Métrica

15 de julho de 2021

UNCLE TOM - Uncle Tom


PUNK ROCK
1999
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 52 min

SHAGGY - Lucky Day


SOUL MUSIC
2002
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 56 min

QUATERMASS - Quatermass


PROGRESSIVE ROCK
1970
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 74 min

RUTHIE FOSTER - Promise Of A Brand New Day


BLUES
2014
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 44 min

SUCHAS - Recycling


HARDCORE
1992
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 38 min

SEU JORGE - Acústico - MTV


MPB
[Popular Brazilian Music]
2005
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 78 min

PAULINA RUBIO - El Tiempo Es Oro


POP MUSIC
1995
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 92 min

RICHIE SPICE - Universal


REGGAE
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 74 min

RACCOONIES - Raccoonies


BLUES
2015
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 46 min

USKARAVELHO - Novas Idéias


ROCK NACIONAL
2007
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 34 min

14 de julho de 2021

OVERKILL - Killbox 13 [Recommended]


THRASH METAL
2003
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 51 min

JAKUB RENE KOSIK - Secret Life


TECHNO
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 72 min

JACK PENATE - Matinee


INDIE
2007
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 42 min

KID RAMOS - Two Hands One Heart


BLUES
1995
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 57 min

KING AYISOBA - 1000 Can Die


WORLD MUSIC
2017
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 44 min

JÓIAS DA MÚSICA - Volume 07


CLASSICAL
1994
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 63 min

QUEENS OF THE STONE AGE - Queens of the Stone Age


STONER ROCK
1998
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 47 min

KELLY WILLIS - What I Deserve


COUNTRY MUSIC
1999
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 50 min

FORRÓ CHAMA CHUVA - Forró Chama Chuva


FORRÓ
2001
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 41 min

VULTURE INDUSTRIES - The Tower


PROGRESSIVE ROCK
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 63 min

SEASICK MAMA - Dead Like Money


ALTERNATIVE
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 29 min

JOEY GREEN - Lo 5


COUNTRY MUSIC
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 45 min

KINTO SOL - Hecho In Mexico


RAP
2003
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 68 min

JACK OWENS - Blues At Home 8


BLUES
2013
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Owens nasceu L. F. Nelson. Seu pai, que tinha o sobrenome de Owens, abandonou sua família quando Jack tinha 5 ou 6 anos de idade. Depois desse tempo, ele foi criado pela família Owens com seu avô materno, o pai de oito filhos. Embora muito jovem, Owens aprendeu alguns acordes no violão de seu pai e um tio. Ele também aprendeu a tocar o fife, o violino e o piano enquanto ainda era criança, mas seu instrumento escolhido era o violão. Owens não procurou se tornar um artista profissional. Seu amigo, Skip James, tinha saído de casa e viajou até encontrar um agente de talentos e uma gravadora assinar um contrato, mas Owens preferiu permanecer em casa, vendendo licor e executando apenas na sua varanda. Ele não foi gravado até o reavivamento do blues da década de 1960, tendo sido redescoberto em 1966 pelo musicólogo David Evans, que foi levado a conhecer Owens, tanto pelo Skip James quanto pelo Cornelius Bright. Evans observou que, enquanto James e Owens tinham muitos elementos em comum e um som peculiar a essa região, denominada Escola Bentonia, também havia fortes diferenças na entrega de Owens. James, Owens, Bukka White e outros da área compartilharam um estilo e repertório de guitarra particular usando o ajuste de D-menor aberto (DADFAD). Owens, porém, experimentou várias outras afinações, que parecem ter sido próprias. Ele tocava violão e cantava, usando o pedal para o ritmo da maneira de alguns outros cantores no Delta do Mississippi, como John Lee Hooker. James usou falseto em seu canto e se acostumara a cantar silenciosamente para sessões de gravação, mas Owens cantou grosseiramente em sua voz de canto habitual e alto o suficiente para que pessoas em uma festa ouvissem enquanto dançavam. Evans, ansioso por encontrar um pedaço de história em Owens, fez gravações dele cantando, que foram incluídas no primeiro álbum de gravação de Owens, Goin 'Up the Country, no mesmo ano, e em It Must Have Been the Devil (com Bud Spires) Em 1970. Owens fez outras gravações (algumas de Alan Lomax) nas décadas de 1960 e 1970. Owens viajou o circuito do festival de música nos Estados Unidos e na Europa nas últimas décadas de sua vida, muitas vezes acompanhado em harmônica por seu amigo Bud Spires. Uma dessas apresentações foi com Spires em homenagem a Chess Records em 1994 no Long Beach Blues Festival, juntamente com Jeff Healey, Hubert Sumlin, Buddy Guy, Staple Singers e Robert Cray's, entre outros, em Long Beach, Califórnia.Owens morreu na cidade de Yazoo, Mississippi, em 1997, aos 92 anos. [Fonte: wikipedia].

Owens was born L. F. Nelson. His father, who had the surname of Owens, abandoned his family when Jack was 5 or 6 years old. After that time, he was raised by the Owens family with his maternal grandfather, the father of eight children. Although very young, Owens learned some chords on the guitar of his father and an uncle. He also learned to play fife, violin and piano while still a child, but his chosen instrument was the guitar. Owens did not seek to become a professional artist. His friend, Skip James, had left home and traveled until he found a talent agent and record company signing a contract, but Owens preferred to stay home, sell liquor and run only on his balcony. It was not recorded until the revival of the blues of the 1960s, having been rediscovered in 1966 by musicologist David Evans, who was brought to meet Owens, both Skip James and Cornelius Bright. Evans noted that while James and Owens had many elements in common and a peculiar sound to this region, called the Bentonia School, there were also strong differences in Owens' delivery. James, Owens, Bukka White and others from the area shared a particular guitar style and repertoire using the D-Minor Open setting (DADFAD). Owens, however, experimented with several other refinements, which seem to have been his own. He played guitar and sang, using the pedal for the rhythm of the way some other singers in the Mississippi Delta, like John Lee Hooker. James used falsetto in his corner and had grown accustomed to singing quietly for recording sessions, but Owens sang coarsely in his usual corner voice loud enough for people at a party to hear while they danced. Evans, eager to find a piece of history in Owens, made recordings of him singing, which were included in Owens 'first recording album, Goin' Up the Country, the same year, and It Must Have Been the Devil (with Bud Spiers ) In 1970. Owens made other recordings (some of Alan Lomax) in the 1960s and 1970s. Owens traveled the circuit of the music festival in the United States and Europe in the last decades of his life, often accompanied in harmonica by his friend Bud Spires. One of these performances was with Spiers in honor of Chess Records in 1994 at the Long Beach Blues Festival, along with Jeff Healey, Hubert Sumlin, Buddy Guy, Staple Singers and Robert Cray's among others in Long Beach, California.Owens died in the city of Yazoo, Mississippi, in 1997, at age 92. [Source: wikipedia]

Total Time: 76 min

JAMES BLOOD ULMER - Playes The Music Of Ornette Coleman


JAZZ
1996
Bitrate: 256 kbps 
[cd quality]+

Total Time: 55 min