Métrica

25 de março de 2022

WAYSTED YOUTH - Dear Diary


ALTERNATIVE ROCK
2017
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 44 min

DOC BOWLING & HIS BLUES PROFESSORS - Black Country Boy


COUNTRY BLUES
2015
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 45 min

DAVID BOOMAH - One World Many Cultures


ELECTRONIC
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 126 min

MACHINE HEAD - The More Things Change


THRASH METAL
1997
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

 Machine Head é uma banda de Thrash Metal / Heavy Metal, formada em 1992 em Oakland, Califórnia. Seus membros originais são: Robb Flynn (Voz, Guitarra), Logan Mader (Guitarra), Adam Duce (Baixo, Voz Secundária) e Chris Kontos (Bateria). Algumas bandas que influenciam o Machine Head são : Black Sabbath, Pantera, Metallica, Megadeth, Slayer, Exodus, Testament… Seu primeiro álbum, chamado Burn My Eyes (1994), foi consagrado pelos fãs e crítica. Tendo várias faixas que tornaram-se verdadeiros hinos para fãs deste estilo músical. Como por exemplo: “Davidian”, “Old” e “None But My Own”. Com o lançamento de seu primeiro álbum a banda foi chamada de “filhos do Slayer”, pelo peso e a notável influência que esta banda exercia sobre eles. Lançarem seu segundo álbum The More Things Change em 1997. Este novo álbum foi marcado com uma nova fase da banda. As músicas eram mais agressivas e com uma certa pitada de hardcore. “The More Things Change” fez muito sucesso com os fãs da banda também, com destaque para as músicas “Ten Ton Hammer” e “Take My Scars”. Em 1998 inesperadamente o guitarrista Logan Mader saiu da banda e foi substituído por Ahrue Luster. Com um novo guitarrista a banda lançou em 1999 um novo álbum, entitulado The Burning Red. Este foi, talvez o álbum mais polêmico da banda. Seu estilo havia mudado bastante. Havia forte influência de new metal, com vocais de rap e bases de guitarra mais simples. Mas em compensação foi o álbum da banda que a tornou mais conhecida do grande público. Talvez por apresentar as músicas de uma forma mais popular. Este álbum conta com clássicos do Machine Head, como “The Blood, The Sweat, The Tears”, “From This Day” e “The Burning Red”. Em 2002 o guitarrista Ahrue Luster largou a banda e foi substituído por Phil Demmel que já havia tocado com Robb Flynn na banda Violence. Então em 2003 foi lançado o álbum Hellalive gravado ao vivo na Brixton Academy, em Londres que contém os maiores sucessos da banda tocados ao vivo. Ainda em 2003 o álbum Through the Ashes of Empires foi lançado na europa, e depois em 2004 foi lançado nos Estados Unidos. Through the Ashes of Empires foi uma verdadeira volta às raízes do Machine Head. Com o peso e a agressividade de volta ao estilo músical este disco é considerado por muitos como o melhor da banda desde Burn My Eyes. Conta com músicas que em pouco tempo se tornaram clássicos, como: “Imperium”, “Seasons Wither” e “Descend The Shades Of Night”... [Creditos: lastfm]

Machine Head is a band of Thrash Metal / Heavy Metal , formed in 1992 in Oakland , California . Its original members are: Robb Flynn ( Voice , Guitar ) , Logan Mader ( guitar ) , Adam Duce (bass , backing vocals ) and Chris Kontos ( drums) . Some bands that influence Machine Head are: Black Sabbath , Pantera , Metallica , Megadeth , Slayer , Exodus , Testament ... His first album, titled Burn My Eyes (1994 ) , was consecrated by fans and critics. Having several tracks that have become anthems for true fans of this musical style . Eg : " Davidian " , " Old " and " None But My Own" . With the release of their first album the band was called " sons of the Slayer " , by the weight and the remarkable influence that this band had on them. Released their second album The More Things Change in 1997 . This new album was marked a new phase of the band . The songs were more aggressive and with a certain hint of hardcore . " The More Things Change " was a big hit with fans of the band too, especially the songs " Ten Ton Hammer" and " Take My Scars " . In 1998 guitarist Logan Mader unexpectedly left the band and was replaced by Ahrue Luster . With a new guitarist , the band released a new album in 1999 , titled The Burning Red This was perhaps the most controversial album. His style had changed a lot. There was a strong influence of nu metal with rap vocals and simple guitar bases . But on the other hand was the album that made the band more known to the general public. Perhaps by presenting the songs in a more popular form . This album features classic Machine Head as " The Blood , The Sweat , The Tears " , " From This Day " and " The Burning Red " . In 2002 guitarist Ahrue Luster quit the band and was replaced by Phil Demmel who had previously played with Robb Flynn on Violence band. So in 2003 it launched the Hellalive album recorded live at the Brixton Academy in London which contains the greatest hits played live . In 2003 the album Through the Ashes of Empires was released in Europe , and then in 2004 was released in the United States . Through the Ashes of Empires was a true back to the roots of Machine Head . With the weight and aggression back to the musical style this album is considered by many as the best band since Burn My Eyes . It has songs that soon became classics , like " Imperium " , " Seasons Wither " and " Descend The Shades Of Night " ... [Credits : lastfm ]

Total Time: 53 min

DJAVAN - Djavan [Recomendado]


MPB
[Popular Brazilian Music]
1978
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 37 min

SIMPLY RED - Life


GINGER ROCK
1995
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 47 min

WRAITH - Revelation


HEAVY METAL
2017
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 40 min

EGUANA - Expectation


ELECTRONIC
2017
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 45 min

23 de março de 2022

DRIVIN' 'N' CRYIN' - Fly Me Courageous


SOUTHERN ROCK
1990
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Formada em Atlanta em‭ ‬1986,‭ ‬a banda de hard e southern rock,‭ ‬Drivin N Cryin,‭ ‬nunca foi bem sucedida nacionalmente,‭ ‬mas reinou suprema na região durante a sua existência‭‬.‭ ‬Originalmente composta pelo cantor e compositor Kevn Kinney na guitarra e vocal,‭ ‬Tim Nielsen no baixo e Paul Lenz na bateria,‭ ‬o disco de estréia da banda foi o atemporal‭ “‬Scarred But Smarter‭” (‬1986‭)‬,‭ ‬fundindo hard rock e bluegrass,‭ ‬lançado pelo selo‭ ‬688‭ ‬Records,‭ ‬que cresceu junto com a boate punk homônima de Atlanta.‭ ‬A banda continuou com‭ “‬Whisper Tames The Lions‭”‬,‭ ‬de‭ ‬1988,‭ ‬entrando Jeff Sullivan no lugar de Lenz.‭ ‬Havia grande expectativa em torno da banda na época,‭ ‬devido ao sucesso do R.E.M.‭; ‬tudo que era southern estava pronto para se tornar a próxima atração.‭ ‬Mas o southern singular da Drivin N Cryin acabou se perdendo do resto do mundo.‭ ‬Perseverando com‭ “‬Mystery Road‭”‬,‭ ‬já adicionada do ex-guitarrista de turnês da R.E.M.,‭ ‬Buren Fowler,‭ ‬a banda não alterou muito o seu estilo.‭ ‬Já no disco seguinte,‭ “‬Fly Me Courageous‭” (‬1990‭)‬,‭ ‬o grupo finalmente vestiu o manto do heavy metal‭ (‬comentário meu:‭ ‬a afirmação é estranhíssima‭; ‬afinal de contas,‭ ‬o som da banda nunca chegou perto do gênero‭; ‬acho que heavy metal foi empregado no texto mais no sentido de hard rock,‭ ‬como se comprova com a sequência da frase‭) ‬e gerou um bom disco de hard rock,‭ ‬associado a uma extravagante trilha folk.‭ ‬O resultado foi talvez chocante mas meio fora de moda para os padrões da música alternativa da época.‭ ‬A grande força da Drivin N Cryin advinha da sua atuação ao vivo,‭ ‬e foi assim que a banda percorreu incansavelmente o sul do país,‭ ‬atraindo um entusiasmado público universitário.‭ ‬Um show da Drivin N Cryin em Atlanta tinha que ser visto para se acreditar no que ali se passava‭ ‬-‭ ‬o som da multidão cantando junto suprimia realmente a voz excepcionalmente forte de Kinney.‭ ‬Naquele mesmo ano,‭ ‬Kinney gravou o belo LP de folk acústico,‭ “‬MacDougal Blues‭”‬,‭ ‬para o selo Island.‭ ‬O disco‭ “‬Smoke‭”‬,‭ ‬da Drivin N Cryin,‭ ‬foi lançado em‭ ‬1993‭ ‬pela Island e selou o fim da relação da banda com a gravadora.‭ ‬Foi seguido por outro álbum solo ainda mais despojado de‭ ‬Kinney,‭ “‬Down Out Law‭” (‬Mammoth‭)‬,‭ ‬de‭ ‬1994.‭ ‬Ele acompanhou o seu lançamento solo excursionando com o guitarrista da R.E.M.,‭ ‬Peter Buck,‭ ‬que produziu o seu primeiro disco,‭ ‬enquanto ele e a banda também preenchiam a lacuna entre o quinto e o sexto álbuns do grupo,‭ ‬com shows acústicos por todo o sul do país.‭ ‬Quando o suave disco‭ “‬Wrapped In Sky‭”‬,‭ ‬que marcava a estréia da banda na etiqueta Geffen,‭ ‬chegou às prateleiras em‭ ‬1996,‭ ‬o grupo estava quase esquecido‭ – ‬perdido no vazio que muitas bandas da sua geração acabaram caindo com o advento do grunge.‭ ‬Kinney,‭ ‬Nielsen e Sullivan encorparam-se com a adição de Joey Huffman,‭ ‬que tocou teclados em‭ “‬Wrapped In Sky‭”‬.‭ ‬Fowler deixou a banda logo em seguida,‭ ‬mas o grupo continuou a gravar,‭ ‬lançando um disco homônimo em‭ ‬1997.‭ ‬Um trabalho ao vivo,‭ “‬The Essential Live‭”‬,‭ ‬apareceu em‭ ‬1999.‭ ‬Logo após surgiu um EP com quatro músicas,‭ “‬Detroit Rock City‭”,‭ ‬de‭ ‬2003,‭ ‬seguido por um outro álbum de estúdio,‭ “‬The Great American Bubble Factory‭”‬,‭ ‬de‭ ‬2009. [Fonte:collectivecollection]

Formed in Atlanta in ‭ ‬ 1986 ‭ ‬ the band hard and southern rock, Drivin N Cryin ‬ ‭, ‭ ‬ never been successful nationally, ‭ ‬ but reigned supreme in the region during its existence ‬ ‭. ‭ ‬ Originally composed by singer-songwriter Kevn Kinney on guitar and vocals, Tim Nielsen ‬ ‭ on bass and Paul Lenz on drums, ‭ ‬ the disc's debut was the timeless ‭ "‬ Scarred But Smarter ‭" (‬ 1986 ‭) ‬, ‭ ‬ fusing hard rock and bluegrass, ‭ ‬ ‭ released by Seal ‬ 688 ‭ ‬ Records, ‭ ‬ which grew along with the eponymous punk nightclub in Atlanta. ‭ ‬ The band continued with ‭ "‬ Whisper Tames The Lions ‭" ‬, ‭ . ‬ the ‭ ‬ 1988 ‭ ‬ entering Jeff Sullivan instead of Lenz ‭ ‬ There was great anticipation around the band at the time, due to the success ‭ ‬ ‭ REM; ‬ everything was southern was ready to become the next attraction. ‭ ‬ But the singular Drivin N Cryin southern of got lost from the rest of the world. ‭ ‬ with ‭ Persevering "Mystery Road ‬ ‭" ‬, ‭ ‬ now added the Former touring guitarist for REM, ‬ ‭ Buren Fowler, ‭ ‬ the band has not changed much your style. ‭ ‬ You "Fly Me Courageous ‭ ‬" ‭ next disc (‬ 1990 ‭) ‬, ‭ ‬ the group finally assumed the mantle of heavy metal ‭ (‬ My comment: ‭ ‬ the ‭ statement is very strange; ‬ after all, ‭ ‬ the band's sound never came close to the genre ‭; ‬ think heavy metal was used in the text in more sense of hard rock, ‭ ‬ as evidenced with the following sentence ‭) ‬ and generated a good hard hard rock, ‭ ‬ associated to a flamboyant folk track. ‭ ‬ The result was shocking but maybe a little out of fashion for patterns of alternative music of the time. ‭ ‬ The great strength of Drivin N Cryin guess its live performance, ‭ ‬ and that's how the band relentlessly toured the south of the country, ‭ ‬ attracting an enthusiastic college crowd. ‭ ‬ A show Drivin N Cryin of Atlanta had to be seen to believe there was going ‭ ‬ -. ‭ ‬ the sound of the crowd singing along really suppressed exceptionally strong voice Kinney ‭ ‬ That same year, ‭ ‬ Kinney recorded the beautiful LP of acoustic folk, ‭ "‬ MacDougal Blues ‭" ‬, ‭ ‬ for the Seal Island. ‭ ‬ The ‭ album "Smoke ‬ ‭" ‬, ‭ ‬ Drivin N Cryin's, was released in ‭ ‬ 1993 ‭ ‬ ‬ ‭ Island and sealed by the end of the band's relationship with the label. ‭ ‬ It was followed by another solo even more stripped "Down Out Law ‭ ‬" ‭ ‬ Kinney album, ‭ (‬ Mammoth ‭) ‬, ‭ ‬ ‬ ‭ of 1994. ‭ ‬ He accompanied his solo release touring with REM guitarist, Peter Buck ‭ ‬, ‭ ‬ who produced her first album, ‭ ‬ as he and the band also filled the gap between the fifth and sixth album of the group, ‭ ‬ with acoustic shows throughout the South. ‭ ‬ When the soft disc ‭ "‬ Wrapped In Sky ‭" ‬, ‭ ‬ which marked the debut of the band's Geffen label, ‭ ‬ hit the shelves in ‭ ‬ 1996 ‭ ‬ the ‭ group was almost forgotten -. ‬ lost in the void that many bands of their generation ended up falling with the advent of grunge Kinney ‭ ‬, ‭ ‬ and Nielsen Sullivan encorparam-up with the addition of Joey Huffman, ‭ ‬ who played keyboards ‭ "‬ Wrapped In Sky ‭" ‬. ‭ ‬ Fowler left the band shortly thereafter, ‭ ‬ but the group continued to record, releasing a self titled ‭ ‬ in ‭ ‬ 1997 disc. ‭ ‬ A live work, ‭ "The Essential Live ‬ ‭" ‬, ‭ ‬ ‭ ‬ appeared in 1999. ‭ ‬ Soon after came an EP with four songs, ‭ "‬ ‭ Detroit Rock City", ‭ ‬ the ‭ ‬ 2003 ‭ ‬ followed by another studio album, ‭ "‬ The Great American Bubble Factory ‭" ‬, ‭ ‬ the ‭ ‬ 2009. [Source: collectivecollection]

Total Time: 40 min

ELIANA PRINTES - Eliana Printes


MPB
[Popular Brazilian Music]
1996
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 39 min

GOV'T MULE - Mulennium


BLUES ROCK
2010
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Gov’t Mule é uma banda de southern rock/jam formada em 1994 pelo guitarrista Warren Haynes e o baixista Allen Woody, da The Allman Brothers Band, que juntaram-se a Matt Abts, baterista. A idéia inicial era apenas um projeto paralelo ao Allman Brothers que revivesse os famosos power-trios das décadas de 60 e 70. A primeira apresentação da banda aconteceu em maio de 1994 no The Palamino, Hollywood, com um repertório que mesclava composições próprias com alguns covers que ganhavam uma roupagem totalmente diferente, característica que a banda preserva até hoje. Outra característica do Gov’t Mule é praticamente não repetir os sets dos shows, sempre apresentando uma novidade. Em 1995 lançam seu primeiro álbum (Gov’t Mule) gravado praticamente ao vivo no estúdio com exceção de alguns poucos over-dubs citados no encarte. Os shows passam a ser cada vez mais concorridos e, em 1996, lançam seu primeiro álbum ao vivo, “Live At Roseland Ballroom”. Ainda em 1996 vem ao Brasil para o Nescafé & Blues Festival, se apresentando em São Paulo, Rio de Janeiro e Porto Alegre. No mesmo ano Warren Haynes é eleito pela segunda vez consecutiva “The Best Slide Guitarrist” pela Guitar Player americana. Em 2000 lançam o terceiro álbum de estúdio, “Life Before Insanity”. Porém, em agosto do mesmo ano, Allen Woody é encontrado morto na suíte de um hotel em New York. Em 2001 é lançado “Deep End- Part I” com participações de John Entwistle, Flea, Jack Bruce e Roger Glover entre outros. Finalmente, em 2003, foi gravado e filmado em New Orleans um show com mais de 5 horas de duração com diversos convidados. O resultado foi o lançamento de “Deepest End- Live In Concert” em cd duplo mais DVD mostrando o show completo, sendo metade em vídeo e metade em áudio. {Fonte: lastfm]

Gov't Mule is a southern rock band / jam formed in 1994 by guitarist Warren Haynes and bassist Allen Woody, of The Allman Brothers Band, who joined Matt Abts, drummer. The initial idea was just a side project to the Allman Brothers to relive the famous power-trios of the 60 and 70. The first presentation of the band took place in May 1994 in The Palamino, Hollywood, with a repertoire that blended his own compositions with some covers who earned a totally different guise, feature the band preserves to this day. Another feature of Gov't Mule is hardly repeat the sets of shows, always presenting something new. In 1995 released their first album (Gov't Mule) recorded virtually live in the studio with the exception of a few over-dubs mentioned in the liner notes. The shows become increasingly crowded and in 1996 released their first live album, "Live At Roseland Ballroom." Also in 1996 came to Brazil for the Nescafé & Blues Festival, performing in Sao Paulo, Rio de Janeiro and Porto Alegre. In the same year Warren Haynes is elected for a second time "The Best Slide Guitarist" by Guitar Player American. In 2000 they released their third studio album, "Life Before Insanity". However, in August of that year, Allen Woody is found dead in the suite of a hotel in New York. In 2001 it released "Deep End- Part I" with appearances by John Entwistle, Flea, Jack Bruce and Roger Glover among others. Finally, in 2003, it was recorded and filmed in New Orleans a show with more than 5 hours in length with several guests. The result was the release of "Deepest End-Live In Concert" DVD on more double CD showing the full show, half in half video and audio. {Source: lastfm]

Total Time: 189 min

JEFFREY MICHAEL - Cinematic Fantasy


NEW AGE
2008
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 62 min

EMERALD - Armed For Battle


HEAVY METAL
1986
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 39 min

CRISTINA MEL - Fazendo A Diferença


INFANTIL
2014
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 48 min

20 de março de 2022

DOMINIK VON FRANCOIS - Tears Of Infinity


TRANCE
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 68 min

JORN - Heavy Rock Radio II - Executing The Classics


ROCK
2020
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 71 min


DAVID BERNOIT - Urban Daydreams


JAZZ
1989
Bitrate: 256 kbps
[cd quality] 

Total Time: 43 min

YNGWIE MALMSTEEN - Magnum Opus


METAL INSTRUMENTAL
1995
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Lars Johann Yngwie Lannerback nasceu em Estocolmo, Suécia em 30 de junho de 1963. Teve aulas de piano e trompete e aos cinco anos ganhou seu primeiro violão. Estudando primeiro com uma velha guitarra Mosrite e depois com uma guitarra Stratocaster, Yngwie entrou no rock influenciado por bandas como Deep Purple. Sua admiração pelas influências clássicas de Ritchie Blackmore levaram-no a conhecer Bach, Vivaldi, Beethoven, Mozart e Paganini, entre outros compositores. Malmsteen detém o chamado ouvido absoluto que é a capacidade de distinguir notas musicais seja qual for a fonte, capacidade que poucos possuem no cenário musical. Ainda bem criança, Yngwie chegou a ter aulas de piano e trompete, contudo de forma inútil, inclusive, por volta de seus cinco anos de idade, sua mãe lhe presenteou com um violão, o qual, também, acabou encostado. Entretanto, no dia 18 de Setembro de 1970, essa história tomou novo rumo, quando, aos sete anos de idade, o menino Yngwie assistiu um especial na TV sobre a morte do guitarrista Jimi Hendrix. O garoto espantou-se como Hendrix emocionava o público com toneladas de feedback, oferecendo em sacrifício sua guitarra. Fatalmente, o que lhe chamou a atenção nem foi tanto a técnica de Hendrix, mas sim o momento em que ele pôs fogo em sua guitarra, após quebrá-la. A partir daí, o menino Yngwie mergulhou de cabeça no som de bandas como o “Deep Purple” e utilizou toda sua curiosidade e persistência para descobrir os segredos das composições. Assim, no começo de 1983, logo que se mudou para os EUA, ele entrou para a banda. O “Steeler” havia lançado um single, chamado “Cold Day Hell”, em vinil de 45rpm, com a seguinte formação: Ron Keel (vocal e guitarra), Michael Dunigan (guitarra solo), Tim Morrison (baixo) e Bobby Eva (bateria). Logo após esse single, Bobby Eva, Tim Morrison e Michael Dunigan saíram da banda e em seus lugares entraram Mark Edwards (bateria), Rick Fox (baixo) e Yngwie Malmsteen (guitarra solo). A nova formação lançou, em 1983, o primeiro álbum da banda, Steeler. Após alguns shows de promoção deste álbum, a banda encerrou as atividades. Em agosto foi para o recém-formado Alcatrazz, uma banda no estilo do Rainbow e fundada por um ex-Rainbow e ex-Michael Schenker Group, o vocalista Graham Bonnet. O Alcatrazz, com a formação Graham Bonnett (vocais), Malmsteen (guitarra), Gary Shea (baixo), Jan Uvena (bateria) e Jimmi Waldo (teclados), gravou o grande álbum “No Parole from Rock’n’Roll”, lançado no final de 1983. Neste álbum Malmsteen já demonstrava como seriam suas futuras composições, já que é possível perceber alguns solos incendiários como, "Kree Nakoorie", "Jet To Jet", e "Hiroshima Mon Amour". Contudo, Malmsteen ainda se sentia limitado, sendo assim, o único caminho era se lançar em uma carreira solo. Mas antes de sair do “Alcatrazz”, outro álbum, ao vivo, foi lançado em 1984, “Live Sentence”. O primeiro álbum solo de Yngwie, Rising Force, saiu em 15 de março de 84, e as faixas contam com duelos seus com o tecladista Jens Johansson (que mais tarde entraria para o Stratovarius). O álbum foi gravado em Los Angeles e a produção foi de Malmsteen. O baterista foi o experiente Barriemore Barlow que tocou no Jethro Tull por dez anos e o vocalista foi Jeff Scott Soto que gravou os vocais em apenas uma única faixa no disco. O baixo foi gravado pelo próprio Malmsteen. Este álbum e atualmente considerado como a Bíblia do rock neoclássico. Ele chegou ao número 60 na lista da “Billboard”, algo muito raro para uma gravação quase que toda instrumental e sem nenhuma música na mídia. O álbum também foi indicado para o “Grammy Awards”, pela melhor interpretação de rock instrumental. Logo, Malmsteen foi eleito em várias revistas como o “melhor guitarrista de rock”, pouco depois de "Rising Force" ser eleito o “álbum do ano”. Em fevereiro de 2015 foi induzido ao Hall da Fama da Música da Suécia, por suas contribuições musicais nos últimos trinta anos. [Fonte: wikipedia] 

Lars Johann Yngwie Lannerback was born in Stockholm, Sweden on June 30, 1963. He had piano and trumpet lessons and at age five won his first guitar. Studying first with an old Mosrite guitar and then with a Stratocaster guitar, Yngwie entered rock influenced by bands like Deep Purple. His admiration for the classical influences of Ritchie Blackmore led him to meet Bach, Vivaldi, Beethoven, Mozart and Paganini, among other composers. Malmsteen holds the so-called absolute pitch that is the ability to distinguish musical notes whatever the source, capacity that few possess in the music scene. As a child, Yngwie even had piano and trumpet lessons, but in a useless way, even around the age of five, his mother presented him with a guitar, which he also ended up leaning against. However, on September 18, 1970, this story took a new turn when, at the age of seven, Yngwie the boy watched a TV special about the death of guitarist Jimi Hendrix. The boy was amazed how Hendrix thrilled the audience with tons of feedback, offering up his guitar. Fatally, what caught his attention was not so much Hendrix's technique, but rather the moment when he set fire to his guitar, after breaking it. From there, Yngwie boy plunged headlong into the sound of bands like "Deep Purple" and used all his curiosity and persistence to discover the secrets of the compositions. So, in early 1983, as soon as he moved to the US, he joined the band. "Steeler" had released a single, called "Cold Day Hell" on 45rpm vinyl, with the following lineup: Ron Keel (vocal and guitar), Michael Dunigan (solo guitar), Tim Morrison (bass) and Bobby Eva drums). Shortly after that single, Bobby Eva, Tim Morrison and Michael Dunigan left the band, and in their seats came Mark Edwards (drums), Rick Fox (bass) and Yngwie Malmsteen (solo guitar). The new lineup released the band's first album, Steeler, in 1983. After some concerts promoting this album, the band closed the activities. In August he went to the newly formed Alcatrazz, a Rainbow-style band founded by former Rainbow and former Michael Schenker Group vocalist Graham Bonnet. The Alcatrazz, with the formation Graham Bonnett (vocals), Malmsteen (guitar), Gary Shea (bass), Jan Uvena (drums) and Jimmi Waldo (keyboards), recorded the great album "No Parole from Rock'n'Roll" released at the end of 1983. In this album Malmsteen already showed how his future compositions would be, since it is possible to perceive some incendiary soils like, "Kree Nakoorie", "Jet To Jet", and "Hiroshima Mon Amour". However, Malmsteen still felt limited, so the only way was to embark on a solo career. But before leaving "Alcatrazz", another album, live, was released in 1984, "Live Sentence". Yngwie's first solo album, Rising Force, was released on March 15, '84, and the tracks are dueling with keyboardist Jens Johansson (who later joined Stratovarius). The album was recorded in Los Angeles and the production was by Malmsteen. The drummer was the seasoned Barriemore Barlow who played Jethro Tull for ten years and the lead singer was Jeff Scott Soto who recorded the vocals in only a single track on the record. The bass was recorded by Malmsteen himself. This album is currently regarded as the bible of neoclassical rock. He reached number 60 on the "Billboard" list, something very rare for a recording almost all instrumental and without any music in the media. The album was also nominated for the Grammy Awards for best instrumental rock interpretation. Soon, Malmsteen was voted in several magazines as the "best rock guitarist," shortly after "Rising Force" was voted "album of the year." In February 2015 he was inducted into the Sweden Music Hall of Fame for his musical contributions in the last thirty years. [Source: wikipedia]

Total Time: 50 min

KAY STARR - The Fabulous Favorites


POP MUSIC
1964
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 32 min


MARCO PEREIRA E HAMILTON DE HOLANDA - Luz das Cordas [Recomendado]


INSTRUMENTAL
2000
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Marco Pereira é natural de São Paulo onde fez seus estudos de violão sob a orientação do mestre uruguaio Isaias Sávio no Conservatório Dramático e Musical de São Paulo. Viveu na França por cinco anos; recebeu o título de Mestre em Violão pela Université Musicale Internationale de Paris e defendeu tese sobre a música de Heitor Villa-Lobos no Departamento de Musicologia da Universidade de Paris-Sorbonne. Em Paris, recebeu forte influência jazzística e também de música latino-americana, o que caracteriza, especialmente, o seu trabalho de composição. Apresentou-se com grande sucesso no Festival de Jazz de Paris de 1989, o que lhe possibilitou fazer apresentações na Alemanha, França, Suiça, Dinamarca, Canadá e Estados Unidos. Na Espanha, obteve dois prêmios em importantes concursos internacionais: Concurso Andrés Segóvia (Palma de Mallorca) e Concurso Francisco Tárrega (Valência). De volta ao Brasil, foi a Brasília a convite da UnB (Universidade de Brasília), para criar os cursos de Violão Superior e Harmonia Funcional. Gravou dois discos pelo selo Som da Gente, de São Paulo (“Violão popular brasileiro contemporâneo” e “Círculo das cordas”), trabalhos que o levaram ao Town Hall, de Nova York, em 1988. A partir de 1990, participou, em quatro oportunidades diferentes, do Free Jazz Festival: numa memorável apresentação do Trio D’Alma, em 1989; com seu trabalho solo, em 1991; ao lado de Wagner Tiso, em 1992 e ao lado de Edu Lobo, em 1996. Gravou com importantes artistas do cenário musical brasileiro, tais como: Zélia Duncan, Edu Lobo, Cássia Eller, Gilberto Gil, Gal Costa, Wagner Tiso, Daniela Mercury, Zizi Possi, Rildo Hora, Paulinho Da Viola, Tom Jobim, Milton Nascimento, Leila Pinheiro, Fátima Guedes, Nelson Gonçalves e Roberto Carlos, entre outros. Recebeu o prêmio Sharp em dois anos consecutivos: em 1993, o de Melhor Arranjador de MPB pelo disco “Gal”, da cantora Gal Costa e em 1994, na categoria instrumental, o prêmio de Melhor Solista e Melhor Disco Instrumental do ano, pelo trabalho “Bons encontros”, em duo com o pianista Cristóvão Bastos. Em 1999, gravou o elogiadíssimo CD de violão solo, “Valsas brasileiras”, com um repertório primoroso de modernas valsas populares. Em 2001 lançou o CD “Luz das cordas” em duo com o bandolinista Hamilton De Holanda. [Fonte: marcopereira]

Marco Pereira was born in São Paulo where he made his guitar studies under the guidance of the Uruguayan master Isaias Savio in Dramatic and Musical Conservatory of São Paulo. Lived in France for five years; received a Masters degree in guitar from the Université Musicale Internationale de Paris and defended thesis on the music of Heitor Villa-Lobos at the Department of Musicology at the University of Paris-Sorbonne. In Paris, received strong jazz influence and also of Latin American music, which especially characterizes his compositional work. He has performed with great success at Festival de Jazz de Paris 1989, which enabled him to make presentations in Germany, France, Switzerland, Denmark, Canada and the United States. In Spain, won two prizes in major international competitions: Andrés Segovia Competition (Palma de Mallorca) and Francisco Tarrega Competition (Valencia). Back to Brazil, Brasilia was invited by UNB (University of Brasília), to create courses Superior Guitar and Functional Harmony. Recorded two albums for the label Som da Gente, São Paulo ("contemporary Brazilian popular Guitar" and "Circle of strings"), work that led to the Town Hall, New York, in 1988 From 1990 participated in four different opportunities, the Free Jazz Festival: a memorable presentation Trio D'Alma in 1989; with his solo work in 1991; Zelia Duncan, Edu Lobo, Cassia Eller, Gilberto Gil, Gal Costa, Wagner Tiso, Daniela Mercury: Wagner Tiso side in 1992 and aside from the Edu Lobo in 1996 has recorded with major artists of Brazilian music scene, such as the , Zizi Possi, Rildo Time, Paulinho Da Viola, Tom Jobim, Milton Nascimento, Leila Pinheiro, Fátima Guedes, Nelson Goncalves and Roberto Carlos, among others. Sharp received the award in two consecutive years: in 1993, for Best Arranger of MPB by "Gal" disc, the singer Gal Costa and in 1994, the instrumental category, the award for Best Soloist and Best Instrumental Disc of the year, the work "Good meetings" in duo with pianist Cristóvão Bastos. In 1999, he recorded the highly praised solo guitar CD, "Brazilian Waltzes" with an exquisite repertoire of modern popular waltzes. In 2001 released the CD "Light of the strings" in duo with mandolinist Hamilton De Holland. [Source: marcopereira]

Hamilton de Holanda começou a tocar aos 5 anos. Hoje 10 anos depois de adicionar duas cordas extras, 10 no total, reinventa o bandolim mundial e liberta o emblemático instrumento brasileiro do legado de algumas de suas influências e gêneros. Sua maneira de tocar, o aumento do número de cordas e decibéis, aliados à velocidade de solos e improvisos, inspira uma nova geração e um novo som. Se é jazz, samba, rock, pop, lundu ou choro, não mais importa. A busca de Hamilton não é do novo, e sim de uma música focada na beleza e espontaneidade. O Choro, que na infância e adolescência era a sua influência maior, a despeito dos puristas, transforma em mais uma das suas referências. Em sua trajetória consta o prêmio de melhor instrumentista por unanimidade, na única edição e nas duas categorias - erudito e popular, do Icatu Hartford de Artes 2001, permitindo-lhe viver em Paris por um período de um ano, dando asas internacionais ao seu trabalho. Em janeiro de 2005 no Midem, principal feira de música do mundo, fez o show de lançamento oficial das comemorações do ano do Brasil na França e conquistou com “1 byte 10 cordas”, primeiro cd de bandolim 10 solo do mundo, o restrito título CHOC da mais importante publicação européia de música “Le Monde de la Musique”. Hamilton carinhosamente recebeu da imprensa francesa o título de “Príncipe do Bandolim”, da Brasileira – Revista Bravo – “Rei” e de nomes como Hermeto, Maria Bethania, Djavan, Ivan Lins e João Bosco, citações como “Um dos melhores músicos do mundo”. Fez o show oficial da abertura do ano do Brasil na França; da cerimônia de abertura dos jogos para-panamericanos, da abertura oficial do centenário da imigração japonesa no Brasil e já tocou em solenidades para presidentes e autoridades. Foi 03 vezes indicado para o Latin Grammy em 2007/2008/2010 melhor disco instrumental “Brasilianos”, melhor album de jazz “Brasilianos 2”, melhor disco instrumental “Flor da Vida” respectivamente concorrendo com nomes como Chick Corea e Belá Fleck . O Hamilton de Holanda Quinteto também foi consagrado pelo prêmio TIM, Premio da música Brasileira e Revista Jazz+ como o melhor grupo e Hamilton de Holanda o melhor performer. Já dividiu o palco com Maria Bethânia, Ivan Lins, João Bosco, Seu Jorge, John Paul Jones (Led Zepellin), Richard Galliano (melhor acordeonista do mundo), Richard Bona, Bella Fleck and the Flecktones além de uma noite singular com os músicos do Buena Vista Social Club. Com técnica soberba e brasilidade absoluta, seja no palco ou no estúdio, Hamilton tira o fôlego de qualquer um com suas interpretações e performances cheias de emoção. Sua versatilidade lhe permite se apresentar com propriedade em qualquer formação: solo, com orquestra, duo, power trio, quinteto entre outras… Virtuoso, brilhante e único são alguns dos adjetivos na vida deste músico, que contagia platéias em turnês por todo o mundo, construindo uma carreira de inúmeros prêmios. [Fonte: hamiltondeholanda]

Hamilton de Holanda started playing at 5 years. Today 10 years after adding two extra strings, 10 in total, reinvents the world mandolin and releases the Brazilian instrument emblematic of the legacy of some of his influences and genres. His playing, increasing the number of strings and decibels, allied to speed solos and improvisations, inspired a new generation and a new sound. Whether it's jazz, samba, rock, pop, Lundu or crying, no longer matter. The search for Hamilton is not new, but a music focused on the beauty and spontaneity. Choro, which in childhood and adolescence was his greatest influence, despite the purists, turns in another one of your references. In its path is in the best instrumentalist award unanimously, and the only edition in two categories - classical and popular, the Icatu Hartford Arts in 2001, allowing him to live in Paris for a period of one year, giving wings to his international work . In January 2005 at Midem, the main fair of world music, the show made ​​official launch of the celebrations of the Year of Brazil in France and won with "10 1 byte string", debut album of 10 solo mandolin in the world, the restricted title CHOC's most important European music publication "Le Monde de la Musique". Hamilton warmly received the French press the title of "Prince of the Mandolin", the Brazilian - Bravo Magazine - "King" and names like Hermeto, Maria Bethania, Djavan, Ivan Lins and João Bosco, quotes like "One of the best musicians in the world ". Made the official opening show of the year of Brazil in France; the opening ceremony of the games-Pan American, the official opening of the centennial of Japanese immigration to Brazil and has played for presidents and solemnities authorities. Was 03 times nominated for a Latin Grammy for best album 2007/2008/2010 instrumental "Brasilianos" best jazz album "Brasilianos 2", best instrumental album "Flower of Life" respectively competing with the likes of Chick Corea and Bela Fleck. The Hamilton de Holanda Quintet was also consecrated by TIM Award of Brazilian music and Jazz + Magazine as the best group and Hamilton de Holanda the best performer award. Has shared the stage with Maria Bethania, Ivan Lins, Joao Bosco, Seu Jorge, John Paul Jones (Led Zeppelin), Richard Galliano (accordion best in the world), Richard Bona, Bella Fleck and the Flecktones plus a unique evening with musicians the Buena Vista Social Club. With superb technique and absolute Brazilianness, whether on stage or in the studio, Hamilton takes the breath away with their interpretations and performances full of emotion. Its versatility allows it to display properly in any formation: solo, with orchestra, duo, power trio, quintet and other ... Virtuoso, bright and unique are some of the adjectives in the life of this musician, who infects audiences on tour throughout the world, building a career of numerous awards. [Source: hamiltondeholanda]

Total Time: 55 min

PETER GREEN SPLINTER GROUP - Reaching The Cold 100


BLUES
2003
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 59 min