Métrica

13 de novembro de 2020

ALFÂNDEGA - Hits [1988-2004]


ROCK NACIONAL
2004
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Alfândega é a banda cuja sonoridade vai do soft ao hard,confeccionada com vigor poético e formação clássica de rock’nroll : guitarra,baixo e bateria. As letras de suas músicas expressam esse fazer poético e falam das diversas matizes do sentimento que existe no dia-a-dia de seus componentes: amor,esperança,indignação,etc. Daí o nome da banda,Alfândega , o lugar por onde passam os fatos cotidianos e os sentimentos por eles gerados que são percebidos e transformados em produtos musicais. A história do Alfândega tem início no final de 1988, quando Carlos Henrique,estudante de arquitetura e Rômulo Tavares,estudante de educação artística conheceram-se na Escola de Música da UFRN.Além de arquitetura, Carlos também estudava violino e Rômulo violão. Como tinham objetivos musicais em comum resolveram formar a banda.Para a bateria foi convidado Pedro Queiroga, também estudante de Educação Artística.Em seguida, foram convidados Arthur Winston,estudante do curso de Física para a guitarra-solo e Gileno José de Engenharia Elétrica para o baixo. Gileno que hoje ensina no CEFET de Mossoró não permaneceu na banda, mas participou de uma fase marcante dela. A influência do rock nacional e internacional dos anos 80 foi muito forte no primeiro momento da banda. Grupos que cantavam utopias sociais e rock de protesto como U2, THE POLICE, MIDNIGHT OIL,BAUHAUS,BEATLES,PARALAMAS DO SUCESSO e artistas como Caetano Veloso entre outros eram interpretados dentro da ótica Alfandegária. Mas foi a vocação para a música autoral o que pautou os primeiros ensaios e os caminhos a serem percorridos pela banda. No princípio, as parcerias se davam basicamente entre Carlos e Rômulo,além deles comporem isoladamente também. Ainda na primeira fase que vai até 94, a banda tocou com Chico Science e Mundo Livre num show em Recife, abriu shows para o Biquine Cavadão e Engenheiros do Hawai; fez shows autorais no Palácio dos Esportes e no Teatro Alberto Maranhão ,em Caicó e em Campina Grande. De 95 ao ano 2000 a Alfândega esteve parado.Em 2001 Carlos Henrique reuniu alguns amigos músicos e fez uma apresentação no festival MADA, anunciando o retorno da banda que se daria em breve. No mesmo ano a formação original retomou os ensaios e selecionou 14 músicas para serem gravadas. Foi com o apoio da Lei Municipal de incentivo à cultura que o CD foi gravado, tendo a participação do Coral Madrigal da UFRN, da cantora portuguesa Ana Barbara Baptista, da cantora israelense Meira Asher e dos músicos Eri Araújo (trompete),Franklin Nogvaes (teclados),Marco França (piano e teclados) e Jorge Lima (direção,percussão e efeitos) . Este CD inclusive foi indicado ao prêmio HANGAR nas categorias melhor CD e melhor letrista. [Fonte: musicotecapotiguar]

Customs is the band whose sound goes from soft to hard, made with poetic force and classical training rock'nroll: guitar, bass and drums. The lyrics of his songs express this poetic and speak to the various shades of feeling that exists in the day-to-day components: love, hope, anger, etc. Hence the name of the band, Customs, the place through which the daily facts and feelings generated by them that are perceived and transformed into musical products. The history of the Customs begins at the end of 1988 when Carlos Henrique, architecture student and Romulo Tavares, art education student met at the Music School of Architecture UFRN.Além, Carlos also studied violin and guitar Romulo. As they had in common musical goals they formed the banda.Para the battery was invited Pedro Queiroga also Artística.Em Education student then were asked Arthur Winston, Physics course student for solo-guitar and José Gileno of Electrical Engineering for bass. Gileno who now teaches in Mossoro CEFET did not stay in the band, but participated in a remarkable phase of it. The influence of national and international rock of the 80s was very strong in the first time the band. Groups that sang social utopias and protest rock like U2, THE POLICE, MIDNIGHT OIL, BAUHAUS, BEATLES, SUCCESS mudguards and artists like Caetano Veloso and others were interpreted within the optical Customs. But it was the vocation for music copyright which guided the first trials and the routes to be followed by the band. In the beginning, the partnerships gave basically between Charles and Romulus beside them compose alone too. Still in the first phase that goes up to 94, the band played with Chico Science and the Free World in a show in Recife, he opened for the Biquine Cavadão and Hawai Engineers; made picture shows the Palace of Sports and Theatre Alberto Maranhão in Caico and Campina Grande. 95 to 2000 Customs was parado.Em 2001 Carlos Henrique met some musicians friends and made a presentation at MADA festival, heralding the return of the band that would take place soon. In the same year the original training resumed rehearsals and selected 14 songs to be recorded. It was with the support of the Municipal Law to encourage culture that the CD was recorded, with the participation of the Choir Madrigal UFRN, the Portuguese singer Ana Bárbara Baptista, Israeli singer Meira Asher and musicians Eri Araújo (trumpet), Franklin Nogvaes ( keyboards), Marco France (piano and keyboards) and Jorge Lima (direction, percussion and effects). This CD was even nominated HANGAR award in best CD and best lyricist. [Source: musicotecapotiguar]

Total Time: 57 min

ALLHELLUJA - Inferno Museum


METAL
2004
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Em maio de 2005, foi publicado o primeiro LP da banda, intitulado Inferno Museum de 10 faixas, pela gravadora Scarlet Records. Anteriormente, graças à primeira demo da banda, também foi contatado pela gravadora Roadrunner Records. O álbum recebeu elogios de todos as principais revistas da área e a banda é comparada a bandas como: Entombed, Down, Unsane, Raging Speedhorn, Gluecifer e até Black Sabbath. Em setembro de 2006 ele foi lançado o segundo álbum intitulado "Pain is the game", gravado nos estúdios inteligente 'n Disco de propriedade de Jacob Bredahl e produzido por Tue Madsen (Heaven Shall Burn, Mnemic, The Haunted, Sick of it All). As respostas foram melhor que os primeiros LP, graças a uma maior variedade de músicas e uma melhora significativa na capacidade de voz da cantora dinamarquesa.. No álbum Gods of Metal lançado em 2007, foi colocado à venda um conjunto especial caixa de edição limitada intitulada Into The Inferno - Into The Pain contém os dois álbuns e gadgets para surpreender. Em janeiro de 2008, foi anunciado oficialmente seu terceiro álbum, intitulado Blow Your Soul lançado em Março de 2009; o álbum contou com 15 faixas, incluindo 3 cover ("21st Century Schizoid Man", de King Crimson, "Into the Void" do Black Sabbath e "Deep Red" Goblin) [Creditos: wikipedia]

In May 2005, the first LP was released the band, titled Inferno Museum 10 tracks, the record label Scarlet Records. Previously, thanks to the first demo, also was contacted by record label Roadrunner Records. The album received rave reviews from all the major journals in the field and the band is compared to bands like Entombed, Down, Unsane, Raging Speedhorn, Gluecifer and even Black Sabbath. In September 2006 he was released the second album entitled "Pain is the game", recorded at Smart Studios' n Drive owned by Jacob Bredahl and produced by Tue Madsen (Heaven Shall Burn, Mnemic, The Haunted, Sick of it All) . The answers were better than the first LP, thanks to a greater variety of music and a significant improvement in voice capacity of Danish singer .. In Gods of Metal album released in 2007, went on sale a special limited edition box set titled Into The Inferno - Into The Pain contains the two albums and gadgets to surprise. In January 2008, it was officially announced their third album, entitled Blow Your Soul released in March 2009; The album featured 15 tracks, including 3 cover ("21st Century Schizoid Man" by King Crimson, "Into the Void" by Black Sabbath and "Deep Red" Goblin) [Credits: wikipedia]

Total Time: 45 min



12 de novembro de 2020

A REMINISCENT DRIVE - Embrace [EP]


DANCE
2014
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 30 min


ALCIONE - Não Deixe o Samba Morrer [Recomendado]


SAMBA
1995
Bitrate 320 kbps
[cd quality]+

Total Time: 51 min


ALEX CAL & LISA CARRIE - Passion & Purpose


POP ROCK
2008
Bitrate: 320 kbps
[cd quality]+

Total Time: 59 min



ALICE JEMIMA - Alice Jemima


INDIE MUSIC
2017
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 37 min


ALICE IN CHAINS - Jar Of Flies


GRUNGE
1994
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 31 min


7 de novembro de 2020

A COR DO SOM - Ao Vivo No Circo


MPB ALTERNATIVE 
1999
Bitrate 256 kbps
[High Quality]+

O A Cor do Som surgiu em 1977, experimentando novos padrões de som, valendo-se das experiências anteriores dos Novos Baianos, Moraes Moreira e de Pepeu Gomes, sendo um movimento pós-tropicalista. Em seu primeiro disco "A Cor do Som" (WEA 1977), tinha como integrantes Dadi, baixo, Mú Carvalho, composição e teclados, Armandinho, composição e guitarra baiana e Gustavo Schroeter, bateria. A partir do segundo disco "Live In Montreux", Ary Dias, percussão passa a fazer parte da banda. Misturando rock, ritmos regionais e música clássica, adotaram o nome "A Cor do Som" por sugestão de Caetano Veloso, e logo no seu primeiro ano, foram convidados a participar do Montreux Jazz Festival, na Suíça, tornando-se o primeiro grupo musical brasileiro a participar do evento - vale observar que o show em Montreux rendeu um disco ao vivo. Em 1985, o grupo se dissolveu, com alguns componentes - como Armandinho e Mu Carvalho - seguindo carreira solo. Em 1996, o grupo juntou-se novamente para gravar o disco "A Cor do Som Ao Vivo no Circo", recebendo o prêmio Sharp de melhor grupo instrumental. Em 2005, com a formação original, o grupo apresentou-se no Canecão, no Rio de Janeiro. O show contou com a participação especial de Caetano Veloso, Daniela Mercury, Moraes Moreira, Davi Moraes e o Coral dos Canarinhos de Petrópolis, além dos músicos Nicolas Krassic (violinno), Nivaldo Ornelas (sax soprano), Marcos Nimrichter (acordeom e teclados), Jorge Helder (baixo acústico, violão e baixolão), Jorginho Gomes (bateria e percussão), Marco Túlio (flauta), Francisco Gonçalves (oboé), Bernardo Bessler (violino), Marie Cristine (viola) e Marcio Mallard (cello). O espetáculo, gravado ao vivo, gerou o CD e DVD "A Cor do Som Acústico", lançado no mesmo ano com produção musical de Sérgio de Carvalho. Em 2006, foi contemplado com o prêmio Tim de Melhor Grupo, na categoria Canção Popular, pelo CD "A Cor do Som Acústico". [Fonte: lastfm]

OA Sound color appeared in 1977, experimenting with new sound patterns, drawing on previous experiences of Bahian News, Moraes Moreira and Pepeu Gomes, being a post-Tropicalia movement. In his first album "The Sound of Color" (WEA 1977), had as Dadi members, bass, Mu Carvalho, composition and keyboards, Armandinho, composition and Bahian guitar and Gustavo Schroeter, battery. From the second album "Live in Montreux" Ary Dias, percussion becomes part of the band. Mixing rock, regional rhythms and classical music, adopted the name "The Sound of Color" at the suggestion of Caetano Veloso, then in its first year, we were invited to the Montreux Jazz Festival in Switzerland, becoming the first musical group Brazil to attend the event - it is worth noting that the show in Montreux yielded a live album. In 1985, the group disbanded, with some components - such as Armandinho and Mu Carvalho - following solo career. In 1996, the group joined again to record the album "The Sound Live Color in Circus", receiving the Sharp award for best instrumental group. In 2005 with the original lineup, the group performed at the Canecão in Rio de Janeiro. The show featured a special appearance by Caetano Veloso, Daniela Mercury, Moraes Moreira, Davi Moraes and the Choir of Canarinhos of Petropolis, besides the musicians Nicolas Krassic (violinno), Nivaldo Ornelas (soprano sax), Mark Nimrichter (accordion and keyboards) Jorge Helder (acoustic bass, guitar and baixolão), Jorginho Gomes (drums and percussion), Marco Tulio (flute), Francisco Gonçalves (oboe), Bernardo Bessler (violin), Marie Cristine (viola) and Marcio Mallard (cello). The show, recorded live, produced the CD and DVD "A Sound color Acoustic", released the same year with music production Sergio de Carvalho. In 2006, Tim was awarded the prize for Best Group in the category of Popular Song, the CD "The Sound Acoustic Color". [Source: lastfm]

 Total Time: 49 min


ALEX USAI BAND - Whose Eye


BLUES
2017
Bitrate: 320 kbps
[cd quality]+

Total Time: 52 min

ADVENT - Silent Sentinel


PROGRESSIVE ROCK
2015
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 78 min

6 de novembro de 2020

A COR DO SOM - A Cor do Som [Recomendado]


INSTRUMENTAL
1977
Bitrate 256 kbps
[cd quality]+

O A Cor do Som surgiu em 1977, experimentando novos padrões de som, valendo-se das experiências anteriores dos Novos Baianos, Moraes Moreira e de Pepeu Gomes, sendo um movimento pós-tropicalista. Em seu primeiro disco “A Cor do Som” (WEA 1977), tinha como integrantes Dadi, baixo, Mú Carvalho, composição e teclados, Armandinho, composição e guitarra baiana e Gustavo Schroeter, bateria. A partir do segundo disco “Live In Montreux”, Ary Dias, percussão passa a fazer parte da banda. Misturando rock, ritmos regionais e música clássica, adotaram o nome “A Cor do Som” por sugestão de Caetano Veloso, e logo no seu primeiro ano, foram convidados a participar do Montreux Jazz Festival, na Suíça, tornando-se o primeiro grupo musical brasileiro a participar do evento - vale observar que o show em Montreux rendeu um disco ao vivo. Em 1985, o grupo se dissolveu, com alguns componentes - como Armandinho e Mu Carvalho - seguindo carreira solo. Em 1996, o grupo juntou-se novamente para gravar o disco “A Cor do Som Ao Vivo no Circo”, recebendo o prêmio Sharp de melhor grupo instrumental. Em 2005, com a formação original, o grupo apresentou-se no Canecão, no Rio de Janeiro. O show contou com a participação especial de Caetano Veloso, Daniela Mercury, Moraes Moreira, Davi Moraes e o Coral dos Canarinhos de Petrópolis, além dos músicos Nicolas Krassic (violinno), Nivaldo Ornelas (sax soprano), Marcos Nimrichter (acordeom e teclados), Jorge Helder (baixo acústico, violão e baixolão), Jorginho Gomes (bateria e percussão), Marco Túlio (flauta), Francisco Gonçalves (oboé), Bernardo Bessler (violino), Marie Cristine (viola) e Marcio Mallard (cello). O espetáculo, gravado ao vivo, gerou o CD e DVD “A Cor do Som Acústico”, lançado no mesmo ano com produção musical de Sérgio de Carvalho. Em 2006, foi contemplado com o prêmio Tim de Melhor Grupo, na categoria Canção Popular, pelo CD “A Cor do Som Acústico”. [Fonte: wikipedia]

OA Sound color appeared in 1977, experimenting with new sound patterns, drawing on previous experiences of Bahian News, Moraes Moreira and Pepeu Gomes, being a post-Tropicalia movement. In his first album "The Sound of Color" (WEA 1977), had as Dadi members, bass, Mu Carvalho, composition and keyboards, Armandinho, composition and Bahian guitar and Gustavo Schroeter, battery. From the second album "Live In Montreux" Ary Dias, percussion becomes part of the band. Mixing rock, regional rhythms and classical music, adopted the name "The Sound of Color" at the suggestion of Caetano Veloso, then in its first year, they were invited to the Montreux Jazz Festival in Switzerland, becoming the first musical group Brazil to attend the event - it is worth noting that the show in Montreux yielded a live album. In 1985, the group disbanded, with some components - such as Armandinho and Mu Carvalho - following solo career. In 1996, the group joined again to record the album "The Sound Live Color in Circus", receiving the Sharp award for best instrumental group. In 2005, with the original lineup, the group performed at the Canecão in Rio de Janeiro. The show featured a special appearance by Caetano Veloso, Daniela Mercury, Moraes Moreira, Davi Moraes and the Choir of Canarinhos of Petropolis, besides the musicians Nicolas Krassic (violinno), Nivaldo Ornelas (soprano sax), Mark Nimrichter (accordion and keyboards) Jorge Helder (acoustic bass, guitar and baixolão), Jorginho Gomes (drums and percussion), Marco Tulio (flute), Francisco Gonçalves (oboe), Bernardo Bessler (violin), Marie Cristine (viola) and Marcio Mallard (cello). The show, recorded live, generated the CD and DVD "A Sound color Acoustic", released the same year with music production Sergio de Carvalho. In 2006, Tim was awarded the prize for Best Group in the category Popular Song, the CD "The Sound Acoustic Color". [Source: wikipedia]

Total Time: 37 min

311 - Greatest Hits '93-'03


ALTERNATIVE ROCK
2004
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 59 min


A ARTE DA CANTORIA - Ciclo do Padre Cicero


CANTORIA
1998
Bitrate: 256 kbps
[cd quality]+

Total Time: 38 min