Métrica

19 de dezembro de 2021

JAMES COTTON - Deep In The Blues


BLUES
1996
Bitrate: 256 kbps 
[cd quality]+

Total Time: 58 min

DENNIS COFFEY - A Sweet Taste Of Sin


FUNK
1978
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 36 min

FORGOTTEN TALES - All The Sinners


POWER METAL
2004
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 52 min

GERALDO AZEVEDO - For All - Para Todos


MPB
[Popular Brazilian Music]
1982
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 36 min

FRINGE - Monatomic Gold (EP)


DRUM AND BASS
2018
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 11 min

THE REBEL KIND - Girls with Guitars 3


Rock 'N' Roll
2014
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 61 min

CHICLETE COM BANANA - Santo Protetor


AXÉ MUSIC
2001
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 46 min


RANGER - Speed & Violence


SPEED METAL
2016
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 37 min

TROND HAUGMARK - A Tribute to My Funny Valentine


JAZZ
2020
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 36 min


CHRISTIAN MCBRIDE - Live At The Village Vanguard


JAZZ
2000
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 69 min

MUNDO TOSCO - Mundo Tosco


ROCK
2005
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 50 min

MORAES MOREIRA - A Revolta dos Ritmos


MPB
[Popular Brazilian Music]
2012
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 44 min

MICK ABRAHAMS - Cat Squirrel Blues


BLUES
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 103 min

18 de dezembro de 2021

THE DELTA RIGGS - Active Galactic [EP]


REGGAE
2020
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 27 min



TIM MAIA - O Melhor de Tim Maia


SOUL MUSIC
1985
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Sebastião Rodrigues "Tim" Maia foi um cantor, compositor, maestro, produtor musical, instrumentista e empresário brasileiro, responsável pela introdução do estilo soul na música popular brasileira e reconhecido como um dos maiores ícones da música no Brasil. Suas músicas eram marcadas pela rouquidão de sua voz, sempre grave e carregada, conquistando grande vendagem e consagrando muitos sucessos. Nasceu e cresceu na cidade do Rio de Janeiro, onde, durante a juventude, conviveu com Jorge Ben Jor e Erasmo Carlos. Em 1957, fundou o grupo The Sputniks, no qual cantou junto a Roberto Carlos. Em 1959, emigrou para os Estados Unidos, onde teve seus primeiros contatos com o soul, vindo a ser preso e deportado por roubo e porte de drogas. Em 1970, gravou seu primeiro disco, intitulado Tim Maia, que, rapidamente, tornou-se um sucesso com músicas como "Azul da Cor do Mar" e "Primavera". Nos três anos seguintes, lançou vários discos homônimos, fazendo sucesso com canções como "Não Quero Dinheiro (Só Quero Amar)" e "Gostava Tanto de Você". De julho de 1974 a 25 de setembro de 1975, aderiu à doutrina filosófico-religiosa conhecida como Cultura Racional, lançando, nesse período, dois discos, com destaque para "Que Beleza" e "O Caminho do Bem".[4][5] Desiludiu-se com a doutrina e voltou ao seu estilo de música anterior, lançando sucessos como "Descobridor dos Sete Mares" e "Me Dê Motivo". Muitas de suas músicas foram gravadas sob a editora Seroma e a gravadora Vitória Régia Discos, sendo um dos primeiros artistas independentes do Brasil. Ganhou o apelido de "síndico do Brasil" de seu amigo Jorge Ben Jor na música W/Brasil. Na década de 1990, diversos problemas assolaram a vida do cantor: problemas com as Organizações Globo e a saúde precária, devido ao uso constante de drogas ilícitas e ao agravamento de seu grau de obesidade. Sem condições de realizar uma apresentação no Teatro Municipal de Niterói, saiu em uma ambulância e, após duas paradas cardiorrespiratórias, faleceu em 15 de março de 1998. É amplo seu legado à história da música brasileira, e sua obra veio a influenciar diversos artistas, como seu sobrinho Ed Motta e seu filho Léo Maia (também cantores). A revista Rolling Stone Brasil classificou Tim Maia como o maior cantor brasileiro de todos os tempos, e também como o 9º maior artista da música brasileira. [Fonte: wikipedia]

Sebastião Rodrigues "Tim" Maia was a singer, songwriter, conductor, musical producer, instrumentalist and Brazilian entrepreneur, responsible for the introduction of the soul style in Brazilian popular music and recognized as one of the greatest icons of music in Brazil. His songs were marked by the hoarseness of his voice, always serious and loaded, conquering great bandage and consecrating many successes. He was born and raised in the city of Rio de Janeiro, where, during his youth, he lived with Jorge Ben Jor and Erasmo Carlos. In 1957, he founded the group The Sputniks, in which he sang with Roberto Carlos. In 1959, he emigrated to the United States, where he had his first contacts with soul, being arrested and deported by robbery and possession of drugs. In 1970, he recorded his first album, titled Tim Maia, which quickly became a hit with songs like "Sea Blue" and "Spring." Over the next three years, he released several self-titled albums, making success with songs like "Não Quero Dinheiro (Just Want to Love)" and "I Liked You So Much". From July 1974 to September 25, 1975, he adhered to the philosophical-religious doctrine known as Rational Culture, launching, during this period, two albums, with emphasis on "Que Beleza" and "O Caminho do Bem" [5]. ] He disillusioned himself with the doctrine and returned to his earlier style of music, casting hits like "Discoverer of the Seven Seas" and "Give Me Motive." Many of his songs were recorded under the Seroma label and Vitoria Régia Discos label, being one of the first independent artists in Brazil. He earned the nickname "Síndico do Brasil" from his friend Jorge Ben Jor in music W / Brasil. In the 1990s, several problems plagued the singer's life: problems with Globo Organizations and poor health due to the constant use of illicit drugs and the worsening of his degree of obesity. Unable to make a presentation at the Municipal Theater of Niterói, he left in an ambulance and, after two cardiorespiratory arrest, died on March 15, 1998. His legacy to the history of Brazilian music is broad, and his work came to influence several artists, like his nephew Ed Motta and his son Léo Maia (also singers). Rolling Stone magazine ranked Tim Maia as the greatest Brazilian singer of all time, and also as the 9th largest Brazilian music artist. [Source: wikipedia]

Total Time: 46 min

DJ FEIO - Rave XXXPerience II


DANCE
2002
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 79 min

JAMELÃO - Minhas Andanças


SAMBA
1993
Bitrate: 256 kbps 
[Cd Quality]+

Nasceu no bairro de São Cristóvão e passou a maior parte da juventude no Engenho Novo, para onde se mudou com seus pais. Lá, começou a trabalhar, para ajudar no sustento da família - seu pai havia se separado de sua mãe. Levado por um amigo músico, conheceu a Estação Primeira de Mangueira e se apaixonou pela escola de samba. Ganhou o apelido de Jamelão na época em que se apresentava em gafieiras da capital fluminense. Começou ainda jovem, tocando tamborim na bateria da Mangueira e depois se tornou um dos principais intérpretes da escola. Passou para o cavaquinho e depois conseguiu trabalhos no rádio e em boates. Foi "corista" do cantor Francisco Alves e, numa noite, assumiu o lugar dele para cantar uma música de Herivelto Martins. A consagração veio como cantor de samba. Sua primeira gravadora foi a Odeon. Depois, trabalhou para a Companhia Brasileira de Discos, Philips e mais tarde para a Continental, onde gravou a maioria de seus álbuns, para a RGE e depois para a Som Livre. Entre seus sucessos, estão "Fechei a Porta" (Sebastião Motta/ Ferreira dos Santos), "Leviana" (Zé Kéti), "Folha Morta" (Ary Barroso), "Não Põe a Mão" (P.S. Mutt/ A. Canegal/ B. Moreira), "Matriz ou Filial" (Lúcio Cardim), "Exaltação à Mangueira" (Enéas Brites/ Aluisio da Costa), "Eu Agora Sou Feliz" (com Mestre Gato), "O Samba É Bom Assim" (Norival Reis/ Helio Nascimento) e "Quem Samba Fica" (com Tião Motorista). De 1949 até 2006, Jamelão foi intérprete de samba-enredo na Mangueira, sendo voz principal a partir de 1952, quando sucedeu Xangô da Mangueira. Em janeiro de 2001, recebeu a medalha da Ordem do Mérito Cultural, entregue pelo então presidente Fernando Henrique Cardoso. Diabético e hipertenso, Jamelão teve problemas pulmonares e, desde 2006, sofreu dois derrames. Morreu às 4hs do dia 14 de junho de 2008, aos 95 anos, na Casa de Saúde Pinheiro Machado, em sua cidade natal, por falência múltipla dos órgãos. O enterro foi no Cemitério São Francisco Xavier, no bairro do Caju, no Rio de Janeiro. [Fonte: wikipedia]

Born in São Cristóvão and spent most of the youth in Engenho Novo, where he moved with his parents. There, he began working to help support the family - his father had been separated from his mother. Led by a musician friend, met the Mangueira and fell in love with samba school. He won the Jamelão nickname at the time was presented in dance halls of the state capital. He began at a young age, playing tambourine on drums of Mangueira and later became one of the main school performers. He went to the cavaquinho and then managed to work on the radio and in nightclubs. Was "showgirl" singer Francisco Alves and one night, took his place to sing a herivelto martins music. The consecration came as a samba singer. His first record was the Odeon. He then worked for Companhia Brasileira de Discos, Philips and later to the mainland, where he recorded most of their albums for RGE and then to Som Livre. Among its successes are "closed the door" (Sebastian Motta / Ferreira dos Santos), "lightly" (Ze Keti), "Folha Morta" (Ary Barroso), "Do not Put Hand" (PS Mutt / A. Canegal / B. Moreira), "Matrix or branch" (Lucius Cardim), "Exaltation the hose" (Aeneas Brites / Aluisio da Costa), "I am Now Happy" (with Master Cat), "Samba is Good So" (Norival Reis / Helio Nascimento) and "Who Samba It" (with Tiao Driver). From 1949 until 2006, it was Jamelão samba-plot in Mangueira interpreter, with lead vocals from 1952, when he succeeded Shango hose. In January 2001, he received the medal of the Order of Cultural Merit, presented by President Fernando Henrique Cardoso. Diabetic and hypertensive, Jamelão had lung problems, and since 2006, suffered two strokes. He died at 4hs on 14 June 2008, at age 95, the House Health Pinheiro Machado, in his hometown, by multiple organ failure. Burial was in St. Francis Xavier Cemetery, in the Chestnut neighborhood in Rio de Janeiro. [Source: Wikipedia]

Total Time: 38 min

THE BUZZCOCKS - Time's Up


PUNK ROCK
1977
Bitrate: 256 kbps 
[cd quality]+

Total Time: 29 min

THE YOUNG FRESH FELLOWS - The Men Who Loved Music


ROCK
1987
Bitrate: 256 kbps
cd quality]+

Total Time: 55 min

MARTINHO DA VILA - Maravilha de Cenário [Recomendado]


SAMBA
1990
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Sambista de Vila Isabel (apesar de ter nascido no interior do estado do Rio), começou a carreira no III Festival de Música da TV Record, em 1967, concorrendo com a música "Menina Moça", e repetindo a experiência em 68 e 69. Nesse último ano saiu o primeiro disco, "Martinho da Vila", com os explosivos partidos-altos "Casa de Bamba" e "O Pequeno Burguês" e os sambas-enredo em estilo compactado "Iaiá do Cais Dourado" e "Carnaval de Ilusões", que alterariam o formato tradicional. Sua fama ampliou-se em 1974 com "Canta, Canta, Minha Gente", disco que incluía o samba "Disritmia", muito executada pelas rádios. Em 1981, voltado para o público que busca um repertório mais romântico, gravou o disco "Sentimentos", com a faixa "Ex-amor". No ano de 1988 a Vila Isabel foi a campeã com o samba-enredo "Kizomba, Festa da Raça", escrita por Martinho. No mesmo ano lança o disco "Festa da Raça" pela CBS e no ano seguinte explode como o samba "Dancei", popularizado pela novela "Tieta", da TV Globo. "Tá Delícia, Tá Gostoso", de 1995, é um novo marco na carreira do compositor, com mais de um milhão de cópias vendidas, e os sucessos "Mulheres" (Toninho Gerais), "Cuca Maluca" (Garcia do Salgueiro), "Devagar, Devagarinho" (Eraldo Divagar) e a faixa-título. Em 1997 abriu um bar em Vila Isabel, o Butiquim do Martinho, que se tornou ponto de encontro de sambistas. No ano seguinte o lançamento de "3.0 Turbinado Ao Vivo", pela Sony, fez uma recapitulação de sua carreira, incluindo antigos sucessos ("Quem É do Mar Não Enjoa", "Vem Chegando, Chega Mais", "Casa de Bamba", "Canta, Canta Minha Gente") e clássicos do samba ("Batuque na Cozinha, de João da Baiana; "Pelo Telefone", de Donga e Mauro de Almeida). Com suas enormes vendagens, Martinho quebrou o tabu dos sambistas que precisavam de vozes intermediárias para chegar à massa. Outros grandes êxitos são "Assim Não É Brinquedo", "Oi Compadre", "Por que Dinheiro", "Meu Laiaraiá", "Segure Tudo", "Balança Povo", "Você Não Passa de uma Mulher", "Na Aba", Sonho de um Sonho", "Cresci no Morro", "Onde o Brasil Aprendeu a Liberdade". Em 1999 lançou o CD "O Pai da Alegria". O cantor lança “Voz e Coração” em 2002, apresentando um repertório com os mais diversos estilos, de moda de viola a samba-enredo, que juntou um time de craques para arranjar as músicas: Cristóvão Bastos, Leandro Braga, Maurcio Carrilho, Paulo Moura e outros. Em 2003, Martinho da Vila grava “Conexões”, disco onde o sambista de Vila Isabel recria seus sucessos cantando trechos das músicas em francês. Essa turnê transforma-se no ano seguinte no CD “Conexões Ao Vivo” e no primeiro DVD do sambista, com o mesmo título. Martinho viveu experiência semelhante em 2005 com o CD “Brasilatinidade”. No início do ano veio o disco de estúdio, que trazia sambas e ritmos de países com língua originária do latim, como o fado português e a salsa espanhola. Poucos meses depois, o cantor lançou a versão de “Brasilatinidade” em CD ao vivo e em DVD. [Fonte: cliquemusic]

Vila Isabel samba dancer (despite being born in the state of Rio), began his career at III Music Festival TV Record, in 1967, competing with the song "Girl Girl", and repeating the experiment at 68 and 69. in the latter year came the first album, "Martinho da Vila", with high-explosives parties "House of Bamba" and "the Little Bourgeois" and samba-style plot in compressed "Missy Pier Gold" and "Carnival of Illusions "that would change the traditional format. His fame was extended in 1974 with "Canta, Canta, Minha Gente", an album that included the samba "dysrhythmia", performed by the very radios. In 1981, facing the audience you want a more romantic repertoire, recorded "Feelings" album, with the track "Ex-love." In 1988 the Vila Isabel was the champion with the samba "Kizomba, Festival Race", written by Martin. In the same year launched the "Feast of the Race" on CBS disk and the following year explodes as Samba "Danced", popularized by the novel "Tieta" TV Globo. "Yeah Yummy, Yummy Okay," 1995 is a new milestone in the career of composer, with over one million copies sold, and the hits "Women" (General Toninho), "Cuca Maluca" (Garcia Willow) "Slowly, Slowly" (Eraldo Rambling) and the title track. In 1997 he opened a bar in Vila Isabel, the Butiquim of Martin, who became a meeting point for samba. In the year following the release of "3.0 Turbocharged Live" by Sony, did a recap of his career, including old hits ("Who Is It Sickens Sea", "Comes Coming, Come Over", "House of Bamba" "Sing, Sing My People") and classic samba ("Batuque in the kitchen, John of Bahia."; By Phone ", Donga and Mauro de Almeida) With its huge bandages, Martin broke the taboo of samba dancers who needed middle voices to reach the mass. Others are big hits "So You Do not Toy", "Hi Compadre", "Why Money", "My Laiaraiá", "Hold Everything", "Scale People," "You Do not Pass a woman "," In Aba, "Dream a Dream", "I grew up in Morro", "Where the Brazil learned to Freedom." In 1999 released the CD "The Father of Joy". The singer releases "Heart and Voice" in 2002, presenting a repertoire with varied styles, fashion violates the samba, which joined a team of superstars to arrange the songs: Cristovao Bastos, Leandro Braga, Maurcio Carrilho, Paulo Moura and others. In 2003, Martinho da Vila writes "Connections" disk where the Vila Isabel samba recreates their successes singing snippets of songs in French. This tour becomes the next year on the CD "Connections Live" and the first DVD of the samba with the same title. Martin lived a similar experience in 2005 with the CD "Brasilatinidade". Earlier this year came the studio album, which featured samba rhythms and countries with language originating from Latin, such as Spanish and Portuguese fado salsa. A few months later, the singer released version of "Brasilatinidade" live CD and DVD. [Source: ABM]

Total Time: 34 min

SWAMP BLUES - The Greatest Swamp Blues


SWAMP BLUES
2015
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 73 min

CHARLES WRIGHT - Express Yourself


SOUL MUSIC
1970
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 42 min

DJ LUMIS - Hypothetical Questions and Rhetorical Conversations


ELECTRONIC
2006
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 41 min

17 de dezembro de 2021

LEADEN FUMES - Abandon Ship


DOOM METAL
2020
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 42 min

HYLDON - Nossa História De Amor


MPB 
[Popular Brazilian Music]
1977
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Um dos grandes representantes da soul music brasileira (ao lado de Tim Maia e Cassiano), o cantor, violonista e compositor baiano Hyldon tocou com os Diagonais (de Cassiano), Wilson Simonal,Erasmo Carlos, Tony Tornado e Tim Maia (de quem foi parceiro) e produziu discos de Jerry Adriani, Erasmo Carlos e Odair José. Teve seu primeiro e maior sucesso em 1975, com a balada “Na Rua, na Chuva, na Fazenda”, título de seu primeiro disco, que ainda estourou “Na Sombra de uma Árvore” e “As Dores do Mundo”. Gravou “Deus, a Natureza e o Amor” em 1976, metade com o grupo Azymuth e a outra parte com o o Grupo Senzala que logo se tornaria a Banda Black Rio,Continuou gravando seus discos mas por não abrir mão da independencia artística ,batia de frente com as gravadoras passando a gravar muito espaçadamente. Hyldon voltou à luz nos anos 90 através do interesse de bandas como o Kid Abelha, que regravou “Na Chuva,na chuva ,na fazenda” e do Jota Quest, que fez o mesmo com “As Dores do Mundo”. Teve músicas incluídas em várias novelas e principalmente músicas em grandes filmes da virada do nosso cinema,Cidade de Deus e Divã(Na rua ,na chuva ,na fazenda)As dores do mundo(O homem do ano) Homem pássaro(Carandirú) Antonia(Na sombra de uma árvore)Durval Filmes(A fim de voltar c/Tim Maia).Cantores e cantoras de vários segmentos gravaram e continum gravando sua música,Jorge Aragão,Sandra de Sá,Marisa Monte,Ivete Sangalo, Lenine,Tim Maia ,Kid Abelha,MV Bill etc…[Fonte: cliquemusic]

One of the great representatives of Brazilian soul music (next to Tim Maia and Cassiano to), the singer, guitarist and composer from Bahia Hyldon touched with diagonals (Cassian), Simonal, Erasmo Carlos, and Tony Tornado Tim Maia (who was partner) and produced records by Jerry Adriani, Erasmo Carlos and Odair José had his first major success in 1975 with the ballad "in the Street in Rain on the Farm", the title of his first album, which still broke "In Shadow a Tree "and" the Sorrows of the World ". Recorded "God, Nature and Love" in 1976, with half the group Azymuth and the other part with the the Slaves Group would soon become Banda Black Rio, continued recording their albums but not sacrificing artistic independence, was beating going ahead with the recording labels very sparingly. Hyldon came to light in the 90s through the interest of bands like Kid Rock, who re-recorded "In Rain, in the rain, on the farm" and Jota Quest, who did the same with "The Sorrows of the World". Had songs included on several novels and songs mainly in big films from the turn of our film, City of God and Armchairs (On the street, in the rain, on the farm) The pains of the world (The Man of the Year) Male bird (Carandirú) Antonia (in the shadow of a tree) Durval Movies (in order to get back w / Tim Maia). Singers and singers from various segments recorded and recording your music continuum, Jorge Aragon, Sandra de Sá, Marisa Monte, Ivete Sangalo, Lenin, Tim Maia, Kid Rock, MV Bill etc ... [Source: ABM]

Total Time: 34 min