Métrica

7 de agosto de 2021

JAMES PHILLIP WUEST - Mystery Of Love


BLUES ROCK
2002
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 68 min

ACID - Age


HARD ROCK
1978
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 37 min


CHILLY GONZALES - Chambers


CLASSICAL
2015
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 39 min

NANÁ VASCONCELOS - Chegada


INSTRUMENTAL
2005
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Juvenal de Holanda Vasconcelos, mais conhecido como Naná Vasconcelos foi foi um músico percurssionista brasileiro. Eleito oito vezes o melhor percussionista do mundo pela revista americana Down Beat (votação feita pelos críticos musicais da revista) e ganhador de oito prêmios Grammy (brasileiro com mais prêmio Grammy), era considerado uma autoridade mundial em percussão. Dotado de uma curiosidade intensa, indo da música erudita do brasileiro Villa-Lobos ao roqueiro Jimi Hendrix, Naná aprendeu a tocar praticamente todos os instrumentos de percussão, embora nos anos 60 tenha se especializado no berimbau. O primeiro contato com instrumentos de percussão se deu cedo, aos 7 ou 8 anos, quando Naná foi admitido pelo próprio pai para tocar bongô e maracas em um conjunto do Recife. Assim, ainda na infância, aprendeu a tocar sozinho, usando os penicos e as panelas de casa. Precoce, aos 12 anos já se apresentava com seu pai numa banda marcial em bares e participava de grupos de maracatu locais. Aprendeu primeiro a tocar bateria para então tocar berimbau. Em 1967 mudou-se para o Rio de Janeiro onde gravou dois LPs com Milton Nascimento. No ano seguinte, junto com Geraldo Azevedo, viajou para São Paulo para participar do Quarteto Livre, que acompanhou Geraldo Vandré no III Festival Internacional da Canção. No início da década de 1970, formou o Trio do Bagaço, com Nélson Angelo e Maurício Maestro, apresentando-se, com o grupo, no México, a convite de Luis Eça. Foi nesta mesma época que Gato Barbieri, saxofonista argentino, o convidou para fazer parte do seu grupo, ajudando o percussionista a ganhar projeção internacional, começando uma longa carreira fora do Brasil. Com o músico argentino, ele se apresentou em Nova York e Europa, com destaque para o festival de Montreaux, na Suíça, onde o percussionista encantou público e crítica. Sua discografia é tão extensa quanto os projetos ligados à música nos quais ele esteve envolvido. Ele atuou como percussionista ao lado de diversos artistas internacionais como B. B. King, Jean-Luc Ponty, David Byrne, Jon Hassell, Egberto Gismonti, Pat Metheny, Evelyn Glennie e Jan Garbarek. Formou, entre os anos de 1978 e 1982, ao lado de Don Cherry e Collin Walcott, o trio de jazz CoDoNa, com o qual lançou 3 álbuns, num estilo musical definido como world jazz. Em 1981, tocou no Woodstock Jazz Festival, em comemoração ao décimo aniversário do Creative Music Studio. Em 1998, Vasconcelos contribuiu com a música "Luz de Candeeiro" para o álbum Onda Sonora: Red Hot + Lisbon, compilação beneficente em prol do combate à AIDS, produzida pela Red Hot Organization. Em 2013, o músico fez a trilha sonora da animação O Menino e o Mundo, que concorreu ao Oscar de melhor filme de animação em 2016. Em 2015, Naná lançou um projeto com o cantor Zeca Baleiro e Paulo Lepetit chamado "Projeto Café no Bule". Naná Vasconcelos ganhou, por oito anos consecutivos (1983-1990), o prêmio de Melhor Percussionista do Ano da conceituada revista Down Beat, considerada a "bíblia do jazz". Com uma forte ligação com a cultura popular, nos seus últimos 15 anos de vida, Naná abriu o Carnaval do Recife, acompanhado pelo cortejo de nações de maracatu. Em julho de 2015, noticiou-se que Naná estava com um câncer de pulmão. Após o diagnóstico, Naná iniciou o tratamento e manteve-se em atividade. Em setembro de 2015, logo após iniciar as sessões de quimioterapia, gravou um vídeo recitando poesias e divulgou pelas redes sociais. No dia 29 de fevereiro de 2016, um dia depois de sentir-se mal após uma apresentação realizada em Salvador, Naná foi internado. Na manhã do dia 9 de março de 2016, Naná Vasconcelos veio a falecer, aos 71 anos de idade, após uma parada respiratória em decorrência de complicações da doença.[1] No dia de sua morte, o estado de Pernambuco declarou luto oficial de três dias em memória do artista. O jornalista Ben-Hur Demeneck, assim descreveu o legado de Naná: "Naná Vasconcelos conseguiu fazer do berimbau um instrumento solista, tanto em grupos de jazz quanto em orquestras eruditas. A sua trajetória musical pode encher páginas com as ocorrências nominais de suas conquistas globais. No entanto, para comentar sua musicalidade, nenhuma delas compete com a perturbadora capacidade de arrancar o público de sua realidade mais imediata e de atarantar os críticos com sua variedade de timbres. (...) Além de sua carreira individual de compositor e instrumentista, Naná Vasconcelos é admirado por suas parcerias, trilhas sonoras de cinema, produção musical, liderança em eventos musicais e em projetos sociais. Um artista incansável, uma combinação afinada entre ética e estética."

Juvenal de Holanda Vasconcelos, known as Nana Vasconcelos was was a Brazilian percussionist musician. Elected eight times the best percussionist in the world by American magazine Down Beat (vote made by the music critics of the magazine) and winner of eight Grammys (Brazilian over Grammy Award), it was considered a world authority on percussion. Endowed with an intense curiosity, ranging from Brazilian classical music Villa-Lobos to rocker Jimi Hendrix, Nana learned to play almost all percussion instruments, although in the 60s has specialized in berimbau. The first contact with percussion instruments gave up early at 7 or 8 years, when Nana was admitted by own father to play bongos and maracas in a set of Recife. Thus, even in childhood, he learned to play alone, using bedpans and home cookware. Early, at age 12 he was already performing with his father in a marching band in bars and attending local maracatu groups. First learned to play the drums and then play berimbau. In 1967 he moved to Rio de Janeiro where he recorded two LPs with Milton Nascimento. The following year, together with Geraldo Azevedo, traveled to Sao Paulo to participate in the Free Quartet, who accompanied Geraldo Vandre the III International Song Festival. In the early 1970s, he formed the Trio Bagasse, with Nélson Angelo and Maurício Maestro, performing with the group in Mexico at the invitation of Luis Eca. It was at this same time that Gato Barbieri, Argentine saxophonist, invited him to be part of your group, helping the percussionist to win international recognition, beginning a long career outside Brazil. With the Argentine musician, he performed in New York and Europe, especially the Montreaux Festival in Switzerland, where the percussionist charmed audiences and critics. His discography is as extensive as the projects related to music in which he was involved. He served as a percussionist adjacent to several international artists such as B. B. King, Jean-Luc Ponty, David Byrne, Jon Hassell, Egberto Gismonti, Pat Metheny, Evelyn Glennie and Jan Garbarek. Formed between the years 1978 and 1982, next to Don Cherry and Collin Walcott, jazz trio Codona, with which he released three albums in a defined musical style as jazz world. In 1981, he played at Woodstock Jazz Festival, commemorating the tenth anniversary of the Creative Music Studio. In 1998, Vasconcelos contributed the "lamp light" music for the album Sound Wave: Red Hot + Lisbon, charity compilation in support of the fight against AIDS, produced by the Red Hot Organization. In 2013, the musician made the soundtrack of the animation The Boy and the World, which ran for the best animated film Oscar in 2016. In 2015, Nana has launched a project with singer Zeca Baleiro and Paul Lepetit called "Project Cafe in Bule ". Nana Vasconcelos won for eight consecutive years (1983-1990), the award for Best prestigious magazine Down Beat Percussionist of the Year, considered the "bible of jazz." With a strong connection to popular culture in its past 15 years, Nana opened the Carnival of Recife, accompanied by retinue of maracatu nations. In July 2015, it was reported that Nana was with a lung cancer. After diagnosis, Nana started treatment and remained active. In September 2015, soon after starting the chemotherapy sessions, recorded a video reciting poetry and disseminated through social networks. On February 29, 2016, a day after feeling bad after a presentation held in Salvador, Nana was hospitalized. On the morning of March 9, 2016, Nana Vasconcelos died at 71 years old after a respiratory arrest due to complications of the disease. [1] On the day of his death, the state of Pernambuco declared official mourning for three days in memory of the artist. Journalist Ben-Hur Demeneck, described the legacy of Naná:. "Nana Vasconcelos managed to make the berimbau one solo instrument, both in jazz groups as in classical orchestras His musical trajectory can fill pages with the nominal occurrences of their global conquests . However, to comment on his musicality, neither competes with the disturbing ability to boot the audience of his most immediate reality and gravel critics with its variety of timbres. (...) in addition to their individual career composer and instrumentalist , Nana Vasconcelos is admired for its partnerships, soundtracks of movies, music production, leadership in musical events and social projects. a tireless artist, a finely tuned combination of ethics and aesthetics. "

Total Time: 50 min

ACE OF BASE - Happy Nation


POP MUSIC
1993
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

A história do Ace Of Base teve início quando os três irmãos Jonas, Jenny e Linn Berggren formaram uma banda chamada “Tech Noir”. Logo Jonas conheceu o Ulf Ekberg e juntos começaram a compor e produzir músicas, criando assim o Ace Of Base, uma das maiores bandas pop de todos os tempos. Após gravar uma fita demo, onde entre outras estava “All That She Wants”, eles foram para Stockholm procurar pelas grandes Gravadoras. Nenhuma delas se mostrou interessada (Jonas ainda se lembra de alguém falando que as músicas eram “Obvias demais, simples demais”) O próximo passo foi Copenhagen, onde a Mega Records imediatamente viu que eles tinham potencial e adorou o estilo pop-reggae das músicas. O primeiro single do Ace Of Base “Wheel Of Fortune”, seguido então pelo conhecidissimo hit “All That She Wants”. “The Sign” e “Don’t Turn Around” também se tornaram sucessos internacionais. A banda primeiramente teve sucesso na Dinamarca, depois Alemanha, o resto da Europa, Ásia, antes de conquistar a América. No total, o primeiro album deles, chamado “Happy Nation/The Sign”, vendeu 23 milhões de cópias e mantém a marca de “Album de Estréia Mais Vendido” no Guiness Book, além de alcançar vários Awards, como 6 WMA, 3 Billboard Awards, 3 America Music Awards, vários Grammy Awards da Europa e duas nomeações ao Grammy Americano! Isso pra mencionar uns poucos! [Fonte: wikipedia]

The story of Ace Of Base began when the three Jonas, Jenny and Linn Berggren brothers formed a band called "Tech Noir". Logo Jonas Ulf Ekberg met together and began writing and producing music, thus creating the Ace Of Base, one of the biggest pop bands of all time. After recording a demo tape, which among others was "All That She Wants", they were looking to Stockholm by big record labels. None of them showed interest (Jonas still remember someone saying that the songs were "too obvious, too simple") The next step was Copenhagen, where Mega Records immediately saw that they had potential and loved the style pop-reggae songs . The first single from Ace Of Base "Wheel Of Fortune", then followed by well recognized hit "All That She Wants". "The Sign" and "Do not Turn Around" also became international hits. The band first had success in Denmark after Germany, the rest of Europe, Asia, before conquering America. In total, their first album, called "Happy Nation / The Sign," sold 23 million copies and remains the brand of "Highest Selling Album Air" in the Guinness Book, besides achieving several awards, such as WMA 6, 3 Billboard Awards, 3 America Music Awards, several Grammy Awards and two European American Grammy nominations! That to name a few! [Source: wikipedia]

Total Time: 50 min


ABHORRENT - Caution Strong Irritant


DEATH METAL
2001
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 43 min


6 de agosto de 2021

JUVENILE - Rejuvenation


RAP
2012
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 51 min

MEW - Visuals


PROGRESSIVE ROCK
2017
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 51 min

JAMMIL - Contato


AXÉ MUSIC
1998
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Jammil E Uma Noites é uma banda brasileira de axé, samba reggae e mpb. Formada em 1994, na Bahia, Brasil. O grupo é formado por Leví Fernandes. Começaram com Tuca Fernandes como cantor principal com uma banda cover de Bob Marley, UB40, Tim Maia, Jorge Ben Jor e de outros artistas que admiravam. Em 1997 receberam um convite do selo inglês EMI Music para a gravação de um disco. Foi quando decidiram batizar o grupo com o nome de “Jammil E Uma Noites” e começaram, de fato, uma carreira profissional. De lá pra cá gravaram dois discos pela EMI, dois pela extinta Abril Music, um pela semi-independente Atração, dois independentes e dois Som Livre, em parceria com a Bahia Cinema e Vídeo e a TPM Music, selo da banda. O Jammil e Uma Noites foi a primeira banda baiana a gravar um DVD, o que aconteceu em 2002. Em seguida, veio o CD e DVD Praieiro Ao Vivo, lançado em 2005, registro de um show na casa paulista DirecTV Music Hall, atual Citibank Hall e de um show acústico realizado na Costa do Sauípe, Bahia. [Fonte: lastfm]

Jammil And One Nights is a Brazilian band axé, samba reggae and MPB. Formed in 1994 in Bahia, Brazil. The group is formed by Levi Fernandes. Began with Tuca Fernandes as principal with a cover band Bob Marley, UB40, Tim Maia, Jorge Ben Jor and other artists who admired singer. In 1997 received an invitation from the English label EMI Music for recording a disc. It was when they decided to name the group with the name "Jammil And One Nights" and began, in fact, a professional career. Since then recorded two albums by EMI April Music extinct two by a semi-independent Attraction by two independent and two Som Livre, in partnership with Bahia Film and Video and Music PMS, seal band. The Jammil Nights Bahia was the first band to record a DVD, which happened in 2002. Then came the CD and DVD silversmith Live, released in 2005, recording a show in São Paulo home DirecTV Music Hall, current Citibank Hall and performed an acoustic show in Costa do Sauipe, Bahia. [Source: lastfm]

Total Time: 45 min

SIMPLE PLAN - Simple Plan


POP PUNK
2008
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 44 min

MIKKIM - Crossroads


REGGAE
2010
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 66 min

JEFF LORBER - Bop


JAZZ
2015
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 50 min

KENNEDY - Sur Ecoute


RAP
2012
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 72 min

LUCKY PETERSON - July 28th 2014 [Live in Marciac]


BLUES
2014
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 79 min

ROBERTO RIBEIRO - Fala Meu Povo!


SAMBA
1980
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 39 min

LOGGINS & MESSINA - Sittin' In


FOLK
1971
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 46 min

CRADLE OF FILTH - Vempire Or Dark Faerytales In Phallustein


BLACK METAL
1996
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 37 min

ZECA BALEIRO - Lado Z


MPB
[Popular Brazilian Music]
2007
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 60 min

CULTURE BEAT - Serenity


EURODANCE
1993
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 64 min

CYPRESS HILL - IV


HIP HOP
1998
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Cypress Hill é um grupo de hip-hop latino formado em South Gate, região metropolitana de Los Angeles, Califórnia. Era originalmente chamado de DVX, mas o nome foi mudado após a saída de Mellow Man Ace em 1988. Foi também o primeiro grupo de hip hop latino a obter disco de platina. O disco de maior sucesso foi "Los grandes exitos en espanhol", os grandes sucessos cantados em espanhol. Eles venderam aproximadamente 18 milhões de álbuns no mundo todo e são mais conhecidos pelos três primeiros álbuns. As letras de suas canções costumam falar sobre a legalização do consumo da maconha. [Fonte: wikipedia]

Cypress Hill is a group of Latin hip-hop formed in South Gate, metropolitan Los Angeles, California. It was originally called DVX, but the name was changed after Mellow Man Ace output in 1988 was also the first Latino hip hop group to get platinum. The most successful album was "Los grandes exitos en Spanish," big hits sung in Spanish. They sold approximately 18 million albums worldwide and are known more for their first three albums. The lyrics of his songs often talk about the legalization of marijuana use. [Source: wikipedia]

Total Time: 73 min

CIDADE NEGRA - Perto de Deus


REGGAE
2004
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 55 min

CODE OF SILENCE - Dark Skies Over Babylon


HEAVY METAL
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 73 min

NE-YO - R.E.D.


RHYTHM AND BLUES
2012
Bitrate: 256 kbps
[Cd Quality]+

Total Time: 68 min

CHICO QUEIROGA - Pálpebras


MPB
[Brazilian Popular Music]
1997
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Nasceu na zona norte do Rio de Janeiro. Ainda criança, transferiu-se para a cidade de Aracaju (Sergipe). No início dos anos de 1980, começou a estudar violão no Conservatório de Música de Sergipe. Recebeu os títulos de Cidadão Aracajuano e Sergipano pela Assembléia Legislativa de Sergipe e pela Câmara Municipal de Aracaju, respectivamente. Em 1982, classificou "Madrugada" entre as primeiras colocadas no Fsmpb - "Festival Sergipano de Música Popular Brasileira", realizado em Aracaju, numa promoção da TV Sergipe, canal 4, retransmissora da Rede Globo de Televisão. No ano seguinte, participou do "Festival Universitário da Canção", em Blumenau, Santa Catarina. No ano de 1984 ganhou o prêmio de "Melhor Intérprete" com a música "Fim de primavera", classificada também entre as quatro primeiras no "Festival Estudantil Novo Canto", promovido pela Fundação Estadual de Cultura. No ano seguinte, na reedição do festival, classificou entre as quatro finalistas outra composição de sua autoria "Trem do destino". Em 1988, participou ao lado das cantoras sergipanas Joésia Ramos e Amorosa, na Sala Funarte Sidney Miller, no Rio de Janeiro, do "Projeto Pixingão", seletiva nacional para o "Projeto Pixinguinha". Sendo escolhido para representar o Estado de Sergipe no Projeto Pixinguinha, no ano seguinte, juntamente com Biafra, apresentou-se no Teatro Nélson Rodrigues, no Rio de Janeiro, em Foz de Iguaçu (RS), Florianópolis, Blumenau e Cascavel (SC). No ano de 1990, lançou pela gravadora Polydisc o LP "Cor de laranja". O disco, com distribuição nacional pela gravadora CBS, teve show de lançamento em outubro do mesmo ano na Casa de Espetáculo August's, em Aracaju, com a participação especial de Xangai. Transferiu-se para Salvador, em 1992, onde no mesmo ano recebeu indicações para o prêmio Troféu Caymmi, na categoria show, por seu espetáculo "Cor de laranja", respectivamente: "Melhor Produção", 'Melhor Composição" pela música "Desculpe o modo", ganhando o prêmio de "Melhor Intérprete", disputando com nomes consagrados da música baiana, como Ivete Sangalo, Daniela Mercury, Andréa Daltro e Dionorina. No anos seguintes, fez temporadas em casas noturnas e teatros no Rio de Janeiro: Jazzmania, Teatro do Sesc da Tijuca, Espaço Cultural Pescadas na Ilha do Governador e casas noturnas da cidade de Saquarema. Logo depois, gravou em São Paulo seu segundo disco: "Pálpebras". Neste CD, incluiu de sua autoria "Minha maior vontade", "Acompanhando o sol" e a faixa-título "Pálpebras", contando com a participação de músicos reconhecidos como Sizão Machado, Luiz Meira e Roberto Lazarinni. Em 1998, juntamente com Antônio Rogério, lançou o CD "Chiko Queiroga & Antônio Rogério ao vivo". Neste disco, gravado em outubro no Teatro Atheneu, em Aracaju, ambos interpretaram composições próprias: "Transbrasileiro", "Desculpe o modo", "Chuva de verão", "Fim de primavera" e "A mestiça", todas de autoria de Chiko Queiroga, e ainda "Riacho", em parceria com Antônio Rogério. Em 1999, ainda fazendo dupla com Antônio Rogério, a convite de Willian Lennon, diretor do Center For International Students And Scholars - Tulane University de New Orleans, estado da Lousiana, EUA, a dupla apresentou-se no "Festival de Inverno" promovido pela universidade. Neste mesmo ano, a dupla fez shows em escolas públicas, casas de espetáculos e emissoras de FMs local. Em 2000, a dupla voltou aos EUA para se apresentar no "JazzFest de New Orleans - Lousiana", representando o Brasil junto a grandes nomes do jazz. No ano de 2001, através de novo convite, apresentaram-se na nova edição do festival, que neste ano fez homenagem a Louis Armstrong. Neste mesmo ano, em parceria com Antônio Rogério, lançou pelo selo Guitarra Brasileira o CD "Folia de São João". Em 2005, com Nelson Sargento, participou do "Projeto Pixinguinha" apresentando-se em várias cidades do país. Neste mesmo ano, ao lado de Luiz Melodia, Tim Maia, Renato Piau, Armandinho, Rubens Cardoso, Perinho Santana e Fabio Solon, entre outros, participou em dupla com Antônio Rogério da coletânea "Balaio atemporal", na qual interpretaram "Palavra de honra". [Fonte: dicionariocravoalbin]

Born in the north of Rio de Janeiro. As a child, he moved to the city of Aracaju (Sergipe). In the early 1980s, he began studying guitar at the Sergipe Conservatory of Music. He received the title of Citizen Aracajuano and Sergipe by the Legislative Assembly of Sergipe and by the city of Aracaju, respectively. In 1982, classified "Dawn" among the first placed in Fsmpb - "Sergipe Festival of Brazilian Popular Music" held in Aracaju, Sergipe promoted by the TV, channel 4, relay the Globo Television Network. The following year, he attended the "University Song Festival" in Blumenau, Santa Catarina. In 1984 he won the award for "Best Singer" with the song "Spring End" also ranked among the top four in the "Student Festival New Song", sponsored by the State Foundation of Culture. The following year, the festival reissue, ranked among the four finalists another composition of his own "destiny Train". In 1988, he participated next to the Sergipe singers Joésia Ramos and Amorosa, in Room Funarte Sidney Miller, in Rio de Janeiro, the "Pixingão Project" national selective for "Pixinguinha Project". Being chosen to represent the State of Sergipe in Pixinguinha Project, the following year, along with Biafra, performed at the Teatro Nelson Rodrigues, in Rio de Janeiro, in Foz do Iguaçu (RS), Florianópolis, Blumenau and Cascavel (SC). In 1990, he launched by Polydisc label the LP "orange color". The album, with national distribution by the CBS label, had release show in October of the same year in August Show's house in Aracaju, with the special participation of Shanghai. He moved to Salvador in 1992, where in the same year was nominated for the Trophy Caymmi prize in show category for his show "orange color", respectively, "Best Production", "Best Composition" for the song "Sorry the mode ", winning the award for" Best Singer ", competing with established names of Bahian music, such as Ivete Sangalo, Daniela Mercury, Andrea Daltro and Dionorina In the following years, he seasons in nightclubs and theaters in Rio de Janeiro:. Jazzmania, . Teatro SESC Tijuca, Cultural Whiting on Governor's Island and nightclubs in the city of Saquarema Soon after, recorded in São Paulo their second album, "Eyelids" In this CD, comprised of his own "My greatest wish", ". Following the sun "and the title track" eyelids ", with the participation of renowned musicians like Sizão Machado, Luiz Meira and Roberto Lazarinni. In 1998, along with Antonio Rogerio, released the CD" Chiko Queiroga & Antonio Rogerio live " . On this album, recorded in October at the Teatro Atheneu in Aracaju, both interpreted own compositions: "Transbrasileiro", "Sorry the way", "Summer Rain," "Spring End" and "The mestizo," all written by Chiko Queiroga, and also "Stream", in partnership with Antonio Rogerio. In 1999, still making duo with Antonio Rogerio at the invitation of William Lennon, director of the Center For International Students And Scholars - Tulane University in New Orleans, state of Louisiana, USA, the duo performed in the "Winter Festival" sponsored by university. That same year, the duo toured in public schools, concert halls and broadcast local FMs. In 2000, the duo returned to the US to perform at the "JazzFest in New Orleans - Louisiana", representing Brazil at the jazz greats. In 2001, through new invitation, presented in the new edition of the festival, which this year paid homage to Louis Armstrong. That same year, in partnership with Antonio Rogerio, launched by Brazilian Guitar seal the CD "Festival of St. John." In 2005, Nelson Sargento, participated in the "Pixinguinha Project" performing in cities across the country. That same year, along with Luiz Melodia, Tim Maia, the Renato Piau, Armandinho, Rubens Cardoso, Perinho Santana and Fabio Solon, among others, participated in duo with Antonio Rogerio collection of "timeless Balaio" in which interpreted "Word of honor ". [Source: dicionariocravoalbin]

Total Time: 39 min

ZAKES BANTWINI - Love, Light and Music


HOUSE
2013
Bitrate: 256 kbps 
[cd quality]+

Total Time: 64 min