Métrica

12 de maio de 2022

EUGENE 'HIDEWAY' BRIDGES - Roots And Vines


BLUES
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 66 min

FARÓIS ACESOS - Faróis Acesos


POP ROCK
1995
Bitrate: 256 Kbps
[Cd Quality]+

Faróis Acesos foi uma banda de Pop/Rock de Salvador/BA na década de 90 capitaneada por Tennyson Del Rey. Tiveram a música “O 40” em na novela da Rede Globo “História de Amor” em 1995, mas esta foi sua única grande projeção. Tiveram várias músicas gravadas por outros artistas locais. [Creditos: lastfm]

Headlights on was a band Pop / Rock Salvador / BA in the 90 captained by Tennyson Del Rey They had the song "The 40" in the novel Globo "Love Story" in 1995, but this was his only major projection. Had several songs recorded by other local artists. [Credits: lastfm]

Total Time: 40 min

7 de maio de 2022

GOLPE DE ESTADO - Forçando a Barra [Recomendado]


ROCK NACIONAL
1988
Bitrate 256  kbps
[cd quality]+

No final de 1985, na capital paulista, Nélson Brito (baixo) e Paulo Zinner (bateria) tocavam no Fickle-Pickle, onde posteriormente entrou – e saiu rapidamente – o vocalista Catalau. Este projeto não durou muito, e o trio somente se reuniu novamente quando encontraram o guitarrista Hélcio Aguirra, integrante do Harppia. Com o entrosamento entre seus músicos, Hélcio passa a se dedicar somente ao Golpe de Estado, cujas canções eram predominantemente hard rock, mas com muita influência do blues e algo de heavy metal, além de serem cantadas em português. Em menos de um ano já tocavam pelos teatros e bares de sua cidade, e toda a recepção do público rapidamente culminou num primeiro registro, feito por Luiz Calanca, do Baratos Afins. Simplesmente batizado de Golpe de Estado, o disco chegou ao mercado em 1986 com certa diferença em sua concepção, pois era um vinil com um dos lados em rotação 33 rpm e o outro em 45. Com a confusão na hora de tocar o vinil, muitos ouvintes das rádios paulistanas acabaram ouvindo “Olhos de guerra” na rotação errada. Sem conseguir assinar com uma grande gravadora, partem para o segundo disco, novamente pelo Baratos Afins. Forçando a Barra sai em 1988 e até contou com a participação da dupla Arnaldo Antunes e Branco Melo (Titãs) em Onde há fumaça, há fogo. Naturalmente bem mais coeso que o trabalho anterior, as canções estavam soando ainda mais rock n´roll e até mesmo mais dançante, e faixas como Moon dog, Parte do inferno, Noite de balada e Cobra criada foram muito bem aceitas pelos fãs. Nem Polícia Nem Bandido chega em 1989 pela gravadora Eldorado, e com este disco abriram para o Jethro Tull e Nazareth. Com os estabelecimentos onde tocavam sempre cheios, o Golpe de Estado já estava consolidado na cena paulistana. O próximo álbum, sugestivamente chamado Quarto Golpe, sai em 1991. Os arranjos trazem mais influência de blues e rock n´roll que anteriormente,[carece de fontes] e, com este álbum, abrem para o Deep Purple, para a felicidade total de Zinner, que alegou ter nesta banda sua maior influência. Em 1994 lançam Zumbi, o primeiro álbum a ser lançado no formato CD, onde optaram por um caminho diferente do que haviam seguido até então; a faixa-título, por exemplo, teve sua letra escrita por Rita Lee, além de cantarem sua primeira canção em inglês, "Slow Down", juntamente com covers de "My Generation", do The Who e "Hino de Duran", de Chico Buarque. No próximo álbum, o primeiro ao vivo (chamado Dez Anos ao Vivo), que saiu pela Paradoxx Music em 1996, o Golpe de Estado teve sua primeira mudança na formação, com a saída de Catalau. Durante o ano de 1999, com o retorno de Catalau à banda, fazem diversas apresentações em grandes festivais. Em março de 2010 entram na banda Dino Linardi e Roby Pontes, respectivamente nos lugares de Kiko Muller e Paulo Zinner. No mesmo ano a banda retoma o ritmo de shows e compõe o que viria a ser o novo disco inédito, "Direto do Fronte". Em 2011, revigorada e em plena atividade a banda entra no famoso estúdio Mosh e grava o disco "Direto do Fronte" que conta conta com a participação de Dinho Ouro Preto. [Fonte: wikipedia]

In late 1985 , in São Paulo , Nelson Brito ( bass) and Paul Zinner (drums ) played in Fickle Pickle - where subsequently entered - and exited quickly - vocalist Catalau . This project did not last long , and the trio reunited only when they met guitarist Hélcio Aguirra , part of Harppia . With the rapport between the musicians , Hélcio will dedicate only to the Coup , whose songs were predominantly hard rock , but with a lot of blues influence and something heavy metal , and are sung in Portuguese . In less than a year has already touched the theaters and bars in your city , and all public reception quickly culminated in a first record by Luiz Calanca , the Cheap Allies . Simply dubbed the Coup , the disc hit the market in 1986 with some difference in its conception , it was with a vinyl one side rotating 33 rpm ​​and the other at 45 . With the confusion in touch vinyl , many of São Paulo's radio listeners just listening to " Eyes of War " at the wrong speed . Unable to sign with a major label , run to the second disk , again by Cheap Allies . Forcing bar out in 1988 and even with the participation of Arnaldo Antunes and double Melo White ( Titans ) in Where there's smoke , there's fire . Of course much more cohesive than the previous work, the songs were sounding even more rock'n'roll and even more danceable , and tracks such as Moon Dog , Part Hell Night ballad and Cobra created were very well accepted by the fans . Neither police nor Bandit arrives in 1989 by the record company Eldorado , and this disk opened for Jethro Tull and Nazareth . With the establishments where ever touched filled , the Coup was already consolidated in the São Paulo scene. The next album , evocatively called Blow Room , comes out in 1991 . Arrangements bring more influence of blues and rock and roll as above, [ citation needed ], and with this album , opening for Deep Purple , for total happiness Zinner , who claimed to have its greatest influence in this band . Zombie launch in 1994 , the first album to be released in CD format , which chose a different path that had followed until then , the title track , for example , had its lyrics written by Rita Lee , and sing his first song in English, " Slow Down " along with covers of " My Generation " by The Who and " Hymn Duran " by Chico Buarque . On the next album , the first live (called Ten Years Live ) , who left the Paradoxx Music in 1996 , the Coup had its first lineup change , with the departure of Catalau . During the year 1999 , with the return of the band Catalau , make several presentations at major festivals . In March 2010 the band enters Dino Linardi Roby and Bridges , respectively, in place of Kiko Muller and Paul Zinner . In the same year the band takes the pace of shows and composes what would be the new unheard album, " Straight from the Front ." In 2011 , invigorated and full of activity the band enters the studio Mosh famous and writes the " Head of the Fronte " disc that counts with the participation of Dinho Ouro Preto . [ Source : wikipedia ]

Total Time: 74 min

MYLENE FARMER - Monkey Me


POP ROCK
2021
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 54 min

GALADRIEL - Chasing The Dragonfly


PROGRESSIVE ROCK
1991
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 48 min

MAX ROACH - Deeds, Not Words


JAZZ
1958
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Max Roach nasceu em New Land, Carolina do Norte le cresceu num contexto musical, sendo a mãe cantora de música gospel, e começou muito jovem a tocar clarim em bandas de música. Com dez anos ele já tovava bateria em algumas bandas de música gospel. Sua primeira grande apresentação foi em Nova York aos dezasseis anos, substituindo Sonny Greer numa performance com a Duke Ellington Orchestra. Em 1942, começou a sair para os clubes de jazz da rua 52, em Manhattan. Ele foi um dos primeiros bateristas (juntamente com Kenny Clarke) a tocar o estilo bebop e atuou em bandas lideradas por Dizzy Gillespie, Charlie Parker, Thelonious Monk, Coleman Hawkins, Bud Powell e Miles Davis. Roach tocou em grandes discos de Charlie Parker, incluindo a Savoy Session, em, um divisor de águas das gravações de jazz. Em 1952, diplomou-se em percussão na Manhattan school of Music e no mesmo ano fundou, com Charles Mingus, a Debut Records.Em 1954 contribuiu para a criação do estilo Hard Bop com um quinteto composto po Clifford Brown no trompete, Harold Land no saxofone tenor (substituído no ano seguinte por Sonny Rollins), Richie Powell no piano e George Morrow no contrabaixo. Após a morte de Powell e Brown num acidente rodoviário em 1956, Roach continuou a tocar em quinteto com Kenny Dorham, substituído por Booker Little (que morreria pouco depois, de uremia, com 23 anos) ao trompete, George Coleman no saxofone tenor e Ray Bryant ao piano. Com este quinteto Roach abandonou os standards “Hard Bop”, utilizando os ritmos em 3/4 e os modos de valsa, culminando, em 1957, no álbum Jazz in 3/4 time. Em 1960 compôs e gravou em parte “We Insist! Freedom Now suite”, uma suite sobre as palavras de Oscar Brown Jr. para responder ao convite de contribuir à comemoração do centenário da “proclamação de emancipação”, de Abraham Lincoln. Sua inclusão na “lista negra” da indústria fonográfica americana por parte dos anos sessenta impediu que o baterista contribuísse com a sua arte para comentar a experiência dos afroamericanos. Com o disco Drums Unlimited, composto quase exclusivamente de solos de bateria, demonstrou que a bateria é um instrumento capaz de realizar temas, variações e melodias. Essa experiência foi repetida e ampliada em 1980, quando gravou M’Boom, um álbum só de percussionistas (Ray Brooks, Joe Chambers, Omar Clay, Ray Mantilla, Warren Smith Freddie Waits, Kenyatta Abdur-Rahman, Fred King) com os quais efettuou diversos concertos nos anos seguintes. O músico obteve, ao longo de sua vida, um imenso número de premiações e homenagens. Foi um dos primeiros a receber o prêmio de “Gênio” pela Fundação MacArthur; venceu duas vezes o Grand Prix du Disque francês; foi eleito para o Hall da Fama da Sociedade Percussiva Internacinal e também para o da revista Downbeat; recebeu em Harvard o prêmio de “Jazz Master” (Mestre do Jazz); ganhou oito doutorados honoris causa, incluindo pela Universidade de Bologna, na Itália, e pela Universidade de Columbia, nos EUA. [Fonte: wikipedia]

Max Roach was born in New Land , North Carolina le grew in a musical context , with the mother singing gospel music , and started very young playing trumpet in brass bands . With ten years he has tovava drums in some bands of gospel music . His first major performance was in New York at sixteen , replacing Sonny Greer in a performance with the Duke Ellington Orchestra . In 1942 , he started out to jazz clubs of 52nd Street in Manhattan. He was one of the first drummers ( along with Kenny Clarke ) to play the bebop style and starred in led by Dizzy Gillespie , Charlie Parker , Thelonious Monk , Coleman Hawkins , Bud Powell and Miles Davis bands . Roach played on great records of Charlie Parker , including the Savoy Session in a watershed of jazz recordings . In 1952, he graduated in percussion at the Manhattan School of Music and in the same year he founded with Charles Mingus , the Records.Em Debut in 1954 contributed to the creation of the Hard Bop style with a quintet composed po Clifford Brown on trumpet , Harold Land in tenor saxophone (replaced the following year by Sonny Rollins ) , Richie Powell on piano and George Morrow on bass . After the death of Powell and Brown in a road accident in 1956 , Roach continued playing quintet with Kenny Dorham , replaced by Booker Little (who died shortly after , uremia , aged 23 ) to the trumpet , George Coleman on tenor saxophone and Ray Bryant on piano . With this quintet Roach abandoned the standard " Hard Bop " , using rhythms in 3/4 waltz and modes , culminating in 1957 on the album Jazz in 3/4 team. In 1960 he composed and recorded in part " We Insist ! Freedom Now Suite , "a suite on the words of Oscar Brown Jr. to respond to the invitation to contribute to the celebration of the centenary of the " Emancipation Proclamation "by Abraham Lincoln . Its inclusion in the " blacklist " of American music industry by Sixties prevented with drummer contributed their art to comment on the experience of African Americans. With Drums Unlimited disk , composed almost exclusively of drum solos , showed that the battery is an instrument capable of performing themes , variations and melodies . This experiment was repeated and expanded in 1980 , when he recorded M'Boom , an album only percussionists ( Ray Brooks , Joe Chambers , Omar Clay , Ray Mantilla , Warren Smith Freddie Waits, Kenyatta Abdur - Rahman , Fred King ) with which efettuou several concerts in the following years . The musician got over your life , a huge number of awards and honors. It was one of the first to receive the award for " Genius " by the MacArthur Foundation ; has twice won the Grand Prix du Disque French ; was elected to the Hall of Fame Society Internacinal percussive and also for the Downbeat magazine ; Harvard received the award for " Jazz Master " ( Master of Jazz ) ; won eight honorary doctorates , including the University of Bologna , Italy, and the University of Columbia , USA. [ Source : wikipedia ]

Total Time: 44 min

GLORIA BILLS - Gloria Bills


ROCK
1999
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 45 min

ESKALIERENDE VERNUNFT - Eskalierende Vernunft


PUNK
1992
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 61 min

GONZAGUINHA - Começaria Tudo Outra Vez


MPB
[Popular Brazilian Music]
(1976)
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 78 min

5 de maio de 2022

GRUPO FUNDO DE QUINTAL - Chega Pra Sambar

 

SAMBA / PAGODE
1999
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 49 min

TRIUMVIRAT - Spartacus [Recommended]


PROGRESSIVE ROCK
1975
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Triumvirat foi uma banda alemã de rock progressivo formada em 1969. Durante o início, a banda executava músicas de sucesso em lugares famosos de sua cidade natal, Colônia. The Nice e Emerson, Lake & Palmer foram bandas que influenciaram a direção musical do Triumvirat, tanto que a banda incorporou algumas músicas dessas bandas em seu repertório. No alto de sua fama durante a era do rock progressivo na década de 70, o Triumvirat era constantemente chamado de Emerson, Lake & Palmer alemão, ou clone ELP, devido a virtuosidade clássica de Fritz nos teclados e sintetizadores. No início da década de 1970, a banda enviou uma fita demo para a EMI Records em Colônia e ganhou seu primeiro contrato de gravação. Foram produzidos outros álbuns durante a mesma década, incluindo Mediterranean Tales: Across The Waters e Illusions on a Double Dimple. Em 1975, a banda atingiu o ápice de seu sucesso comercial com o lançamento de Spartacus, que é considerado por muitos um álbum clássico do rock progressivo. A banda sofreu várias mudanças pessoais (incluindo a perda do vocalista Helmut Köllen, que morreu de asfixia por monóxido de carbono enquanto ouvia algumas de suas músicas de estúdio no carro enquanto o motor estava ligado, em sua garagem). A banda terminou em 1980 com o lançamento de seu álbum final, Russian Roulette. iscografia: * 1972 - Mediterranean Tales (Across the Water); * 1974 - Illusions on a Double Dimple; * 1975 - Spartacus; * 1976 - Old Loves Die Hard; * 1977 - Pompeii; * 1979 - A La Carte; * 1980 - Russian Roulette. [Fonte: lastfm]

Triumvirat was a progressive rock German band formed in 1969. In the beginning, the band performed hit songs in famous places of his hometown of Cologne. The Nice and Emerson, Lake & Palmer were bands that influenced the musical direction of Triumvirat both the band incorporated some of these bands songs in his repertoire. At the top of his fame during the era of progressive rock in the 70's, the Triumvirat was constantly called Emerson, Lake & Palmer German or ELP clone, because the classical virtuosity of Fritz on keyboards and synthesizers. In the early 1970s, the band sent a demo tape to EMI Records in Cologne and won his first recording contract. Other albums were produced during the decade, including Mediterranean Tales: Across The Waters and Illusions on a Double Dimple. In 1975, the band reached the height of its commercial success with the release of Spartacus, which is considered by many a classic album of progressive rock. The band has undergone several personnel changes (including loss of singer Helmut Kollen, who died of asphyxiation by carbon monoxide as he heard some of his music studio in the car while the engine was running, in your garage). The band ended in 1980 with the release of their final album, Russian Roulette. iscografia: * 1972 - Mediterranean Tales (Across the Water); * 1974 - Illusions on a Double Dimple; * 1975 - Spartacus; * 1976 - Old Loves Die Hard; * 1977 - Pompeii; * 1979 - A La Carte; * 1980 - Russian Roulette. [Source: lastfm]

Total Time: 43 min

NUNO MINDELIS - Blues


BLUES
1992
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 51 min

CONEXÃO RASTA - Fuxico do Maluco


REGGAE
1999
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 43 min

B. B. KING - B.B.'s Boogie


BLUES
1993
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Riley Ben King, mais conhecido como B. B. King, nasceu em uma plantação de algodão em 16 de setembro de 1925 em Itta Bena, perto de Indianola no Mississippi, Estados Unidos da América. Teve uma infância difícil – aos 9 anos, o bluesman vivia sozinho e colhia algodão. Começou por tocar, a troco de algumas moedas, na esquina da Igreja com a Second Street. No ano de 1947, partia para Memphis, no Tennessee, apenas com sua guitarra e $2,50 dólares. Como pretendia seguir a carreira musical, a cidade de Memphis, cidade onde se cruzavam todos os músicos importantes do Sul, sustentava uma vasta competitiva comunidade musical em que todos os estilos musicais negros eram ouvidos. Nomes como Django Reinhardt, Blind Lemon Jefferson, Lonnie Johnson, Charlie Christian e T-Bone Walker tornaram-se ídolos de B. B. King. A primeira grande oportunidade da sua carreira surgiu em 1948, quando actuou no programa de rádio de Sonny Boy Wiliamson, na estação KWEM, de Memphis. King precisou de um nome artístico para a rádio. Aquilo que começou por ser “Beale Street Blues” foi abreviado para “Blues Boy King” e eventualmente para B. B. King. Por mera coincidência, o nome de KING já incluia a simples inicial “B”, que não correspondia a qualquer abreviatura. Pouco depois do seu êxito “Three O’ Clock Blues”, em 1951, B. B. King começou a fazer turnês nacionais sem parar, atingindo uma média de 275 concertos/ano. Só em 1956 B. B. King e a sua banda fizeram 342 concertos! Dos pequenos cafés, teatros de “gueto”, salões de dança, clubes de jazz e de rock, grandes hotéis e recintos para concertos sinfónicos aos mais prestigiados recintos nacionais e internacionais, B. B. King depressa se tornou o mais conceituado músico de Blues dos últimos 40 anos, desenvolvendo um dos mais prontamente identificáveis estilos musicais de guitarra, em nível mundial. O seu estilo foi inspirador para muitos guitarristas de rock. Mike Bloomfield, Albert Collins, Buddy Guy, Freddie King, Jimi Hendrix, Otis Rush, Johnny Winter, Albert King, Eric Clapton, George Harrison e Jeff Beck foram apenas alguns dos que seguiram a sua técnica como modelo. Começou a participar da maioria dos festivais de Jazz por todo o mundo, incluindo o Newport Jazz Festival e o Kool Jazz Festival New York, e sua presença tornou-se regular no circuito por universidades e colégios. Ao longo dos anos tem sido agraciado com diversos Grammy Awards: melhor desempenho vocal masculino de Rhythm & Blues, em 1970, com “The Thrill is Gone”, melhor gravação étnica ou tradicional, em 1981, com “There Must Be a Better World Somewhere”, melhor gravação de Blues tradicionais, em 1983, com “Blues’N Jazz” e em 1985 com “My Guitar Sings the Blues”. Em 1970, “Indianopola Missisipi Seeds” concede-lhe o “Grammy” de melhor capa de álbum. A Gibson Guitar Co. nomeou-o “Embaixador das guitarras Gibson no Mundo”. [Fonte:wikipedia]

Riley Ben King , better known as BB King was born on a cotton plantation on September 16, 1925 in Itta Bena , near Indianola Mississippi, United States . Had a difficult childhood - age 9, bluesman lived alone and picked cotton . He began playing in exchange for a few coins on the corner of Church and Second Street . In 1947 , left for Memphis, Tennessee , with only his guitar and $ 2.50 dollars. As he intended to pursue a music career, the city of Memphis , the city where he crossed all the important musicians of the South, held a vast competitive musical community where every black musical style was heard. Names like Django Reinhardt , Blind Lemon Jefferson , Lonnie Johnson , Charlie Christian and T -Bone Walker became idols of BB King . The first big break in his career came in 1948 when he performed on radio Sonny Boy Williamson program in KWEM , Memphis station. King needed a stage name for radio. What began as " Beale Street Blues " was shortened to " Blues Boy King" and eventually BB King . By coincidence , the name of KING already included simple initial " B " , which did not correspond to any abbreviation . Shortly after his successful "Three O ' Clock Blues " in 1951 , BB King started doing national tours nonstop , reaching an average of 275 concerts / year. Only in 1956 BB King and his band did 342 concerts ! Of small cafes , theaters " ghetto " , dance halls , jazz clubs and rock , big hotels and venues for symphonic to the most prestigious national and international venues concerts , BB King quickly became the most renowned blues musician of the past 40 years, developing one of the most readily identifiable musical styles of guitar, worldwide. His style was inspirational to many rock guitarists . Mike Bloomfield , Albert Collins , Buddy Guy , Freddie King , Jimi Hendrix , Otis Rush , Johnny Winter , Albert King , Eric Clapton , George Harrison and Jeff Beck were just some of those who followed his technique and style. Began participating in the majority of Jazz festivals around the world , including the Newport Jazz Festival and the Kool Jazz Festival New York , and his presence became a regular on the circuit by universities and colleges . Over the years it has been awarded several Grammy Awards : Best Male vocal performance from Rhythm & Blues , in 1970 with " The Thrill is Gone " , Best Ethnic or Traditional Recording in 1981 with " There Must Be a Better World Somewhere " best traditional Blues recording in 1983 with " Blues'N Jazz " and in 1985 with " My Guitar Sings the Blues " . In 1970 , " Indianopola Missisipi Seeds " gives you the " Grammy " for best album cover . Gibson Guitar Co. named him " Ambassador of Gibson guitars in the world ." [ Source : wikipedia ]

Total Time: 54 min

XOBROOKLYNNE - My Crown The Album


POP MUSIC
2021
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 42 min

ET CIRCENSIS - Homônimo


ROCK NACIONAL
2007
Bitrate: 256 kbps 
[cd quality]+

Total Time: 36 min