidos anteriormente, Pitrelli é substituído por Jeff Waters (Annihilator). Com essa formação, o Savatage se apresenta ao vivo pela última vez em Belgrado, na antiga Iugoslávia, em 06 de agosto de 2002. Desde então, Jon Oliva e Chris Caffery seguiram carreiras solos, Zak Stevens voltou à cena musical com o CircleIICircle, Jeff Plate se juntou ao Metal Church, o TSO, além de lançar The Lost Christmas Eve em 2004, continuou a fazer turnês de muito sucesso pelos Estados Unidos, e o hiato do Savatage nunca ficou bem explicado. [Fonte} lastfm]

Savatage is an American heavy metal band founded in Tampa, Florida, in the late 70s by the name of Avatar by brothers Jon and Criss Oliva, the Metropolis. In 1979, drummer Steve Wacholz joins the band, and after countless bassist, the line-up stabilizes with Keith Collins. After participating in some compliações, Avatar launches independently the EP City Beneath the Surface in 1982, but abandoned the name to avoid future legal problems. Thus, Savatage began his career following a more traditional line, in the vein of English metal when the Par Records launches its first albums (Sirens, 1982 and the EP The Dungeons Are Calling, 1983), whose highlights were the only voice Jon Oliva and aggressive riffs of his brother Criss. In 1984, the group signed to Atlantic Records and launches the next year Power of the Night, produced by Max Norman (Ozzy Osbourne, Megadeth) and tours the United States. After the tour, the group says goodbye Keith Collins and brings to the post of bassist Johnny Lee Middleton (former Lefty). In 1986, the group travels to London for the recording of the new album, Fight for the Rock, released the same year. The album marks the first change in the sound of Savatage, approaching more classic rock, influenced by their managers. The less vigorous sound displeases the fans and the band itself, almost culminating in an early end due to internal discontent of members and poor bandage. After seeing the live Savatage for the first time at a concert where the group opened for Motörhead in London, Paul O'Neill is interested in working with the band. With a change of entrepreneurship, the contract with Atlantic is renegotiated and, in 1987, out Hall of the Mountain King, redirected to heavier roots of the set at the same time presenting an approximation of classical music, with the use of Edvard composition Grieg on the title track and the instrumental "Prelude to Madness". The work is acclaimed by critics and audiences. After an extensive tour of the United States and Europe, which includes guitarist Chris Caffery support ringing off the stage, the group meets to begin work the next record. During the recording sessions and composition, Jon Oliva is hospitalized in a rehabilitation clinic. In 1990, out Gutter Ballet, followed by a tour that lasts all year in the old continent and North America. For the shows, Caffery is effected as a group member. Gutter Ballet resumes evolution started in the Hall of the Mountain King, approaching more, this time, of Broadway musicals - the title track and "When the Crowds are Gone", the two disc released videos were made after Jon Oliva watching "Phantom of the Opera" on Broadway. The album also marks a greater participation of Paul O'Neill in the writing process of the letters, function that would be uniquely yours from then .... After the European tour in early 2002, Jack Frost is dismissed for a return I never realized Al Pitrelli, unemployed after the abrupt end of Megadeth. For the tour in the summer of the same, citing previous commitments Pitrelli is replaced by Jeff Waters (Annihilator). With this training, Savatage performs live for the last time in Belgrade in the former Yugoslavia, on August 06, 2002. Since then, Jon Oliva and Chris Caffery followed solo careers, Zak Stevens returned to the music scene with CircleIICircle, Jeff Plate joined the Metal Church, the TSO, as well as launch The Lost Christmas Eve in 2004, continued to tour very successful by the United States, and Savatage the gap has never been well explained. [Source} lastfm]

Total Time: 60 min

KEITH BROWN - This Side Of Heaven


POP MUSIC
1993
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 51 min

GRIZZLY BEAR - Shields Expanded


ROCK
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 95 min

TEMPO GIUSTO - From The Core


TRANCE
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 50 min

OIL - Oil [EP]


CHRISTIAN METAL
1997
Bitrate: 256 bps
[cd quality]+

Total Time: 26 min

JIMI HENDRIX - Before the Experience


ACID ROCK
1994 
Bitrate: 256 kbps 
[cd quality]+

Total Time: 42 min