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14 de julho de 2021
JACK OWENS - Blues At Home 8
BLUES
2013
Bitrate: 256 kbps
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Owens nasceu L. F. Nelson. Seu pai, que tinha o sobrenome de Owens, abandonou sua família quando Jack tinha 5 ou 6 anos de idade. Depois desse tempo, ele foi criado pela família Owens com seu avô materno, o pai de oito filhos. Embora muito jovem, Owens aprendeu alguns acordes no violão de seu pai e um tio. Ele também aprendeu a tocar o fife, o violino e o piano enquanto ainda era criança, mas seu instrumento escolhido era o violão. Owens não procurou se tornar um artista profissional. Seu amigo, Skip James, tinha saído de casa e viajou até encontrar um agente de talentos e uma gravadora assinar um contrato, mas Owens preferiu permanecer em casa, vendendo licor e executando apenas na sua varanda. Ele não foi gravado até o reavivamento do blues da década de 1960, tendo sido redescoberto em 1966 pelo musicólogo David Evans, que foi levado a conhecer Owens, tanto pelo Skip James quanto pelo Cornelius Bright. Evans observou que, enquanto James e Owens tinham muitos elementos em comum e um som peculiar a essa região, denominada Escola Bentonia, também havia fortes diferenças na entrega de Owens. James, Owens, Bukka White e outros da área compartilharam um estilo e repertório de guitarra particular usando o ajuste de D-menor aberto (DADFAD). Owens, porém, experimentou várias outras afinações, que parecem ter sido próprias. Ele tocava violão e cantava, usando o pedal para o ritmo da maneira de alguns outros cantores no Delta do Mississippi, como John Lee Hooker. James usou falseto em seu canto e se acostumara a cantar silenciosamente para sessões de gravação, mas Owens cantou grosseiramente em sua voz de canto habitual e alto o suficiente para que pessoas em uma festa ouvissem enquanto dançavam. Evans, ansioso por encontrar um pedaço de história em Owens, fez gravações dele cantando, que foram incluídas no primeiro álbum de gravação de Owens, Goin 'Up the Country, no mesmo ano, e em It Must Have Been the Devil (com Bud Spires) Em 1970. Owens fez outras gravações (algumas de Alan Lomax) nas décadas de 1960 e 1970. Owens viajou o circuito do festival de música nos Estados Unidos e na Europa nas últimas décadas de sua vida, muitas vezes acompanhado em harmônica por seu amigo Bud Spires. Uma dessas apresentações foi com Spires em homenagem a Chess Records em 1994 no Long Beach Blues Festival, juntamente com Jeff Healey, Hubert Sumlin, Buddy Guy, Staple Singers e Robert Cray's, entre outros, em Long Beach, Califórnia.Owens morreu na cidade de Yazoo, Mississippi, em 1997, aos 92 anos. [Fonte: wikipedia].
Owens was born L. F. Nelson. His father, who had the surname of Owens, abandoned his family when Jack was 5 or 6 years old. After that time, he was raised by the Owens family with his maternal grandfather, the father of eight children. Although very young, Owens learned some chords on the guitar of his father and an uncle. He also learned to play fife, violin and piano while still a child, but his chosen instrument was the guitar. Owens did not seek to become a professional artist. His friend, Skip James, had left home and traveled until he found a talent agent and record company signing a contract, but Owens preferred to stay home, sell liquor and run only on his balcony. It was not recorded until the revival of the blues of the 1960s, having been rediscovered in 1966 by musicologist David Evans, who was brought to meet Owens, both Skip James and Cornelius Bright. Evans noted that while James and Owens had many elements in common and a peculiar sound to this region, called the Bentonia School, there were also strong differences in Owens' delivery. James, Owens, Bukka White and others from the area shared a particular guitar style and repertoire using the D-Minor Open setting (DADFAD). Owens, however, experimented with several other refinements, which seem to have been his own. He played guitar and sang, using the pedal for the rhythm of the way some other singers in the Mississippi Delta, like John Lee Hooker. James used falsetto in his corner and had grown accustomed to singing quietly for recording sessions, but Owens sang coarsely in his usual corner voice loud enough for people at a party to hear while they danced. Evans, eager to find a piece of history in Owens, made recordings of him singing, which were included in Owens 'first recording album, Goin' Up the Country, the same year, and It Must Have Been the Devil (with Bud Spiers ) In 1970. Owens made other recordings (some of Alan Lomax) in the 1960s and 1970s. Owens traveled the circuit of the music festival in the United States and Europe in the last decades of his life, often accompanied in harmonica by his friend Bud Spires. One of these performances was with Spiers in honor of Chess Records in 1994 at the Long Beach Blues Festival, along with Jeff Healey, Hubert Sumlin, Buddy Guy, Staple Singers and Robert Cray's among others in Long Beach, California.Owens died in the city of Yazoo, Mississippi, in 1997, at age 92. [Source: wikipedia]
Total Time: 76 min
MANU CHAO - La Radiolina
ALTERNATIVE
2007
Bitrate: 256 kbps
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Bitrate: 256 kbps
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Manu Chao, cujo nome completo é Jose-Manuel Thomas Arthur Chao é um músico francês. Algumas vezes usou o pseudônimo Oscar Tramor. Seu pai é um conhecido escritor galego, Ramón Chao. Manu cresceu bilíngue, influenciado pela crescente cena punk que se desenvolvia na França. Na adolescência, chegou a tocar em algumas formações, incluindo o grupo rockabilly Hot Pants, que foi bem recebido pela crítica, mas não teve muita repercussão. Manu Chao ao vivo em Gijón, AsturiasApós desistir do Hot Pants, Manu montou o Mano Negra, uma banda eclética com influências de música francesa, espanhola, além da forte presença do punk via The Clash. O nome é uma homenagem a uma organização anarquista que operava na Espanha na época. O primeiro single do Mano Negra foi Mala Vida, e seu grande sucesso na França rendeu ao grupo um contrato com a gravadora Virgin. Em 1992, o Mano Negra fez uma turnê pela América Latina. Mas não foi uma turnê comum: os integrantes da banda viajavam de barco, ao lado de atores e de um circo, tocando em cidades portuárias ao longo de toda a costa do continente. Um dos momentos mais marcantes aconteceu no Rio de Janeiro, durante a convenção mundial Eco 92: na Praça dos Arcos da Lapa, o Mano Negra fez um show que contou com a participação de Jello Biafra, da banda estadunidense Dead Kennedys. Em 1995, o Mano Negra mudou-se para a Espanha, onde Manu montou um projeto paralelo, o Radio Bemba Sound System, junto com outros integrantes. Essa mistura causou atritos internos, o que levou ao fim do Mano Negra. Sem banda, Manu voltou para a América do Sul e passou os anos que se seguiram viajando com seu violão e gravando apenas ocasionalmente, sem compromisso. O resultado musical de suas viagens, o disco Clandestino, foi lançado em 1998. A repercussão inicial foi tímida, mas Clandestino acabou sendo um grande sucesso na França e na América Latina (em especial no Brasil), apesar de suas letras serem uma mistura de inglês, francês, espanhol, galego e português. Músicas como Desaparecido e a faixa-título tocaram nas rádios brasileiras e tiveram ótima repercussão. Em 2000, Manu Chao participou do Free Jazz Festival, fazendo shows bem-sucedidos e presenciados, no Rio de Janeiro, por Caetano Veloso e vários artistas brasileiros. Em junho de 2001, o cantor lançou seu segundo disco, Proxima Estacion: Esperanza, com mais influências de música caribenha. Em 2005, gravou a música Soledad Cidadão, numa participação especial para Os Paralamas do Sucesso. Para além disso, Chao gravou o tema Me Llaman Calle, tema esse que é a música principal do filme `Princesas´. [Fonte: wikipedia]
Manu Chao, whose full name is Jose-Manuel Thomas Arthur Chao is a French musician. Sometimes he used the pseudonym Oscar Tramor. His father is a well-known Galician writer Ramón Chao. Manu grew bilingual, influenced by the growing scene punk that was developing in France. As a teenager, he came to play in some formations, including the rockabilly group Hot Pants, which was well received by critics but did not have much impact. Manu Chao live in Gijón, AsturiasApós give up the Hot Pants, Manu assembled the Mano Negra, an eclectic band with French music of influences, Spanish, beyond the strong presence of punk via The Clash. The name is a tribute to an anarchist organization that operated in Spain at the time. The first single from Mano Negra was Mala Vida, and its great success in France earned the group a contract with Virgin Records. In 1992, Mano Negra made a tour of Latin America. But was not a common tour: the band members boat they traveled, next to of actors and of a circus, playing in port cities along entire coast of the continent. One of most striking moments happened in Rio de Janeiro, during the world convention Eco 92: in the Square of da Lapa Arcos, the Mano Negra made a show that featured the participation of Jello Biafra, of the US band Dead Kennedys. In 1995, the Mano Negra moved-to Spain, where Manu rode a side project, the Radio Bemba Sound System, along with other members. This mixture caused internal frictions, what led to the end of the Black Mano. Without band, Manu returned to South America and spent the years that followed traveling with his guitar and recording only occasionally, without commitment. The musical result of his travels, the Clandestino disk, was released in 1998. The initial repercussion was shy, but Clandestino ended up being a great success in France and in Latin America (especially in Brazil), despite of his lyrics be a mixture of english, French, Spanish, Galician and Portuguese. Songs like Desaparecido and the title track touched in Brazilian radios and had great repercussion. In 2000, Manu Chao participated in the Free Jazz Festival, doing successful shows and witnessed, in Rio de Janeiro, by Caetano Veloso and several Brazilian artists. In June 2001, the singer released their second disk, Proxima Estacion: Esperanza, with more influences of Caribbean music. In 2005, recorded the song Soledad Citizen, in a special participation for The Paralamas do Sucesso. In addition, Chao recorded the theme Me llaman Calle, this theme which is the main song of the film `Princesas'. [Source: wikipedia]
Total Time: 51 min
JOHN ANDREW PARKS - John Andrew Parks
COUNTRY MUSIC
1990
Bitrate 256 kbps
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Bitrate 256 kbps
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John Andrew Parks nasceu em Dallas, Texas. Ele pegou sua primeira guitarra quando tinha três anos e começou a se apresentar na primeira série. Ele formou sua primeira banda na Jr. High School e ja estava tocava o circuito da boate local, aos treze anos. Logo no início, ele desenvolveu um ávido interesse na composição, e teve sua primeira música gravada por uma banda local como um estudante de segundo ano na escola. Aos dezessete anos, depois de uma turnê em Michigan e Indiana, ele se mudou para Los Angeles; e aos dezoito anos, assinou o seu primeiro contrato de gravação. Durante seu príodo no rancho ele aprendeu a arte de produção recorde, e trabalhou com muitas das lendas na comunidade de Nova Iorque, como a música Marianne Faithful, Dick Wagner (de Alice Cooper fama), e Mike Appel (o gerente conhecida por Bruce Springsteen). Ele e Appel produziu o disco inovador "Planet Texas", escrito por John Andrew e, mais tarde, gravado como uma única por Kenny Rogers para o qual John Andrew foi premiado com um disco de ouro. "Planet Texas" cunhou um termo que em breve iria ser emprestado pelo grande sucesso "Planet Hollywood" cadeia de restaurantes. Depois de gravar com Appel, John Andrew assinou com a Capitol Records. PelaCapitol lançou seu primeiro álbum auto-intitulado, produzido por John Andrew, John Boylan e Jerry Crutchfield, e veio a aclamação da crítica. A comunidade de música continua a anunciar o seu som e estilo único. Jim Fogelsong, a Lifetime Achievement vencedor do Grammy, comentou: "A influência de John Andrew Parks 'será sentida para as próximas décadas." [Fonte: johnandrewparks.com]
John Andrew Parks was born in Dallas, Texas. He picked up his first guitar when he was three and began performing in first grade. He formed his first band in Jr. High School and was already playing the circuit of the local club, at thirteen. Early on, he developed an avid interest in the composition, and was first recorded music by a local band as a sophomore in high school. At seventeen, after a tour in Michigan and Indiana, he moved to Los Angeles; and at eighteen, signed his first recording contract. During his príodo on the ranch he learned the art of record production, and worked with many of the legends in the community of New York, as the music Marianne Faithful, Dick Wagner (Alice Cooper fame), and Mike Appel (the manager known for Bruce Springsteen ). He and Appel produced the groundbreaking album "Planet Texas," written by John Andrew and later recorded as a single by Kenny Rogers for which John Andrew was awarded a gold disc. "Planet Texas" coined a term that would soon be borrowed by the great success "Planet Hollywood" restaurant chain. After recording with Appel, John Andrew signed with Capitol Records. PelaCapitol released their first self-titled album, produced by John Andrew, John Boylan and Jerry Crutchfield, and came to critical acclaim. The music community continues to advertise your sound and unique style. Jim Fogelsong, a Lifetime Achievement Grammy Award winner, commented: "The influence of John Andrew Parks' will be felt for decades to come." [Source: johnandrewparks.com]
Total Time: 45 min
13 de julho de 2021
EMMERSON NOGUEIRA - Versão Acústica 3
ACOUSTIC
2003
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+
Bitrate 256 kbps
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Mineiro, residente em São João Nepomuceno, nasceu em Belo Horizonte quando seus pais estavam morando na capital. Voltou para São João Nepomuceno com poucos dias de vida, naturalizando-se são-joanense. Músico desde a adolescência, participou de vários festivais em parceria com compositores de sua então cidade e região, vencendo muitos deles, com destaque para duas edições do Canta Minas, promovido pela Rede Globo Minas, em 1994 com a música "Mar de Mariana" de Pedro Paulo Mendes2 , e em 1995 com a música "Fim de Todas Canções" de própria autoria3 . Em 2000, mudou-se para o Rio de Janeiro e assinou contrato com a editora Sony Music Publishing para trabalhar, inicialmente, como compositor. Em 2001, Emmerson Nogueira lançou seu primeiro CD pela gravadora Sony Music com o projeto Versão Acústica. O primeiro CD contou com releituras de artistas consagrados do Rock Internacional, como Supertramp, Pink Floyd, The Police, Eric Clapton e Joe Cocker, e atingiu a vendagem de mais de 100.000 cópias em alguns meses após o lançamento. Seguiu em frente com o projeto e lançou, até o ano de 2010, outros nove CD's e também dois DVD's pela Sony Music, todos contemplados com Disco de Ouro e alguns também com Disco de Platina. Em 2008, Emmerson construiu o Estúdio Versão Acústica, e em 2012, em parceria com a Sony Music Brasil, criou o Selo Versão Acústica. [Fonte: wikipedia]
Miner, residing at St. John Nepomuk, was born in Belo Horizonte when his parents were living in the capital. Returned to St. John Nepomuk with few days of life, whether they are naturalized-joanense. Musician since his teens, participated in several festivals in partnership with composers of his then the city and region, winning many of them, especially two editions of Sing Minas Gerais promoted by Globo, in 1994 with the song "Seaside Mariana" of Peter Paul Mendes2, and in 1995 with the song "End of All Songs" from autoria3 own. In 2000, he moved to Rio de Janeiro and signed with Sony Music Publishing editor to work initially as a composer. In 2001, Emmerson Nogueira released his first CD by the label Sony Music with Acoustic Version project. The first CD featured reinterpretations of established artists Rock International, as Supertramp, Pink Floyd, The Police, Eric Clapton, and Joe Cocker, and reached the bandage over 100,000 copies in a few months after launch. Went ahead with the project and launched by the year 2010, nine other CD's and DVD's are also two by Sony Music, all awarded Gold Record and some also with Platinum Disc. In 2008, Emmerson built the Studio Acoustic Version, and in 2012, in partnership with Sony Music Brazil, created the Seal Acoustic Version. [Source: wikipedia]
Miner, residing at St. John Nepomuk, was born in Belo Horizonte when his parents were living in the capital. Returned to St. John Nepomuk with few days of life, whether they are naturalized-joanense. Musician since his teens, participated in several festivals in partnership with composers of his then the city and region, winning many of them, especially two editions of Sing Minas Gerais promoted by Globo, in 1994 with the song "Seaside Mariana" of Peter Paul Mendes2, and in 1995 with the song "End of All Songs" from autoria3 own. In 2000, he moved to Rio de Janeiro and signed with Sony Music Publishing editor to work initially as a composer. In 2001, Emmerson Nogueira released his first CD by the label Sony Music with Acoustic Version project. The first CD featured reinterpretations of established artists Rock International, as Supertramp, Pink Floyd, The Police, Eric Clapton, and Joe Cocker, and reached the bandage over 100,000 copies in a few months after launch. Went ahead with the project and launched by the year 2010, nine other CD's and DVD's are also two by Sony Music, all awarded Gold Record and some also with Platinum Disc. In 2008, Emmerson built the Studio Acoustic Version, and in 2012, in partnership with Sony Music Brazil, created the Seal Acoustic Version. [Source: wikipedia]
Total Time: 65 min
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