Métrica

23 de março de 2022

DRIVIN' 'N' CRYIN' - Fly Me Courageous


SOUTHERN ROCK
1990
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Formada em Atlanta em‭ ‬1986,‭ ‬a banda de hard e southern rock,‭ ‬Drivin N Cryin,‭ ‬nunca foi bem sucedida nacionalmente,‭ ‬mas reinou suprema na região durante a sua existência‭‬.‭ ‬Originalmente composta pelo cantor e compositor Kevn Kinney na guitarra e vocal,‭ ‬Tim Nielsen no baixo e Paul Lenz na bateria,‭ ‬o disco de estréia da banda foi o atemporal‭ “‬Scarred But Smarter‭” (‬1986‭)‬,‭ ‬fundindo hard rock e bluegrass,‭ ‬lançado pelo selo‭ ‬688‭ ‬Records,‭ ‬que cresceu junto com a boate punk homônima de Atlanta.‭ ‬A banda continuou com‭ “‬Whisper Tames The Lions‭”‬,‭ ‬de‭ ‬1988,‭ ‬entrando Jeff Sullivan no lugar de Lenz.‭ ‬Havia grande expectativa em torno da banda na época,‭ ‬devido ao sucesso do R.E.M.‭; ‬tudo que era southern estava pronto para se tornar a próxima atração.‭ ‬Mas o southern singular da Drivin N Cryin acabou se perdendo do resto do mundo.‭ ‬Perseverando com‭ “‬Mystery Road‭”‬,‭ ‬já adicionada do ex-guitarrista de turnês da R.E.M.,‭ ‬Buren Fowler,‭ ‬a banda não alterou muito o seu estilo.‭ ‬Já no disco seguinte,‭ “‬Fly Me Courageous‭” (‬1990‭)‬,‭ ‬o grupo finalmente vestiu o manto do heavy metal‭ (‬comentário meu:‭ ‬a afirmação é estranhíssima‭; ‬afinal de contas,‭ ‬o som da banda nunca chegou perto do gênero‭; ‬acho que heavy metal foi empregado no texto mais no sentido de hard rock,‭ ‬como se comprova com a sequência da frase‭) ‬e gerou um bom disco de hard rock,‭ ‬associado a uma extravagante trilha folk.‭ ‬O resultado foi talvez chocante mas meio fora de moda para os padrões da música alternativa da época.‭ ‬A grande força da Drivin N Cryin advinha da sua atuação ao vivo,‭ ‬e foi assim que a banda percorreu incansavelmente o sul do país,‭ ‬atraindo um entusiasmado público universitário.‭ ‬Um show da Drivin N Cryin em Atlanta tinha que ser visto para se acreditar no que ali se passava‭ ‬-‭ ‬o som da multidão cantando junto suprimia realmente a voz excepcionalmente forte de Kinney.‭ ‬Naquele mesmo ano,‭ ‬Kinney gravou o belo LP de folk acústico,‭ “‬MacDougal Blues‭”‬,‭ ‬para o selo Island.‭ ‬O disco‭ “‬Smoke‭”‬,‭ ‬da Drivin N Cryin,‭ ‬foi lançado em‭ ‬1993‭ ‬pela Island e selou o fim da relação da banda com a gravadora.‭ ‬Foi seguido por outro álbum solo ainda mais despojado de‭ ‬Kinney,‭ “‬Down Out Law‭” (‬Mammoth‭)‬,‭ ‬de‭ ‬1994.‭ ‬Ele acompanhou o seu lançamento solo excursionando com o guitarrista da R.E.M.,‭ ‬Peter Buck,‭ ‬que produziu o seu primeiro disco,‭ ‬enquanto ele e a banda também preenchiam a lacuna entre o quinto e o sexto álbuns do grupo,‭ ‬com shows acústicos por todo o sul do país.‭ ‬Quando o suave disco‭ “‬Wrapped In Sky‭”‬,‭ ‬que marcava a estréia da banda na etiqueta Geffen,‭ ‬chegou às prateleiras em‭ ‬1996,‭ ‬o grupo estava quase esquecido‭ – ‬perdido no vazio que muitas bandas da sua geração acabaram caindo com o advento do grunge.‭ ‬Kinney,‭ ‬Nielsen e Sullivan encorparam-se com a adição de Joey Huffman,‭ ‬que tocou teclados em‭ “‬Wrapped In Sky‭”‬.‭ ‬Fowler deixou a banda logo em seguida,‭ ‬mas o grupo continuou a gravar,‭ ‬lançando um disco homônimo em‭ ‬1997.‭ ‬Um trabalho ao vivo,‭ “‬The Essential Live‭”‬,‭ ‬apareceu em‭ ‬1999.‭ ‬Logo após surgiu um EP com quatro músicas,‭ “‬Detroit Rock City‭”,‭ ‬de‭ ‬2003,‭ ‬seguido por um outro álbum de estúdio,‭ “‬The Great American Bubble Factory‭”‬,‭ ‬de‭ ‬2009. [Fonte:collectivecollection]

Formed in Atlanta in ‭ ‬ 1986 ‭ ‬ the band hard and southern rock, Drivin N Cryin ‬ ‭, ‭ ‬ never been successful nationally, ‭ ‬ but reigned supreme in the region during its existence ‬ ‭. ‭ ‬ Originally composed by singer-songwriter Kevn Kinney on guitar and vocals, Tim Nielsen ‬ ‭ on bass and Paul Lenz on drums, ‭ ‬ the disc's debut was the timeless ‭ "‬ Scarred But Smarter ‭" (‬ 1986 ‭) ‬, ‭ ‬ fusing hard rock and bluegrass, ‭ ‬ ‭ released by Seal ‬ 688 ‭ ‬ Records, ‭ ‬ which grew along with the eponymous punk nightclub in Atlanta. ‭ ‬ The band continued with ‭ "‬ Whisper Tames The Lions ‭" ‬, ‭ . ‬ the ‭ ‬ 1988 ‭ ‬ entering Jeff Sullivan instead of Lenz ‭ ‬ There was great anticipation around the band at the time, due to the success ‭ ‬ ‭ REM; ‬ everything was southern was ready to become the next attraction. ‭ ‬ But the singular Drivin N Cryin southern of got lost from the rest of the world. ‭ ‬ with ‭ Persevering "Mystery Road ‬ ‭" ‬, ‭ ‬ now added the Former touring guitarist for REM, ‬ ‭ Buren Fowler, ‭ ‬ the band has not changed much your style. ‭ ‬ You "Fly Me Courageous ‭ ‬" ‭ next disc (‬ 1990 ‭) ‬, ‭ ‬ the group finally assumed the mantle of heavy metal ‭ (‬ My comment: ‭ ‬ the ‭ statement is very strange; ‬ after all, ‭ ‬ the band's sound never came close to the genre ‭; ‬ think heavy metal was used in the text in more sense of hard rock, ‭ ‬ as evidenced with the following sentence ‭) ‬ and generated a good hard hard rock, ‭ ‬ associated to a flamboyant folk track. ‭ ‬ The result was shocking but maybe a little out of fashion for patterns of alternative music of the time. ‭ ‬ The great strength of Drivin N Cryin guess its live performance, ‭ ‬ and that's how the band relentlessly toured the south of the country, ‭ ‬ attracting an enthusiastic college crowd. ‭ ‬ A show Drivin N Cryin of Atlanta had to be seen to believe there was going ‭ ‬ -. ‭ ‬ the sound of the crowd singing along really suppressed exceptionally strong voice Kinney ‭ ‬ That same year, ‭ ‬ Kinney recorded the beautiful LP of acoustic folk, ‭ "‬ MacDougal Blues ‭" ‬, ‭ ‬ for the Seal Island. ‭ ‬ The ‭ album "Smoke ‬ ‭" ‬, ‭ ‬ Drivin N Cryin's, was released in ‭ ‬ 1993 ‭ ‬ ‬ ‭ Island and sealed by the end of the band's relationship with the label. ‭ ‬ It was followed by another solo even more stripped "Down Out Law ‭ ‬" ‭ ‬ Kinney album, ‭ (‬ Mammoth ‭) ‬, ‭ ‬ ‬ ‭ of 1994. ‭ ‬ He accompanied his solo release touring with REM guitarist, Peter Buck ‭ ‬, ‭ ‬ who produced her first album, ‭ ‬ as he and the band also filled the gap between the fifth and sixth album of the group, ‭ ‬ with acoustic shows throughout the South. ‭ ‬ When the soft disc ‭ "‬ Wrapped In Sky ‭" ‬, ‭ ‬ which marked the debut of the band's Geffen label, ‭ ‬ hit the shelves in ‭ ‬ 1996 ‭ ‬ the ‭ group was almost forgotten -. ‬ lost in the void that many bands of their generation ended up falling with the advent of grunge Kinney ‭ ‬, ‭ ‬ and Nielsen Sullivan encorparam-up with the addition of Joey Huffman, ‭ ‬ who played keyboards ‭ "‬ Wrapped In Sky ‭" ‬. ‭ ‬ Fowler left the band shortly thereafter, ‭ ‬ but the group continued to record, releasing a self titled ‭ ‬ in ‭ ‬ 1997 disc. ‭ ‬ A live work, ‭ "The Essential Live ‬ ‭" ‬, ‭ ‬ ‭ ‬ appeared in 1999. ‭ ‬ Soon after came an EP with four songs, ‭ "‬ ‭ Detroit Rock City", ‭ ‬ the ‭ ‬ 2003 ‭ ‬ followed by another studio album, ‭ "‬ The Great American Bubble Factory ‭" ‬, ‭ ‬ the ‭ ‬ 2009. [Source: collectivecollection]

Total Time: 40 min

ELIANA PRINTES - Eliana Printes


MPB
[Popular Brazilian Music]
1996
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 39 min

GOV'T MULE - Mulennium


BLUES ROCK
2010
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Gov’t Mule é uma banda de southern rock/jam formada em 1994 pelo guitarrista Warren Haynes e o baixista Allen Woody, da The Allman Brothers Band, que juntaram-se a Matt Abts, baterista. A idéia inicial era apenas um projeto paralelo ao Allman Brothers que revivesse os famosos power-trios das décadas de 60 e 70. A primeira apresentação da banda aconteceu em maio de 1994 no The Palamino, Hollywood, com um repertório que mesclava composições próprias com alguns covers que ganhavam uma roupagem totalmente diferente, característica que a banda preserva até hoje. Outra característica do Gov’t Mule é praticamente não repetir os sets dos shows, sempre apresentando uma novidade. Em 1995 lançam seu primeiro álbum (Gov’t Mule) gravado praticamente ao vivo no estúdio com exceção de alguns poucos over-dubs citados no encarte. Os shows passam a ser cada vez mais concorridos e, em 1996, lançam seu primeiro álbum ao vivo, “Live At Roseland Ballroom”. Ainda em 1996 vem ao Brasil para o Nescafé & Blues Festival, se apresentando em São Paulo, Rio de Janeiro e Porto Alegre. No mesmo ano Warren Haynes é eleito pela segunda vez consecutiva “The Best Slide Guitarrist” pela Guitar Player americana. Em 2000 lançam o terceiro álbum de estúdio, “Life Before Insanity”. Porém, em agosto do mesmo ano, Allen Woody é encontrado morto na suíte de um hotel em New York. Em 2001 é lançado “Deep End- Part I” com participações de John Entwistle, Flea, Jack Bruce e Roger Glover entre outros. Finalmente, em 2003, foi gravado e filmado em New Orleans um show com mais de 5 horas de duração com diversos convidados. O resultado foi o lançamento de “Deepest End- Live In Concert” em cd duplo mais DVD mostrando o show completo, sendo metade em vídeo e metade em áudio. {Fonte: lastfm]

Gov't Mule is a southern rock band / jam formed in 1994 by guitarist Warren Haynes and bassist Allen Woody, of The Allman Brothers Band, who joined Matt Abts, drummer. The initial idea was just a side project to the Allman Brothers to relive the famous power-trios of the 60 and 70. The first presentation of the band took place in May 1994 in The Palamino, Hollywood, with a repertoire that blended his own compositions with some covers who earned a totally different guise, feature the band preserves to this day. Another feature of Gov't Mule is hardly repeat the sets of shows, always presenting something new. In 1995 released their first album (Gov't Mule) recorded virtually live in the studio with the exception of a few over-dubs mentioned in the liner notes. The shows become increasingly crowded and in 1996 released their first live album, "Live At Roseland Ballroom." Also in 1996 came to Brazil for the Nescafé & Blues Festival, performing in Sao Paulo, Rio de Janeiro and Porto Alegre. In the same year Warren Haynes is elected for a second time "The Best Slide Guitarist" by Guitar Player American. In 2000 they released their third studio album, "Life Before Insanity". However, in August of that year, Allen Woody is found dead in the suite of a hotel in New York. In 2001 it released "Deep End- Part I" with appearances by John Entwistle, Flea, Jack Bruce and Roger Glover among others. Finally, in 2003, it was recorded and filmed in New Orleans a show with more than 5 hours in length with several guests. The result was the release of "Deepest End-Live In Concert" DVD on more double CD showing the full show, half in half video and audio. {Source: lastfm]

Total Time: 189 min

JEFFREY MICHAEL - Cinematic Fantasy


NEW AGE
2008
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 62 min

EMERALD - Armed For Battle


HEAVY METAL
1986
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 39 min

CRISTINA MEL - Fazendo A Diferença


INFANTIL
2014
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 48 min

20 de março de 2022

DOMINIK VON FRANCOIS - Tears Of Infinity


TRANCE
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 68 min

JORN - Heavy Rock Radio II - Executing The Classics


ROCK
2020
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 71 min


DAVID BERNOIT - Urban Daydreams


JAZZ
1989
Bitrate: 256 kbps
[cd quality] 

Total Time: 43 min

YNGWIE MALMSTEEN - Magnum Opus


METAL INSTRUMENTAL
1995
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Lars Johann Yngwie Lannerback nasceu em Estocolmo, Suécia em 30 de junho de 1963. Teve aulas de piano e trompete e aos cinco anos ganhou seu primeiro violão. Estudando primeiro com uma velha guitarra Mosrite e depois com uma guitarra Stratocaster, Yngwie entrou no rock influenciado por bandas como Deep Purple. Sua admiração pelas influências clássicas de Ritchie Blackmore levaram-no a conhecer Bach, Vivaldi, Beethoven, Mozart e Paganini, entre outros compositores. Malmsteen detém o chamado ouvido absoluto que é a capacidade de distinguir notas musicais seja qual for a fonte, capacidade que poucos possuem no cenário musical. Ainda bem criança, Yngwie chegou a ter aulas de piano e trompete, contudo de forma inútil, inclusive, por volta de seus cinco anos de idade, sua mãe lhe presenteou com um violão, o qual, também, acabou encostado. Entretanto, no dia 18 de Setembro de 1970, essa história tomou novo rumo, quando, aos sete anos de idade, o menino Yngwie assistiu um especial na TV sobre a morte do guitarrista Jimi Hendrix. O garoto espantou-se como Hendrix emocionava o público com toneladas de feedback, oferecendo em sacrifício sua guitarra. Fatalmente, o que lhe chamou a atenção nem foi tanto a técnica de Hendrix, mas sim o momento em que ele pôs fogo em sua guitarra, após quebrá-la. A partir daí, o menino Yngwie mergulhou de cabeça no som de bandas como o “Deep Purple” e utilizou toda sua curiosidade e persistência para descobrir os segredos das composições. Assim, no começo de 1983, logo que se mudou para os EUA, ele entrou para a banda. O “Steeler” havia lançado um single, chamado “Cold Day Hell”, em vinil de 45rpm, com a seguinte formação: Ron Keel (vocal e guitarra), Michael Dunigan (guitarra solo), Tim Morrison (baixo) e Bobby Eva (bateria). Logo após esse single, Bobby Eva, Tim Morrison e Michael Dunigan saíram da banda e em seus lugares entraram Mark Edwards (bateria), Rick Fox (baixo) e Yngwie Malmsteen (guitarra solo). A nova formação lançou, em 1983, o primeiro álbum da banda, Steeler. Após alguns shows de promoção deste álbum, a banda encerrou as atividades. Em agosto foi para o recém-formado Alcatrazz, uma banda no estilo do Rainbow e fundada por um ex-Rainbow e ex-Michael Schenker Group, o vocalista Graham Bonnet. O Alcatrazz, com a formação Graham Bonnett (vocais), Malmsteen (guitarra), Gary Shea (baixo), Jan Uvena (bateria) e Jimmi Waldo (teclados), gravou o grande álbum “No Parole from Rock’n’Roll”, lançado no final de 1983. Neste álbum Malmsteen já demonstrava como seriam suas futuras composições, já que é possível perceber alguns solos incendiários como, "Kree Nakoorie", "Jet To Jet", e "Hiroshima Mon Amour". Contudo, Malmsteen ainda se sentia limitado, sendo assim, o único caminho era se lançar em uma carreira solo. Mas antes de sair do “Alcatrazz”, outro álbum, ao vivo, foi lançado em 1984, “Live Sentence”. O primeiro álbum solo de Yngwie, Rising Force, saiu em 15 de março de 84, e as faixas contam com duelos seus com o tecladista Jens Johansson (que mais tarde entraria para o Stratovarius). O álbum foi gravado em Los Angeles e a produção foi de Malmsteen. O baterista foi o experiente Barriemore Barlow que tocou no Jethro Tull por dez anos e o vocalista foi Jeff Scott Soto que gravou os vocais em apenas uma única faixa no disco. O baixo foi gravado pelo próprio Malmsteen. Este álbum e atualmente considerado como a Bíblia do rock neoclássico. Ele chegou ao número 60 na lista da “Billboard”, algo muito raro para uma gravação quase que toda instrumental e sem nenhuma música na mídia. O álbum também foi indicado para o “Grammy Awards”, pela melhor interpretação de rock instrumental. Logo, Malmsteen foi eleito em várias revistas como o “melhor guitarrista de rock”, pouco depois de "Rising Force" ser eleito o “álbum do ano”. Em fevereiro de 2015 foi induzido ao Hall da Fama da Música da Suécia, por suas contribuições musicais nos últimos trinta anos. [Fonte: wikipedia] 

Lars Johann Yngwie Lannerback was born in Stockholm, Sweden on June 30, 1963. He had piano and trumpet lessons and at age five won his first guitar. Studying first with an old Mosrite guitar and then with a Stratocaster guitar, Yngwie entered rock influenced by bands like Deep Purple. His admiration for the classical influences of Ritchie Blackmore led him to meet Bach, Vivaldi, Beethoven, Mozart and Paganini, among other composers. Malmsteen holds the so-called absolute pitch that is the ability to distinguish musical notes whatever the source, capacity that few possess in the music scene. As a child, Yngwie even had piano and trumpet lessons, but in a useless way, even around the age of five, his mother presented him with a guitar, which he also ended up leaning against. However, on September 18, 1970, this story took a new turn when, at the age of seven, Yngwie the boy watched a TV special about the death of guitarist Jimi Hendrix. The boy was amazed how Hendrix thrilled the audience with tons of feedback, offering up his guitar. Fatally, what caught his attention was not so much Hendrix's technique, but rather the moment when he set fire to his guitar, after breaking it. From there, Yngwie boy plunged headlong into the sound of bands like "Deep Purple" and used all his curiosity and persistence to discover the secrets of the compositions. So, in early 1983, as soon as he moved to the US, he joined the band. "Steeler" had released a single, called "Cold Day Hell" on 45rpm vinyl, with the following lineup: Ron Keel (vocal and guitar), Michael Dunigan (solo guitar), Tim Morrison (bass) and Bobby Eva drums). Shortly after that single, Bobby Eva, Tim Morrison and Michael Dunigan left the band, and in their seats came Mark Edwards (drums), Rick Fox (bass) and Yngwie Malmsteen (solo guitar). The new lineup released the band's first album, Steeler, in 1983. After some concerts promoting this album, the band closed the activities. In August he went to the newly formed Alcatrazz, a Rainbow-style band founded by former Rainbow and former Michael Schenker Group vocalist Graham Bonnet. The Alcatrazz, with the formation Graham Bonnett (vocals), Malmsteen (guitar), Gary Shea (bass), Jan Uvena (drums) and Jimmi Waldo (keyboards), recorded the great album "No Parole from Rock'n'Roll" released at the end of 1983. In this album Malmsteen already showed how his future compositions would be, since it is possible to perceive some incendiary soils like, "Kree Nakoorie", "Jet To Jet", and "Hiroshima Mon Amour". However, Malmsteen still felt limited, so the only way was to embark on a solo career. But before leaving "Alcatrazz", another album, live, was released in 1984, "Live Sentence". Yngwie's first solo album, Rising Force, was released on March 15, '84, and the tracks are dueling with keyboardist Jens Johansson (who later joined Stratovarius). The album was recorded in Los Angeles and the production was by Malmsteen. The drummer was the seasoned Barriemore Barlow who played Jethro Tull for ten years and the lead singer was Jeff Scott Soto who recorded the vocals in only a single track on the record. The bass was recorded by Malmsteen himself. This album is currently regarded as the bible of neoclassical rock. He reached number 60 on the "Billboard" list, something very rare for a recording almost all instrumental and without any music in the media. The album was also nominated for the Grammy Awards for best instrumental rock interpretation. Soon, Malmsteen was voted in several magazines as the "best rock guitarist," shortly after "Rising Force" was voted "album of the year." In February 2015 he was inducted into the Sweden Music Hall of Fame for his musical contributions in the last thirty years. [Source: wikipedia]

Total Time: 50 min

KAY STARR - The Fabulous Favorites


POP MUSIC
1964
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 32 min


MARCO PEREIRA E HAMILTON DE HOLANDA - Luz das Cordas [Recomendado]


INSTRUMENTAL
2000
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Marco Pereira é natural de São Paulo onde fez seus estudos de violão sob a orientação do mestre uruguaio Isaias Sávio no Conservatório Dramático e Musical de São Paulo. Viveu na França por cinco anos; recebeu o título de Mestre em Violão pela Université Musicale Internationale de Paris e defendeu tese sobre a música de Heitor Villa-Lobos no Departamento de Musicologia da Universidade de Paris-Sorbonne. Em Paris, recebeu forte influência jazzística e também de música latino-americana, o que caracteriza, especialmente, o seu trabalho de composição. Apresentou-se com grande sucesso no Festival de Jazz de Paris de 1989, o que lhe possibilitou fazer apresentações na Alemanha, França, Suiça, Dinamarca, Canadá e Estados Unidos. Na Espanha, obteve dois prêmios em importantes concursos internacionais: Concurso Andrés Segóvia (Palma de Mallorca) e Concurso Francisco Tárrega (Valência). De volta ao Brasil, foi a Brasília a convite da UnB (Universidade de Brasília), para criar os cursos de Violão Superior e Harmonia Funcional. Gravou dois discos pelo selo Som da Gente, de São Paulo (“Violão popular brasileiro contemporâneo” e “Círculo das cordas”), trabalhos que o levaram ao Town Hall, de Nova York, em 1988. A partir de 1990, participou, em quatro oportunidades diferentes, do Free Jazz Festival: numa memorável apresentação do Trio D’Alma, em 1989; com seu trabalho solo, em 1991; ao lado de Wagner Tiso, em 1992 e ao lado de Edu Lobo, em 1996. Gravou com importantes artistas do cenário musical brasileiro, tais como: Zélia Duncan, Edu Lobo, Cássia Eller, Gilberto Gil, Gal Costa, Wagner Tiso, Daniela Mercury, Zizi Possi, Rildo Hora, Paulinho Da Viola, Tom Jobim, Milton Nascimento, Leila Pinheiro, Fátima Guedes, Nelson Gonçalves e Roberto Carlos, entre outros. Recebeu o prêmio Sharp em dois anos consecutivos: em 1993, o de Melhor Arranjador de MPB pelo disco “Gal”, da cantora Gal Costa e em 1994, na categoria instrumental, o prêmio de Melhor Solista e Melhor Disco Instrumental do ano, pelo trabalho “Bons encontros”, em duo com o pianista Cristóvão Bastos. Em 1999, gravou o elogiadíssimo CD de violão solo, “Valsas brasileiras”, com um repertório primoroso de modernas valsas populares. Em 2001 lançou o CD “Luz das cordas” em duo com o bandolinista Hamilton De Holanda. [Fonte: marcopereira]

Marco Pereira was born in São Paulo where he made his guitar studies under the guidance of the Uruguayan master Isaias Savio in Dramatic and Musical Conservatory of São Paulo. Lived in France for five years; received a Masters degree in guitar from the Université Musicale Internationale de Paris and defended thesis on the music of Heitor Villa-Lobos at the Department of Musicology at the University of Paris-Sorbonne. In Paris, received strong jazz influence and also of Latin American music, which especially characterizes his compositional work. He has performed with great success at Festival de Jazz de Paris 1989, which enabled him to make presentations in Germany, France, Switzerland, Denmark, Canada and the United States. In Spain, won two prizes in major international competitions: Andrés Segovia Competition (Palma de Mallorca) and Francisco Tarrega Competition (Valencia). Back to Brazil, Brasilia was invited by UNB (University of Brasília), to create courses Superior Guitar and Functional Harmony. Recorded two albums for the label Som da Gente, São Paulo ("contemporary Brazilian popular Guitar" and "Circle of strings"), work that led to the Town Hall, New York, in 1988 From 1990 participated in four different opportunities, the Free Jazz Festival: a memorable presentation Trio D'Alma in 1989; with his solo work in 1991; Zelia Duncan, Edu Lobo, Cassia Eller, Gilberto Gil, Gal Costa, Wagner Tiso, Daniela Mercury: Wagner Tiso side in 1992 and aside from the Edu Lobo in 1996 has recorded with major artists of Brazilian music scene, such as the , Zizi Possi, Rildo Time, Paulinho Da Viola, Tom Jobim, Milton Nascimento, Leila Pinheiro, Fátima Guedes, Nelson Goncalves and Roberto Carlos, among others. Sharp received the award in two consecutive years: in 1993, for Best Arranger of MPB by "Gal" disc, the singer Gal Costa and in 1994, the instrumental category, the award for Best Soloist and Best Instrumental Disc of the year, the work "Good meetings" in duo with pianist Cristóvão Bastos. In 1999, he recorded the highly praised solo guitar CD, "Brazilian Waltzes" with an exquisite repertoire of modern popular waltzes. In 2001 released the CD "Light of the strings" in duo with mandolinist Hamilton De Holland. [Source: marcopereira]

Hamilton de Holanda começou a tocar aos 5 anos. Hoje 10 anos depois de adicionar duas cordas extras, 10 no total, reinventa o bandolim mundial e liberta o emblemático instrumento brasileiro do legado de algumas de suas influências e gêneros. Sua maneira de tocar, o aumento do número de cordas e decibéis, aliados à velocidade de solos e improvisos, inspira uma nova geração e um novo som. Se é jazz, samba, rock, pop, lundu ou choro, não mais importa. A busca de Hamilton não é do novo, e sim de uma música focada na beleza e espontaneidade. O Choro, que na infância e adolescência era a sua influência maior, a despeito dos puristas, transforma em mais uma das suas referências. Em sua trajetória consta o prêmio de melhor instrumentista por unanimidade, na única edição e nas duas categorias - erudito e popular, do Icatu Hartford de Artes 2001, permitindo-lhe viver em Paris por um período de um ano, dando asas internacionais ao seu trabalho. Em janeiro de 2005 no Midem, principal feira de música do mundo, fez o show de lançamento oficial das comemorações do ano do Brasil na França e conquistou com “1 byte 10 cordas”, primeiro cd de bandolim 10 solo do mundo, o restrito título CHOC da mais importante publicação européia de música “Le Monde de la Musique”. Hamilton carinhosamente recebeu da imprensa francesa o título de “Príncipe do Bandolim”, da Brasileira – Revista Bravo – “Rei” e de nomes como Hermeto, Maria Bethania, Djavan, Ivan Lins e João Bosco, citações como “Um dos melhores músicos do mundo”. Fez o show oficial da abertura do ano do Brasil na França; da cerimônia de abertura dos jogos para-panamericanos, da abertura oficial do centenário da imigração japonesa no Brasil e já tocou em solenidades para presidentes e autoridades. Foi 03 vezes indicado para o Latin Grammy em 2007/2008/2010 melhor disco instrumental “Brasilianos”, melhor album de jazz “Brasilianos 2”, melhor disco instrumental “Flor da Vida” respectivamente concorrendo com nomes como Chick Corea e Belá Fleck . O Hamilton de Holanda Quinteto também foi consagrado pelo prêmio TIM, Premio da música Brasileira e Revista Jazz+ como o melhor grupo e Hamilton de Holanda o melhor performer. Já dividiu o palco com Maria Bethânia, Ivan Lins, João Bosco, Seu Jorge, John Paul Jones (Led Zepellin), Richard Galliano (melhor acordeonista do mundo), Richard Bona, Bella Fleck and the Flecktones além de uma noite singular com os músicos do Buena Vista Social Club. Com técnica soberba e brasilidade absoluta, seja no palco ou no estúdio, Hamilton tira o fôlego de qualquer um com suas interpretações e performances cheias de emoção. Sua versatilidade lhe permite se apresentar com propriedade em qualquer formação: solo, com orquestra, duo, power trio, quinteto entre outras… Virtuoso, brilhante e único são alguns dos adjetivos na vida deste músico, que contagia platéias em turnês por todo o mundo, construindo uma carreira de inúmeros prêmios. [Fonte: hamiltondeholanda]

Hamilton de Holanda started playing at 5 years. Today 10 years after adding two extra strings, 10 in total, reinvents the world mandolin and releases the Brazilian instrument emblematic of the legacy of some of his influences and genres. His playing, increasing the number of strings and decibels, allied to speed solos and improvisations, inspired a new generation and a new sound. Whether it's jazz, samba, rock, pop, Lundu or crying, no longer matter. The search for Hamilton is not new, but a music focused on the beauty and spontaneity. Choro, which in childhood and adolescence was his greatest influence, despite the purists, turns in another one of your references. In its path is in the best instrumentalist award unanimously, and the only edition in two categories - classical and popular, the Icatu Hartford Arts in 2001, allowing him to live in Paris for a period of one year, giving wings to his international work . In January 2005 at Midem, the main fair of world music, the show made ​​official launch of the celebrations of the Year of Brazil in France and won with "10 1 byte string", debut album of 10 solo mandolin in the world, the restricted title CHOC's most important European music publication "Le Monde de la Musique". Hamilton warmly received the French press the title of "Prince of the Mandolin", the Brazilian - Bravo Magazine - "King" and names like Hermeto, Maria Bethania, Djavan, Ivan Lins and João Bosco, quotes like "One of the best musicians in the world ". Made the official opening show of the year of Brazil in France; the opening ceremony of the games-Pan American, the official opening of the centennial of Japanese immigration to Brazil and has played for presidents and solemnities authorities. Was 03 times nominated for a Latin Grammy for best album 2007/2008/2010 instrumental "Brasilianos" best jazz album "Brasilianos 2", best instrumental album "Flower of Life" respectively competing with the likes of Chick Corea and Bela Fleck. The Hamilton de Holanda Quintet was also consecrated by TIM Award of Brazilian music and Jazz + Magazine as the best group and Hamilton de Holanda the best performer award. Has shared the stage with Maria Bethania, Ivan Lins, Joao Bosco, Seu Jorge, John Paul Jones (Led Zeppelin), Richard Galliano (accordion best in the world), Richard Bona, Bella Fleck and the Flecktones plus a unique evening with musicians the Buena Vista Social Club. With superb technique and absolute Brazilianness, whether on stage or in the studio, Hamilton takes the breath away with their interpretations and performances full of emotion. Its versatility allows it to display properly in any formation: solo, with orchestra, duo, power trio, quintet and other ... Virtuoso, bright and unique are some of the adjectives in the life of this musician, who infects audiences on tour throughout the world, building a career of numerous awards. [Source: hamiltondeholanda]

Total Time: 55 min

PETER GREEN SPLINTER GROUP - Reaching The Cold 100


BLUES
2003
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 59 min

OZZY OSBOURNE - Diary Of A Madman [Recommended]


HEAVY METAL
1981
Bitrate: 256 kbps 
[Cd Quality]+

Total Time: 44 min

OLD RED SKIN - Old Red Skin


METAL
2017
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 31 min

MILES DAVIS - The Jazz Masters


JAZZ
1996
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 62 min

EVANDRO E SEU REGIONAL - Cordas Que Falam


CHORINHO
1978
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 32 min

19 de março de 2022

MANÁ - Revolución de Amor


LATIN ROCK
2002
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 71 min

DIRTY ART CLUB - Basement Seance


ELECTRONIC
2017
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 63 min

MÁRCIA CORADINE - Maracujá na Bananeira


MPB
[Popular Brazilian Music]
2001
Bitrate: 256  kbps
[cd quality]+

Total Time: 49 min

THE FEVERS - The Fevers


JOVEM GUARDA
2003
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 45 min

THE VERVE - A Storm In Heaven [Recommended]


INDIE ROCK
1993
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

The Verve (originalmente Verve) foi formada em Wigan, Inglaterra, no ano de 1989, tendo como integrantes Richard Ashcroft (vocalista/guitarrista), Nick McCabe (guitarrista), Simon Jones (baixista) e Peter Salisbury (baterista). Apesar de a banda ter se formado em 1989, apenas em 1992 foi lançado seu primeiro trabalho, intitulado apenas de “Verve EP”, disco que não chegara na época ao Brasil. Pouco tempo depois, em 1993 é lançado “A Storm in Heaven”, com destaque para os singles “Blue” e “Slide Away”. Ao mesmo tempo, nessa época, encontraram em turnês uma outra banda que também iria explodir mais tarde, que foi o Oasis. Nessa época, Richard Ashcroft e Noel Gallagher ficaram bastante intimos, rendendo mais tarde em homenagem a Richard Ashcroft a música “Cast no Shadow” do álbum “(What’s the Story) Morning Glory?” do Oasis. Em contrapartida, Richard dedicou a música “A Northern Soul” ao Gallagher mais velho. Em 1995, é lançado o álbum “A Northern Soul”, com destaque e sucesso muito maior que os lançamentos anteriores, tendo como singles as músicas “This is Music”, “On Your Own” e “History”. Neste álbum, o grupo já havia mudado de nome para “The Verve”, devido a um processo judicial no qual perdeu o direito de usar no nome “Verve” para um selo alemão. Apesar da grande qualidade do álbum, a essas alturas o estilo BritPop havia tornado-se muito forte e popular no mundo inteiro, e uma “briga” entre Blur e Oasis chamou para si muito da atenção da mídia, o que, infelizmente, fez com que a qualidade musical do álbum do The Verve fosse ofuscada pelas bandas que chamavam mais a atenção pelos tablóides do que pela música. Somente em 1997, o The Verve conheceria o seu auge (e o começo do seu fim). “Urban Hymns” foi um álbum com marcantes violinos em diversas músicas e o apogeu da banda. Neste ano, a banda acrescentou mais um guitarrista, Simon Tong. A música “Bitter Sweet Symphony” representou toda a conturbação vivida pela banda. Acusada por Mick Jagger de plagiar um “sample” e a expressão “Bitter Sweet Symphony” a banda acabou perdendo na justiça todo o direito de criação dela, recebendo então Mick Jagger os “royaltes” referentes ao uso e execução da música. Teve como “singles” ainda as músicas “The Drugs Don’t Work”, “Lucky Man” e “Sonnet”. Desgastada por brigas internas e pelo próprio sucesso, a banda e os fãs viram aos poucos o seu fim chegando, e em Abril de 1999 o seu fim oficial. A partir de então Richard Ashcroft seguiu com carreira-solo e Simon Tong foi integrado ao Blur. Peter Salisbury tocou com Richard em sua carreira solo, enquanto Simon Jones e Nick McCabe prosseguiram na música com projetos próprios, também de muita qualidade. Em 26 de junho de 2007, a volta da banda foi anunciada por Jo Whiley na BBC Radio 1. Um novo álbum foi lançado em 2008, após a turnê da volta, iniciada em novembro de 2007. A turnê começou em Glasgow em 2 de novembro e incluiu apresentações na “The Glasgow Academy”, “The Empress Ballroom” e “London Roundhouse”. Em um anúncio a banda afirmou voltar “pelo prazer da música”. No ano seguinte, antes do lançamento de “Forth”, a banda foi o maior sucesso no festival de Glastonbury, em um show histórico, que ficará para sempre gravado na memória dos fãs. Já o quarto CD de músicas inéditas teve como singles “Love Is Noise” e “Rather Be”, coincidentemente duas músicas mais puxadas para o estilo da carreira solo de Ashcroft (o qual é praticamente o único a aparecer no clipe de “Rather Be”). Na turnê de divulgação do álbum, os atritos voltaram a ocorrer, com McCabe e Jones acusando Ashcroft de estrelismo, bem como de ter usado a banda para alavancar sua carreira solo. Em abril de 2009, praticamente 10 meses depois do lançamento do 4º disco da banda, Forth, muito elogiado pela crítica e pelos fãs, Nick McCabe guitarrista da banda anunciou o seu termino. [fOnte: wikipedia]

The Verve (originally Verve) was formed in Wigan, England, in 1989, having as members Richard Ashcroft (vocals / guitar), Nick McCabe (guitar), Simon Jones (bass) and Peter Salisbury (drums). Although the band was formed in 1989, only in 1992 was released his first work, entitled simply 'Verve EP ", an album that does not come in time to Brazil. Shortly thereafter, in 1993 is released "A Storm in Heaven", especially the singles "Blue" and "Slide Away". At the same time, at that time, found in another band that tours would also explode later, that was the Oasis. At that time, Richard Ashcroft and Noel Gallagher were quite intimate, rendering later in honor of Richard Ashcroft the song "Cast in Shadow" album "(What's the Story) Morning Glory?" Oasis. However, Richard dedicated the song "A Northern Soul" Gallagher older. In 1995, the album is released "Northern Soul", highlighting success and much larger than the previous releases, with the singles the songs "This Is Music", "On Your Own" and "History". On this album, the group had changed its name to "The Verve", due to a court case in which he lost the right to use the name "Verve" for a German label. Despite the high quality of the album, at this point the BritPop style had become very strong and popular worldwide, and a "fight" between Blur and Oasis drew upon himself much of the media attention, which unfortunately made the musical quality album of the Verve was overshadowed by the bands they called more attention by the tabloids than for music. Only in 1997, The Verve would meet its peak (and the beginning of its end). "Urban Hymns" was an album with remarkable violins in various songs and the height of the band. This year, the band added another guitarist Simon Tong. The song "Bitter Sweet Symphony" represented all the turmoil experienced by the band. Accused by Mick Jagger of plagiarizing one "sample" and the words "Bitter Sweet Symphony" the band ended up losing in court every right to her creation, then getting Mick Jagger the "royaltes" regarding the use and performance of the music. Had as "singles" yet the songs "The Drugs Do not Work", "Lucky Man" and "Sonnet". Worn by infighting and by its own success, the band and the fans saw gradually his end coming, and in April 1999 its official end. From then followed with Richard Ashcroft solo-career and Simon Tong was integrated with Blur. Peter Salisbury played with Richard on his solo career, while Simon Jones and Nick McCabe continued in music with their own projects, also of high quality. On June 26, 2007, the return of the band was announced by Jo Whiley on BBC Radio 1. A new album was released in 2008 after the tour of the back, started in November 2007. The tour began in Glasgow on November 2 and included presentations on "The Glasgow Academy," "The Empress Ballroom" and "London Roundhouse". In a statement the band said back "by the music pleasure." The following year, before the release of "Forth", the band was the most successful at the Glastonbury festival in a historic show, that will be forever etched in the memory of fans. The fourth CD of new songs had the singles "Love Is Noise" and "Rather Be", coincidentally two songs more drawn to the style of the soil Ashcroft career (which is pretty much the only one to appear in the clip "Rather Be" ). In the album promotional tour, the friction reoccurred with McCabe and Jones accusing Ashcroft of stardom and of having used the band to leverage his solo career. In April 2009, almost 10 months after the release of the 4th disc of the band, Forth, highly praised by critics and fans, Nick McCabe guitarist announced its end. [source: Wikipedia]

Total Time: 47 min